W210 300TD -99

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

W210 300TD -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Hei!

Ajattelin tänne tehdä hieman topiccia väyrys-projektista.
Olen huomannut että olen viime aikoina hidastunut projektien suhteen ja asiat jää helposti junnaamaan paikalleen. Vuodet ilmeisesti tehneet tehtävänsä ja isoin liekki hommaan on hiipunut.

Nyt siitä viisastuneena kaikki ylimääräiset projektit on myyty ja keskityn vain tähän.
Eli kyseessä Villeltä keväällä ostettu (Villen Automyynti) 108 tkm ajettu om606 turbo, vuosimallia -99. Eli viimeisiä pre-facelift malleja.
Kunnoltaan todella hieno, tosin pohjassa on muutamia pieniä kohtia paranneltavaa ja pakoputki on vähän rapea.
Ville olikin jo asentanut alle Konin iskarit ja H&R:n jouset.

Nyt Ville keksi lisää tekemistä ja raahasi vaihtokauppana mulle aidon AMG:n korisarjan kaikkineen hilppeineen, sekä Intran 18" monoblockit.
Villeä voin suositella kaikessa kauppaan liittyvässä, varaosissa ja harrastamisessa. Ihan yhtä kaheli kuin allekirjoittanut ja tyyppi johon voi todella luottaa. :angel:

Korisarja on muuten hyvä, mutta kuskin puolelle etupuskuriin oli peruutettu, seurauksena listan halkeaminen ja pienen pieni halkeama puskuriin. Ei siis mitään vakavaa.
Ensimmäisenä purin puskurit/sivulistat pelkiksi kuoriksi ja pesin kauttaaltaan. Nyt valmiina maalarin käsittelyyn, toivottavasti maalari ei ammu taas minua järjettömästä työmäärästä. :mrgreen:
Paljon on jälkeä ja skraidua, mutta onneksi lähes 100% ehjät.

Tarkoituksena on asentaa korisarja, 18" monoblockit, nahkapirtti kankaiden tilalle ja tintata lasit miedosti.
Putkiston rakennan alkuperäistyyliseksi 2 ovaalipäällä. Ei siis mitään älytöntä tuuninkia, lähinnä sellaista oem-tyylistä klassisen sporttista kokonaisuutta.
Jos sulta löytyy hyväkuntoista nahkasisustaa tähän manuaalisäädöillä niin paa yv!

Sitten se tekniikka. Alkuperäisenä oli tarkoitus pitää, mutta ihan kevyt "superturbo" tekisi mieli tehdä.
Toki niin että kaikki alkuperäiset osat saa helposti asennettua takaisin.
Jätetään tämä kuitenkin vielä auki, mitä muut on mieltä?
20241120_181614.jpg
20241218_195343.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jerppa^, Ti 11.03.2025 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja hennse »

Mielenkiinnolla seuraan! väykkäprojekteja ei ole liikoja näkynyt. Tässä on lähtökohdat kunnossa :thumbup:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mielenkiintoista. Noin hyvin säilyneeseen väykkään tee muutokset siten, että voit palauttaa sen alkuperäiseksi. Mulla on nyt se raato, josta tuo korisarja on peräisin. Siinä on myös nahat, mutten muista, onko ne sähköillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oikein mielenkiintoinen aihe, haluttais hommata preface väyrynen odottelemaan museointia mutta hyvät alkaa olemaan tosi harvassa. Mun mielestä kannattaa ne tuunaamiset tehdä todella harkiten ja siten että kaiken saa alkuperäiseksi sitten joskus.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3786
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tervettullut topicci!
Vaikken mikään väyrysfani olekaan, niin arvostus niitä kohtaan on kasvanut tässä vuosien saatossa. Varsinkin tuollainen 300DT on kyllä makia peli. Prefacessa en tykkää 210/202 noista mustista corollahelmoista, joten todella hienoa, että olet saanut tuon AMG sarjan! Sille tuskin on mitään estettä edes Mr tarkastuksessa, sillä osat on alkuperäisiä ja olleet saatavilla auton valmistusaikana. Mutta moottorin suhteen oma valinta olisi pysyä vakiossa, tai muutokset niin ettei niitä huomaa mitenkään päällepäin. Miksei toki voi viritellä enemmän jos ei tästä museokampetta aio säilyttää. Jälleen kerran taas kulujen puolesta se MR on kuitenkin aika kiva tämmösessä dieselissä. Se on äkkiä 1500€ hintaero vuodessa kuluihin, noin niinkuin talouspuolesta harkittuna. No mutta kumminkin, hienoa että tämmöstä harrastetaan ja toivotaan että löytyy siisti nahkapirtti autoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Kiinnostaa seurata!
Minulla oli 2002 Väyrynen 200D vuosina 2007-2018. Todella mukava auto ajella ja hytissä oli riittävästi tilaa vaikka viidelle isokokoiselle miehelle.
Nykyinen W211 tuntuu hytin tiloiltaan kovin ahtaalta, toisaalta tavaratilaan (sedan) mahtuisi vaikka mopoauto???
Minun Väyryseni loru loppui siihen tunnettuun, eli ruostumiseen!
Ruostetta alkoi pukkaamaan joka kolosta, jopa suoralta pelliltä... :cry:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Hienoa kuulla että kiinnostuneita nykyään löytyy!
Mulla oli kanssa näitä useampia V8-malleja myöten nuorempana, ajattelin silloin että ei näitä kukaan tule haluamaan ikinä ainakaan harrasteena. Ajetaan paljon ja viedään paaliin mätinä.

