Kyllä mä väittäisin että tuonne etuyläviistoon ne on aina tehtaalta. Näin muotoilijana se näyttäis todella omituiselta jos ne olisi alaspäin. Nuo veivithän irtoaa ilman mitään työkaluja eikä pahvia luonnollisesti tarvi purkaa, joten ehkä se vaan on jotakuta häirinnyt ostaessan auton. Ymmärrän sinänsä, sillä joissakin autoissa se osuu sopivasti itselläkin polveen.carbon kirjoitti: ↑La 23.11.2024 12:59 Josko siinä sukulaismiehelle iski kateus ja harmitus kun tuli myytyä..![]()
Niinhän nuo veivit tosiaan tehdaskuvissakin näkyy "etuyläviistoon" olevan, ehkä sama ohje pätee sitten myös W123.
Nyt menee ohi aiheen, sori siitä, mutta...
Sitä vielä mietin, että olisko E-mallin W124 ja siitä uudemmat veivit ala-asennossa?Kun tuossa omassa -95 ne ovat sillä tavalla, ja vahva muistikuva että perhepiirissä suht uusina olleet -94 farkku ja -95 sedan olisivat myös olleet takaveivit alaspäin (molemmissa oli edessä sähkölasit). Mulla on E-mallin esite, mut siinäpä on sisäkuvissa 4*sähkölasit.
Ja itellä oli aikoinaan -96 W202 Classic 4*veivi-ikkunoilla ja siinä oli jokainen veivi alaspäin, auton ostin 98tkm ajettuna, niin tuskin oli pahveja purettu.
EDIT: Sen verran kiinnosti, että aloin katselemaan noita vanhoja esitteitä. Yhden ainoan kuvan löysin E-124:sta farkusta, missä takaveivit on kahvan suuntaisesti, kuten aiemminkin, mutta päinvastaiseen suuntaan, eli veivi alaspäin takaviistoon.

W202 oli sitten kuva missä veivit näyttää olevan samantyylisesti kuin aiemmin 124:ssa, eli yläviistoon, mutta kuva on sen verran huono ettei voi olla varma. Sitten taas toisessa kuvassa 202:ssa veivit on selkeästi etu-alaviistoon.. eli tehtaallakin näyttää olevan vähän eri menettelytapoja asian suhteen.
