W126 asd ongelma

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
230cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 25.07.2011 21:32

W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja 230cupee »

Moro
W126 300se - 87, asd ongelmaa johon en keksi ratkaisua, eli:
Vaihdoin öljyt ja huuhtelin foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan. Kun 8 ja 10 nastat yhdisti, paksusta putkesta tuli vain sykäys öljyä eli kierto ei jäänyt päälle. Magneettiventtiilistä kuuluu naksaus kun 8 ja 10 navat yhdistää.

Kolmiovalo syttyy mittaristoon aina kun lähtee liikkeelle ja tosi pienessä vauhdissa, sammuu paikallaan.
Vikakoodeja ei tule tuosta asd pistokkeesta.

Olen koittanut vanhat ketjut selata läpi mutta en ole löytänyt niistä apuja. Tuleeko keltään vinkkejä miten lähteä vikaa hakemaan?
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1353
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja Karel »

Nyt ei ihan auennut ongelma. Kierto ei jäänyt päälle? Kiertohan on päällä koko ajan kun moottori käy. Eikö pumppu siis pumppaa öljyä? Oletko ilmannut järjestelmän kunnolla perästä asti?

Jarruvalokytkin jos antaa hiukankin epämääräistä kontaktia juuri kun nostat jalan jarrupolkimelta voi aiheuttaa tuon kolmion syttymisen aina liikkeelle lähdettäessä, vaikka ei vielä vikakoodia aiheuta. Järjestelmä toimii tästä huolimatta, eikä ole vaaraksi. Pitäisi kuitenkin sammua muutaman sekunnin kuluessa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
230cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 25.07.2011 21:32

Re: W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja 230cupee »

Öljy kiertää siis kyllä siitä pienemmästä paluuputkesta hienosti, mutta tuossa ohjeessa oli että kun 8 ja 10 nastat yhdistää pitäisi öljyä alkaa tulla paksummasta paluuputkesta.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1353
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hydrauliyksikössä on paineensäätöventtiili, joka päästää öljyä siihen toiseen paluulinjaan vain silloin kuin maksimipaine on saavutettu, eli katkonainen paluu järjestelmän ollessa toiminnassa on normaalia. Suuremmalla moottorin kierrosluvulla syklejä tulee tiheämpään. Eihän tarvittavaa työpainetta saavutettaisi, jos molemmat paluulinjat olisivat koko ajan auki.

Tämän takia aktuaattoripiiriin on liitetty paineenvaraaja, joka tasaa tuosta pätkimisestä johtuvia painepiikkejä. Sen vikaantuminen aiheuttaa painelinjoissa "sätkimistä" ja nykimistä aiheuttaen koriin kantautuvia ääniä ja linjojen ylimääräistä kuormitusta.

Mitä ohjetta olet lukenut? Netissä on valitettavan paljon virheellistä tietoa. Tämä on aina hyvä muistaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
230cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 25.07.2011 21:32

Re: W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja 230cupee »

viewtopic.php?t=130227
Tämän mukaan tein öljynvaihtoa
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1353
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ihan ok ohjeet. Tee huolellinen ilmaus kunnes ilmaustulpasta tulee uutta öljyä. Varmista, että säiliössä on koko ajan riittävästi öljyä. Odota ja käytä vaikka korotettua joutokäyntiä. Jos et saa öljyä tulemaan toisesta putkesta lainkaan, mittaa järjestelmän paine ilmausruuvin liittimestä. Pitäisi olla minimissään noin 30-35bar ylipainetta. Jos ei, niin pumppu ei luultavasti kehitä riittävästi painetta.

Jos autossa on lisäksi tasonsäätö, linjat on yhdistetty siten, että jatkuvan kierron paluulinja kulkee tasonsäätöventtiilin kautta. Onhan autossa varmasti kaikki siten kun tehdas on rakentanut? Kaikenlaisia susiviritelmiä on tullut nähtyä. Varsinkin, kun jossakin vaiheessa auton elinkaarta näitä erikoisvarusteita on kalliiden korjauskulujen takia päätetty yrittää eliminoida pois toiminnasta.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
230cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 25.07.2011 21:32

Re: W126 asd ongelma

Viesti Kirjoittaja 230cupee »

Ei pitäisi olla virityksiä. Osat oli kyllä irti ja uusin niitä yksikköön meneviä putkia, mutta järjestyskin pitäisi olla oikein. Täytyy tuo ilmaus tarkastaa ja kokeilla tosiaan kovemmilla kierroksilla tuota paluulinjan kiertoa, kun kokeilin vain tyhjäkäynnillä.
Kiitos vastauksista!
Vastaa Viestiin