Kuinka väärässä sitä taas olinkaan, nyt hyvien hinnat on kovassa nosteessa ja pieni piiri arvostaa.
Autohan oli hyvä peltejä lukuunottamatta.. Hiljainen, mukava ajaa ja kestävä.
Hieman huvittavaa seurata ihmisten reaktioita, kun kertoo millaista autoa nykyään harrastaa. Lähes jokaisen pään päälle syttyy kysymysmerkki ja ilme on vakava. :D
Ehkä se on just sitä mitä osaltaan haen harrastamisella, olla erilainen.
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Hommat etenee hyvin verkkaisesti, on nykyään paljon muutakin elämää. Mutta tehdään aina kun motia ja aikaa on. :D

Nyt sain tiputettua takakelkan alas, onhan siinä paljon pintaruostetta. Puhallan hiekalla puhtaaksi ja maalaan kaikki osat, tulee nätti kokonaisuus.
Pohja on onneksi hyvä, pienen pieniä alkuja on pari, mutta muuten kova ja hitsaamaton.
Narinahelat, käsijarrukengät ja isot puslat näyttää lähes ajamattomilta, kaikki puoltaa vähäisiä kilometrejä.
Myös moottoria on tutkittu kaverin kameralla, käsittämättömän "puhdas" ja kulumaton sieltäkin.

Vanteet on Intran monoblockit 8/9×18", eli parhaat replicat.
Täytyy ne kiikuttaa lähiaikoina L-Weldille kunnostettavaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Ai että tätä projektia on ilo seurata !
Olisi pitänyt itse asentaa tuo amg-sarja tuohon, mutta en saanut sitä aikaiseksi. Työ kun haittaa harrastusta :D :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Hommat taas hieman hypänneet eteenpäin.

Ensin oli tarkoitus puhaltaa kaikki tukivarret/jarrukilvet ja maalata ne. Aika oli tehnyt tehtävänsä ja kaikki varsien kumit oli kuivahtaneet karrelle. Onneksi tähän ei paljon maksa tukivarsisarja, uutta vaan kaikki kilpiä myöten. Se tarkoitti tietysti tumppien purkamista laakereista ja vaihtoonhan ne tottakai meni myös.

Apurungon sekä perän putsasin rälläkän teräsharjalla ja pienellä hiekkapuhaltimella. Aika aikaa vievää puuhaa, mutta hiljaa ihan hyvä tulee.
Puhdistetulle pinnalle vedin 2k epoxin ja päälle maalit sekä lakan. Perä tuli sutattua pensselöitävällä Hammeritella, käytän tähän projektiin myös kaikkea mitä on hyllyyn jäänyt.
Hammerite menettelee omasta mielestä valuraudassa, muuhun en sitä hirveästi sotkisi.
Kyllähän se ilme muuttuu ja katsuri tykkää.

