Ajattelin tänne tehdä hieman topiccia väyrys-projektista.
Olen huomannut että olen viime aikoina hidastunut projektien suhteen ja asiat jää helposti junnaamaan paikalleen. Vuodet ilmeisesti tehneet tehtävänsä ja isoin liekki hommaan on hiipunut.
Nyt siitä viisastuneena kaikki ylimääräiset projektit on myyty ja keskityn vain tähän.
Eli kyseessä Villeltä keväällä ostettu (Villen Automyynti) 108 tkm ajettu om606 turbo, vuosimallia -99. Eli viimeisiä pre-facelift malleja.
Kunnoltaan todella hieno, tosin pohjassa on muutamia pieniä kohtia paranneltavaa ja pakoputki on vähän rapea.
Ville olikin jo asentanut alle Konin iskarit ja H&R:n jouset.
Nyt Ville keksi lisää tekemistä ja raahasi vaihtokauppana mulle aidon AMG:n korisarjan kaikkineen hilppeineen, sekä Intran 18" monoblockit.
Villeä voin suositella kaikessa kauppaan liittyvässä, varaosissa ja harrastamisessa. Ihan yhtä kaheli kuin allekirjoittanut ja tyyppi johon voi todella luottaa.

Korisarja on muuten hyvä, mutta kuskin puolelle etupuskuriin oli peruutettu, seurauksena listan halkeaminen ja pienen pieni halkeama puskuriin. Ei siis mitään vakavaa.
Ensimmäisenä purin puskurit/sivulistat pelkiksi kuoriksi ja pesin kauttaaltaan. Nyt valmiina maalarin käsittelyyn, toivottavasti maalari ei ammu taas minua järjettömästä työmäärästä.

Paljon on jälkeä ja skraidua, mutta onneksi lähes 100% ehjät.
Tarkoituksena on asentaa korisarja, 18" monoblockit, nahkapirtti kankaiden tilalle ja tintata lasit miedosti.
Putkiston rakennan alkuperäistyyliseksi 2 ovaalipäällä. Ei siis mitään älytöntä tuuninkia, lähinnä sellaista oem-tyylistä klassisen sporttista kokonaisuutta.
Jos sulta löytyy hyväkuntoista nahkasisustaa tähän manuaalisäädöillä niin paa yv!
Sitten se tekniikka. Alkuperäisenä oli tarkoitus pitää, mutta ihan kevyt "superturbo" tekisi mieli tehdä.
Toki niin että kaikki alkuperäiset osat saa helposti asennettua takaisin.
Jätetään tämä kuitenkin vielä auki, mitä muut on mieltä?