S204 valot tärisee ajaessa
S204 valot tärisee ajaessa
Otsikon mukainen ongelma, kyseessä 2012 S204, jossa ILS-valot. Varmaan noita samoja valoja on aika monessa mallissa.
Suuntaukset ok, valot jumppaa käynnistettäessä ihan normaalisti ja mitään vikakoodeja ei ole todettu.
Pientä tärinää oli havaittavissa jo aikoja sitten, mutta se ei ollut vielä häiritsevää. Nyt vasen ajovalo tärisee ajaessa tien saumojen yms. epätasaisuuksien mukaan jo ikävän selkeästi. Xenon-polttimo on vaihdettu ajan saatossa molemmille puolille, oikea vuosi sitten ja vasen viime syksynä.
Youtubesta löytyi vastaavanlainen tapaus:
https://www.youtube.com/watch?v=R6sn-Olk7EE
Määräaikaishuollon yhteydessä valoihin tehtiin nolla-asennon kalibrointi tjsp. ja sillä tilanne ei muuttunut miksikään. Merkkihuolto tarjoaa ratkaisuksi lampun vaihtoa, joka tietenkin maksaa ihan sikana.
Löytyykö kohtalotovereita tai hyviä ideoita tilanteeseen?
Suuntaukset ok, valot jumppaa käynnistettäessä ihan normaalisti ja mitään vikakoodeja ei ole todettu.
Pientä tärinää oli havaittavissa jo aikoja sitten, mutta se ei ollut vielä häiritsevää. Nyt vasen ajovalo tärisee ajaessa tien saumojen yms. epätasaisuuksien mukaan jo ikävän selkeästi. Xenon-polttimo on vaihdettu ajan saatossa molemmille puolille, oikea vuosi sitten ja vasen viime syksynä.
Youtubesta löytyi vastaavanlainen tapaus:
https://www.youtube.com/watch?v=R6sn-Olk7EE
Määräaikaishuollon yhteydessä valoihin tehtiin nolla-asennon kalibrointi tjsp. ja sillä tilanne ei muuttunut miksikään. Merkkihuolto tarjoaa ratkaisuksi lampun vaihtoa, joka tietenkin maksaa ihan sikana.
Löytyykö kohtalotovereita tai hyviä ideoita tilanteeseen?
Re: S204 valot tärisee ajaessa
Tuon videon kommenteissa on kerrottu ratkaisu, olisiko siitä apua.
Hyvä huomio. Kokeilin painaa kuvauksen mukaista tappia, mutta en tuntenut siinä mitään liikettä ja eipä tuo vaikuttanut tilanteeseen. Kommentissa oli maininta, että vaatii vähän voimaa - painoin sen verran kuin sormenpää kestää.
Mulla oli omassani toisessa umpiossa ko. ongelma. En vaan muista tarkalleen mikä linssin pidikkeessä oli löysällä. Helpoin fiksata, kun ottaa umpion irti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Joskus 2018-2019 alkoi mulla silloin n.450tkm ajettu facelift S204 kuskinpuolen xenon läpättämään melko reilusti jos tie aiheutti tärinää. Uusi umpio olisi silloin ollut muistaakseni pari tonnia, joten autoon vaihdettiin 150tkm ajetusta purkuautosta ehjä umpio.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Uumoilinkin, että purkuhommiksi menee - oli sitten vaihto tai korjaus. En vaan ole itse kovin innokas tuota hommaa tekemään.
Yritin hakea interwebin ihmeellisestä maailmasta lisää vinkkejä tuohon korjaukseen, mutta mitään tarkempaa en löytänyt. Tuo Youtuben juttu osuu lähimmäksi. Sinänsä erikoista, luulisi tapauksia olevan pitkin maailmaa pilvin pimein.
Yritin hakea interwebin ihmeellisestä maailmasta lisää vinkkejä tuohon korjaukseen, mutta mitään tarkempaa en löytänyt. Tuo Youtuben juttu osuu lähimmäksi. Sinänsä erikoista, luulisi tapauksia olevan pitkin maailmaa pilvin pimein.
Omassa W221:ssa xenonin epämääräisen liikkeen aiheutti viallinen läpän aktuaattori. Selvintä on testata ensin Starilla korkeussäädön sekä läpän aktuaattorit. Xenonyksikön kiinnitys on kyllä sellainen ettei se mene rikki ilman kolaria. Onhan itse poltin kunnolla paikallaan?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Hitto kun en muista yhtään mikä linssin kiinnityksessä oli löystynyt, kun pari vuotta tuosta jo aikaa ja autokin jo vaihtunut. Mitään ei kuitenkaan tarvinnut umpioon uusia.Mekes kirjoitti: ↑Su 05.01.2025 10:27 Uumoilinkin, että purkuhommiksi menee - oli sitten vaihto tai korjaus. En vaan ole itse kovin innokas tuota hommaa tekemään.
Mulla toi valon "väpätys" alkoi vähitellen...
Varmaan nuo aktuaattorit tuli testatuksi siinä kalibroinnin yhteydessä.jusi kirjoitti: ↑Su 05.01.2025 11:58 Omassa W221:ssa xenonin epämääräisen liikkeen aiheutti viallinen läpän aktuaattori. Selvintä on testata ensin Starilla korkeussäädön sekä läpän aktuaattorit. Xenonyksikön kiinnitys on kyllä sellainen ettei se mene rikki ilman kolaria. Onhan itse poltin kunnolla paikallaan?
Xenon-polttimo pitäisi olla paikallaan - olettaisin, että katsastuksessa olisi poikkeama havaittu. Vaihdoin polttimon itse viime syksynä ja se oli mielestäni aika tiukka vääntää pois ja uusi paikalleen. Hieman epäilytti käyttää siihen tarvittavaa voimaa ja tuon Youtube-videon kommenteissa oli maininta tärinästä juurikin polttimon vaihdon jälkeen.