Intrat valmistuivat L-weldilta, kaikissa oli kieroutta ja yhdestä siistittiin kanttari-ihottuma pois.
Niissä onkin sitten oma hommansa, pitää poistaa lakka ja hioa lipat kiiltäväksi.
Tähän työvaiheeseen saa ja pitää antaa vinkkejä! Millä lakka pois, mitä karkeuksia hiekkapaperille, millä lopullinen kiillotus?

Nyt meinasin pitää luovan tauon näistä hommista niin taas jaksaa. Kiirettä ei tämän kanssa ole, mitä pidempään puuhaa riittää sitä parempi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hienoa työtä.Pidä vaan taukoa niin mielekkyys hommassa säilyy :)
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Nyt hommat on edenneet loman aikana mallikkaasti.
Pohjasta rapsuttelin kaikki ruosteet pois, jotka sattuivat silmään.
Sitä tämän ikäisissä Mersuissa on yllättävän paljon, vaikka kaikki näyttää äkkiseltään hyvältä ja ehyeltä.
Korikittiä on käytetty julmat määrät, ruoste tykkää majailla niiden alla ja vierustoilla.
Väyrynen on parjatuin, mutta ihan samalla tavalla sitä löytyy kokemuksen puolesta saman ikäisistä w202/c208- malleista. :(

Puhdistettuihin kohtiin sivelin wurthin paksun sinkkimaalin kahteen kertaan, kotelosuojat ja päälle ruiskulla alustamassa.
Helmasta löytyi pieni reikä, leikkasin palan uudesta helmapellistä ja loput osat hitsuuttelin suorasta pelistä.
Pikkusen kittiä päälle ja kiveniskusuojaa niin näyttää alkuperäiseltä.

Sitten ei muuta kuin kasaan.
Uutta tuli kaikki tukivarret, pyöränlaakerit ja jarrukilvet.
Jarrut, iskarit sekä jouset Ville olikin laittanut uutta.
Jarrusatulat on vielä irti, täytyy ne putsata ja maalata.
Pakoputkessa jonkinmoinen reikä, siihen hitsattava osa uutta putkea.

Seuraavaksi on keulan vuoro, sen suhteen pääsen aika paljon helpommalla. Siellä onkin uutta osaa jo valmiina paljon, eikä tarvitse purkaa apurunkoa pois.

Jatketaan, laitan toiseen viestiin hieman kuvia -->
Viimeksi muokannut Jerppa^, Ma 24.02.2025 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Tässä muutama räpsy:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Tuo reikä oli kyllä yllätys tuon yksilön kohdalla :o
Dodge Charger 440 R/T 1969
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Joo se tuli itsellekin ihan yllärinä, ei sitä olis uskonut lainkaan kun se helman päätymuovi oli kiinni. Sieltä alta sitten löytyi ja kopsuttelemallahan ne aina laajenee.
Mutta sitä vartenhan hitsuulaitteet on hommattu. :thumbup:

W211 200 CDI Sport on ollut mulla kohta kaksi vuotta käyttöautona.
Aikaisemmin ollut jollakin harrastajalla, olikin laittanut uutta koko alustan ja edestä verhoiluttanut uudelleen todella siististi penkit.
Hiljattain korjasin takakaarien alaosista hieman pintaruosteita pois. Alustan kävin myös perusteellisesti läpi, pesu, muovien irroitus ja ruiskulla kotelosuojat.
Sisälokareihin askartelin bitumimatosta eristekerroksen päälle. Mielestäni tämä on ollut paras eristyskeino, tulee suoraan kohteeseen, eli renkaan päälle.
Ei sillä mitään maata mullistavaa eristystä saa, mutta hyvä pieni lisä hyvillä renkailla.
Nyt w211 mittarissa on 269 tkm, faceliftina (ei sbc-jarruja) ja om646 moottorilla odotettavissa on vielä vuosia elinaikaa eteenpäin.

Starin Dellistä hajosi myös saranat, onneksi ebaysta saa niitäkin uusia niin askartelin uudet paikalleen. Aikaisemmin uusin akun sekä bios-batteryn, silläkin on nyt mukava touhuta kun käynnistyy hyvin ja ei tarvitse olla jatkuvasti latauksessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja hennse »

Ompa upeassa kunnossa tuo väyrysen pohja :shock:
Ja upeassa kunnossa on käyttökalustokin! Oma käyttökulkine ruostuu sitä tahtia ettei kerkeä pysymään perässä :D
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Kiitos, kyllä näistä aina yritetään pitää huolta. :thumbup:
Sain nyt ladattua kuvia nettiin, helpottaa aika paljon kuvien latausta jatkossa.

Lopulta löysin kuin löysinkin alkuperäiset monoblockit Hämeenlinnasta. Yllättävän hankala löytää edes jotenkin siedettävään (helvetin kitupiikki) hintaan enään aitoja.
Nämä oli pyörineet useamman vuoden s203:sen alla kevyillä venykumeilla.
Vanteiden kunnostuksesta on aikaa yli 10 vuotta, niin hiukan jännitti onko ne enään oikeasti suoratkaan.
Tilasin alkuperäiskokoiset 235/40 ja 265/35 R18- renkaat ja heitin rengaspajalle. Uudet kumit meni maltillisilla painoilla päälle joten hyvältä vaikuttaa.
Vanteet ei ole aivan mint-kuntoiset, pulverimaalattu ja osasta selvästi hieman kanttareita hiottu. Ihan siistit kyllä näinkin.
Voihan niistä joskus koneistaa reunan uudelleen, sitten olisi aika helmet.
Pienenä knoppina, kaikki vanteet on HWA210-alkuisia, eli alkuperäisestä E55:sta peräisin. Tätä sarjaa on myös etuvanteet HWA129-alkuisena.
Näitä oli muistaakseni Belgiassa ja Puolassa valmistettuja, nämä on Belgialaiset.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sisälokareiden päälle laitoin samalla tavalla bitumimattoa kuin käyttikseen, koska totesin sen toimivaksi.
Tätä mattoa ei tarvitse lämmittää, mutta tässä tapauksessa käytin kuumailmapuhallinta jotta bitumi pysyy hyvin kaarevassa muovissa.

Kuva
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Nyt sain jarrut taakse kasattua, ilmattua ja asensin sisälokarit paikalleen.

Kuva

Auto alas ja vähän käyttelyä.
Kyllä se vaan komeasti lähtee om606 tulille hyvinkin pitkän seisonnan jälkeen kun on kunnossa. Ei paljoa avainta tarvi näyttää.
Nythän se on alkuperäisillä blockeilla ihan basic-väyrysen näköinen. Kai sitä on tullu jo vanhaksi kun tämä luukki istuu silmään. Takaa otin jousista vartin verran pois, ehkä himpun vieläkin perä korkealla. Täytyy kesällä vähän ajaa ensin, voi olla että uudet tukivarret hieman lysähtää.

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaksi tosiaan etupään vuoro, nyt kalenteri tosin näyttää aika työntäyteiseltä. Täytyy katsoa kun on taas intoa ja vapaita. :thumbup:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W210 300td -99

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä se ryhdikäs ja ruosteeton väyrynen onkin ihan hyvän näköinen auto :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300TD -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Vihdoin sain hankittua kunnolliset 6tn pukit, nämä olisi pitänyt hankkia jo aikaa sitten. Aika paljon ylemmäs saa nostettua auton.

Kuva

Kuva

Ja kun pääsin sanomaan että edessä ei ole niin paljon tekemistä, olisi kannattanut pitää suu kiinni. :lol:
Ruostetta on molemmissa helmoissa etuosassa ihan kivasti, ja lokarinkaaren taakse yläosaan on tullut reiät.
Nuo on kohtalaisen ikävät korjata, molemmin puolin saa kaikki sähköt purkaa tieltä..
Vaihdan tässäkin uusista helmoista palat eteen ja loput väsään suorasta millisestä pellistä.

Kuva

Kuva

Nyt sain jo apparin puolen tehtyä, tässä esim. helma olisi kittausta vaille valmis.
Jälkihän ei tarvitse olla mitään 100% priimaa kun helmamuovit tulee vielä aikanaan päälle. Mutta haluan että kaikki on kuitenkin perussiistiä ja ehjää.

Kuva

Kuva

Samalla vaihtuu eteen uudet pyöränlaakerit ja jarrukilvet. Muut osat olikin uusittu, vanhaa jää ainoastaan ylätukivarret jotka näytti vielä hyvältä.
Apparin lokasuoja on myös saanut korroosiota alareunaan ja takaosaan sieltä oven takaa. Korjataan myös ne samalla.
Jatketaan -->
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W210 300TD -99

Viesti Kirjoittaja Ari »

:thumbup: Hyvältä näyttää.On vaivannäön arvoinen auto
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300TD -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Nyt alkaa vihdoin keulakin olemaan kunnossa.
Työt on haitanneet hommaa paljon, mutta pienillä vapailla tehty se mitä kykenee.
Yhteensä neljä paikkaa tosiaan tuli hitsattua, molemmat helmat edestä ja kaarista pari palaa sähköjen alta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sen jälkeen massaus. Helmat vedin kiveniskusuojalla läpeensä ja maalasin perään mustaksi.

Kuva

Kuva

Jarruosat putsasin ja maalasin jälleen mustaksi. Uudet SKF:n laakerit naputtelin paikalleen ja uusin jarrukilvet.
Tässä vielä kaariosa ennen ja jälkeen:

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt alkaa pohjan osalta hyvä käyttöentisöinti olemaan valmista.
Yritän ehtiä auton katsastamaan vappuaattona, katsotaan kuinka miehen käy. :D
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300TD -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Nyt on paiskittu kaikki vapaat.
Keula kasattu, sisälokarit pesty ja paikallaan, jarrut ilmattu ja pakoputki korjattu. Ehtii siis katsurille näyttää vappuaattona, perään on nelipyöräsuuntaus varattuna.

Jarruja ilmatessa huomasin että kaikki jarruletkut oli osittain murtuneet. Jälkeenpäin mietin että miksi en niitä samalla uusinut heti alussa, ne ei montaa euroa maksa ja nopeat vaihtaa.
Jarrunesteet oli muuttunut vihreäksi ja haisi aivan järkyttävälle, varmaan auton valmistusvuodelta peräisin.. :D
Imin nestettä reilusti läpi niin että joka nurkasta tuli kirkasta nestettä.

Kuva

Kuva

Kuva

Pakoputki on todella kärsinyt, tein nyt sille katsastukseen kelpaavan korjauksen. Putki oli lähes poikki takapöntön saumasta, uusin siihen pienen osan putkea. Liitoskohdan tein myös uuden.
Nyt se ei ainakaan mistään vuoda, on hiljainen.

Kuva

Kuva

Kuva

Hommaa on ollut paljon enemmän kuin alkujaan odotin, mutta ainahan ne tuppaa laajenemaan kun kaivaa syvältä.
Tämä kesä ajellaan tällaisena, ensi talven prokkis on korisarja ja putkiston teko. Saa antaa vinkkejä putken taivuttajista, olisi mukava saada siisti rst-putkisto.

Repsikan etulokasuoja kaipaa myös huomiota lisää, siihen pitää myöhemmin hitsata uusi alaosa tai vaihtaa kokonaan uusi lokari. Tod.näk korjaan tuon niin saa maalauksen tehtyä häivyttämällä listan kohtaan. Muuten helposti sävyero näkyy koodissa 744..

Viime kesänä ajoin muuten uusilla öljyillä vähän reilu 900 km.. Vähän turhalta tuntui vaihtaa uusia. Nyt lupaan että ainakin pari tuhatta tulee. :lol:
Jerppa^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.06.2014 17:31

Re: W210 300TD -99

Viesti Kirjoittaja Jerppa^ »

Kerkesin jo tänään käydä leimaamassa Paavon, ja tuore leimahan sieltä tuli ilman huomautuksia. :thumbup:

Kuva

Suuntaukset säädetään vappuaattona niin on mukava käydä vappuajeluilla.
Perän korkeus on itseasiassa nyt täydellinen kun vähän saanut ajoa alle. Tekniikan olen päätynyt pitämään täysin vakiona, ei lähdetä kikkailemaan tähän mitään. Sen muokkaaminen tuntuisi pieneltä rikokselta.

Laitetaan tähän myös muutama räpsy kun auto taas kasattuna:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin