Ostin patteriauton, ekat havainnot
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Ihan oikeakin laturi hankittu jo, mut taitaa mennä kesään että saan asenneltua. Pihan poikki vedettävä syöttökaapeli maan alle niin ei ole nyt intoa semmoiseen.
Laitetaan suojaputkeen vähintään tarpeeks topakka kaapeli niin ei jää siitä tulevaisuudessa kiinni.
Tommonen 22kw laitos tossa olis, pitänee tosin rajoittaa 11kw kun ei pääsulakkeet riitä muuten. Asennus tulee kaikin puolin niin että suurentamalla pääsulakkeet saa sitten ton 22kw.
Talven meinasin koittaa kituuttaa nyt tolla sukolla ja pikalatureilla.
Autossahan on toi virran rajoitus, 6A , 8A tai maksimi. Nythän toi on vajaa 8A vaikka olis maksimi asetus valittu.
Laitetaan suojaputkeen vähintään tarpeeks topakka kaapeli niin ei jää siitä tulevaisuudessa kiinni.
Tommonen 22kw laitos tossa olis, pitänee tosin rajoittaa 11kw kun ei pääsulakkeet riitä muuten. Asennus tulee kaikin puolin niin että suurentamalla pääsulakkeet saa sitten ton 22kw.
Talven meinasin koittaa kituuttaa nyt tolla sukolla ja pikalatureilla.
Autossahan on toi virran rajoitus, 6A , 8A tai maksimi. Nythän toi on vajaa 8A vaikka olis maksimi asetus valittu.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 16-A-1-vai
Tuollaisen löysin. En tiedä kuinka suurta 1-vaihe latausta autosi tukee, mutta tuo antaa maksimit. Itse kytkisin tuon jakorasialla suoraan johtoihin kunnon liittimillä. Tai sitten superscuko. Muuten palaa talo ja auto.
Tuollaisen löysin. En tiedä kuinka suurta 1-vaihe latausta autosi tukee, mutta tuo antaa maksimit. Itse kytkisin tuon jakorasialla suoraan johtoihin kunnon liittimillä. Tai sitten superscuko. Muuten palaa talo ja auto.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Vaikka olisi mahdollista ladata autoa pitkiäkin aikoja, tuollaisen shukolaturin huonoin puoli on se, että ei pysty pörssistä poimimaan halvimpia tunteja tehokkaasti. Auton akku tuosta kyllä varmaan tykkää.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Joku tämmönen ajatus olikin jo tossa. Ehkä haen vaan voimavirtatöpseliin tulevan ja lataan talven sillä.Eemelicdi kirjoitti: ↑Ti 07.01.2025 22:24 https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 16-A-1-vai
Tuollaisen löysin. En tiedä kuinka suurta 1-vaihe latausta autosi tukee, mutta tuo antaa maksimit. Itse kytkisin tuon jakorasialla suoraan johtoihin kunnon liittimillä. Tai sitten superscuko. Muuten palaa talo ja auto.
Pitääkin vähä tota Mersun omaa piuhaa ihmetellä onko se rajoitettu tohon 1,6kw vai rajottaako auto sen? Volvon piuhaa kun testasin nii sama lopputulema, 1,6kw. Sen olis voinnu vaikka kannibalisoida tohon mainittuun tyyliin.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Jos sulla on jo oikea laturi mistä voi 11kw rajoittaa niin eikö siihen voisi laittaa kumikaapelilla väliaikaisen syöttökaapelin voimavirtapistokkeella?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Itsellä tälläinen takakontissa ja sillä latailen tallilla superschukosta täydellä virralla:
https://fl.noeifevo.de/products/noeifev ... 7wEALw_wcB
Samalla laturilla lataan mökilläkin joko normaalista pistorasiasta tai superschukosta riippuen mihin jätän auton parkkiin. Normaalista pistorasiasta 6A ja superista 16A.
Kotona on auton oma schuko laturi "kiinteänä" asennuksena lukollisessa kytkentärasiassa tallin ulkoseinällä.
Tässä vain valinnat 8A,10A ja 12A mutta sillä pärjännyt ihan hyvin.
Superschuko pitäisi asentaa kun sellainen on jo hankittu ajat sitten niin voisi nostaa latauksen tuosta 8A maksimille 12A
Töissä lataan type2 johdolla jos kotona lataaminen olisi kalliimpaa.
Tallille ehkä joskus ostan vielä latausaseman millä saisi akun nopeammin täyteen kun sulakkeissa riittää aika hyvin varoja, mutta katsotaan asiaa rauhassa.
https://fl.noeifevo.de/products/noeifev ... 7wEALw_wcB
Samalla laturilla lataan mökilläkin joko normaalista pistorasiasta tai superschukosta riippuen mihin jätän auton parkkiin. Normaalista pistorasiasta 6A ja superista 16A.
Kotona on auton oma schuko laturi "kiinteänä" asennuksena lukollisessa kytkentärasiassa tallin ulkoseinällä.
Tässä vain valinnat 8A,10A ja 12A mutta sillä pärjännyt ihan hyvin.
Superschuko pitäisi asentaa kun sellainen on jo hankittu ajat sitten niin voisi nostaa latauksen tuosta 8A maksimille 12A
Töissä lataan type2 johdolla jos kotona lataaminen olisi kalliimpaa.
Tallille ehkä joskus ostan vielä latausaseman millä saisi akun nopeammin täyteen kun sulakkeissa riittää aika hyvin varoja, mutta katsotaan asiaa rauhassa.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Ostin. Lauantaina tulee pihaan. Budjetti laite kakkosautoksi eli B electric joka puoliksi Tesla
W213 220d +W242 electric drive
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Eli ilmeisesti vuosimalli aikaisempi kuin 2017 tai jotain sinnepäin? Vai mites päättelit että puoliksi Tesla, näitkö akkupaketissa tai ajomoottorissa Teslan logoa tms? Vai meneekö se jotenkin niin että Teslan tekniikalla range 100km luokkaa mutta Daimlerin tekniikalla 200km? (Lähde Wikipedia)
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tuo on 2014-2017 tehty malli missä Teslan tekniikka. Meidän yksilö 2015 tehty, 2016 otettu ajoon vasta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Okei joo. Missä kunnossa akku 10v jälkeen, vai onko tietoa vielä?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Päädyin hakemaan kaupasta tommosen joka alunperin 16a voimavirta töpselillä. Liian iso houkutus olis ollu ite kötöstellä piuha tohon oikeeseen laturiin, onhan nyt sit pykälän virallisempi.
Saa pahan sit tolla töistä lainattua virtaa kans kun ei toistaiseksi ole siellä latureita. Hybridit saa kyllä vapaasti roikkua tolpan nokassa mut tolla suko laturilla just saa päivän kilsat otettua.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Mä ostin Motonetista Walle 11kw laturin tarjouksesta alle 400€. Normaalisti 600€. Siinä on metrin kaapelin päässä voimavirta pistoke. Yksinkertainen käyttää ja laadukkaan oloinen.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: To 02.03.2023 17:20
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tällaista 3x16A versiota saa suunnilleen saman näköisenä monestakin paikasta. Itse hankin n. 2v sitten, kun ostin EQA:n ja autotallissa on 3-vaihepistorasia (16A - näyttäisi olevan isompikin, mutta sitten pitäisi rajoittaa latauksen ajaksi muuta kulutusta)
https://www.virtasenkauppa.fi/sahkoauto ... 2sEALw_wcB
https://www.virtasenkauppa.fi/sahkoauto ... 2sEALw_wcB
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Minulla vastaava Blaupunkt merkkinen ja hyvin on toiminut. Helppo ottaa myös mukaan vaikka mökille jos on pidempään siellä.Timotei013 kirjoitti: ↑Ke 15.01.2025 14:19 Tällaista 3x16A versiota saa suunnilleen saman näköisenä monestakin paikasta. Itse hankin n. 2v sitten, kun ostin EQA:n ja autotallissa on 3-vaihepistorasia (16A - näyttäisi olevan isompikin, mutta sitten pitäisi rajoittaa latauksen ajaksi muuta kulutusta)
https://www.virtasenkauppa.fi/sahkoauto ... 2sEALw_wcB
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
CTEK tai vastaava osaa kuormanhallinnalla rajata latausvirran pääsulakkeiden kuormitusasteen mukaan.Timotei013 kirjoitti: ↑Ke 15.01.2025 14:19 Tällaista 3x16A versiota saa suunnilleen saman näköisenä monestakin paikasta. Itse hankin n. 2v sitten, kun ostin EQA:n ja autotallissa on 3-vaihepistorasia (16A - näyttäisi olevan isompikin, mutta sitten pitäisi rajoittaa latauksen ajaksi muuta kulutusta)
Harva auto osaa ladata yli 11 kW AC:lla eikä normi omakotitalon sulakkeet 22 kW:lla kestäkään.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Minulla nyt ei ole kuin puolikas sähköauto, c300e plugari.
Kylläpäs muuttui taas autoilu helpommaksi kun sai seinälle latausaseman. Buusti box solar 11kW 10 metrin kaapelilla. Onnettoman hidasta oli latailla schukosta, tyhjästä täyteen 14 tuntia, nyt alle kolme. Tuossa asemassa on ns.kaikki herkut, kuormanhallinta homewizard p1 kautta, pörssisähköohjaus, aurinkopaneelituki 1/3 vaiheen vaihdolla. Omia sääntöjä voi luoda lataukseen ihan oman mielen mukaan. Onnetonta säheltämistä on nykyplugareiden kanssa schukolataus, kun akkukono lähentelee jo 30kWh. Lisäksi jo haluaa esilämmitää latauksen aikana, nyt ei tyhjene samalla akku kuten schukosta ladatessa. Muistaakseni 7kW lämmitin on näissä.
Kylläpäs muuttui taas autoilu helpommaksi kun sai seinälle latausaseman. Buusti box solar 11kW 10 metrin kaapelilla. Onnettoman hidasta oli latailla schukosta, tyhjästä täyteen 14 tuntia, nyt alle kolme. Tuossa asemassa on ns.kaikki herkut, kuormanhallinta homewizard p1 kautta, pörssisähköohjaus, aurinkopaneelituki 1/3 vaiheen vaihdolla. Omia sääntöjä voi luoda lataukseen ihan oman mielen mukaan. Onnetonta säheltämistä on nykyplugareiden kanssa schukolataus, kun akkukono lähentelee jo 30kWh. Lisäksi jo haluaa esilämmitää latauksen aikana, nyt ei tyhjene samalla akku kuten schukosta ladatessa. Muistaakseni 7kW lämmitin on näissä.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Laturikeskustelu ei ehkä ihan kuulu tähän threadiin mutta täytyy kysyä mitä se 1/3 vaihto aurinkopaneelituessa tarkoittaa? Kytkeekö auton latauksen yhdelle vaiheelle minimitehon takia tarvittaessa vai joku ihan muu juttu?Devi82 kirjoitti: ↑Ke 15.01.2025 17:16 Minulla nyt ei ole kuin puolikas sähköauto, c300e plugari.
Kylläpäs muuttui taas autoilu helpommaksi kun sai seinälle latausaseman. Buusti box solar 11kW 10 metrin kaapelilla. Onnettoman hidasta oli latailla schukosta, tyhjästä täyteen 14 tuntia, nyt alle kolme. Tuossa asemassa on ns.kaikki herkut, kuormanhallinta homewizard p1 kautta, pörssisähköohjaus, aurinkopaneelituki 1/3 vaiheen vaihdolla. Omia sääntöjä voi luoda lataukseen ihan oman mielen mukaan. Onnetonta säheltämistä on nykyplugareiden kanssa schukolataus, kun akkukono lähentelee jo 30kWh. Lisäksi jo haluaa esilämmitää latauksen aikana, nyt ei tyhjene samalla akku kuten schukosta ladatessa. Muistaakseni 7kW lämmitin on näissä.
Ei ole pahan hintainenkaan tuo purkki noilla toiminnoilla.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Onko kukaan täällä koskaan kokeillut ajaa täyssähkön akkua mittarin mukaan 1 %:iin ja katsoa laturista montako kWh akku ottaa varausta vastaan kun sen lataa 100 %:iin?
Kiinnostaa vaan, onko uudehkolla akulla vastaus sitten oikeasti 99 % akun speksatusta varauskapasiteetista (kWh). Tuohan olisi köyhänmiehen versio siitä diagnostiikkatyökalujen kanssa otetusta akun maksimivarauksen lukemasta, eikö?
Kiinnostaa vaan, onko uudehkolla akulla vastaus sitten oikeasti 99 % akun speksatusta varauskapasiteetista (kWh). Tuohan olisi köyhänmiehen versio siitä diagnostiikkatyökalujen kanssa otetusta akun maksimivarauksen lukemasta, eikö?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tuskin, sillä lataushäviöt lisäävät latausenergian määrää (n. 5-15%). Ilmoitettu kapasiteetti kertoo, paljonko ladatusta akusta saadaan kilowattitunteja ulos - luulisin.
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Yhteen prosenttiin ei ole tullut ajettua, mutta Aurassa latasin syksyllä niin, että auto näytti akkua 5% ja latasin 80%:iin ja energiaa meni 48,86kwh. EQB:n akku on muistaakseni 66kwh.Juha_M117 kirjoitti: ↑Pe 17.01.2025 09:11 Onko kukaan täällä koskaan kokeillut ajaa täyssähkön akkua mittarin mukaan 1 %:iin ja katsoa laturista montako kWh akku ottaa varausta vastaan kun sen lataa 100 %:iin?
Kiinnostaa vaan, onko uudehkolla akulla vastaus sitten oikeasti 99 % akun speksatusta varauskapasiteetista (kWh). Tuohan olisi köyhänmiehen versio siitä diagnostiikkatyökalujen kanssa otetusta akun maksimivarauksen lukemasta, eikö?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Aika lähellähän se sitten on jos laskennallisesti lataus olisi 49,5 kWh ja mitattu 48,86 kWh. 1,3 % ero.tahtoomersun kirjoitti: ↑Pe 17.01.2025 10:43Yhteen prosenttiin ei ole tullut ajettua, mutta Aurassa latasin syksyllä niin, että auto näytti akkua 5% ja latasin 80%:iin ja energiaa meni 48,86kwh. EQB:n akku on muistaakseni 66kwh.Juha_M117 kirjoitti: ↑Pe 17.01.2025 09:11 Onko kukaan täällä koskaan kokeillut ajaa täyssähkön akkua mittarin mukaan 1 %:iin ja katsoa laturista montako kWh akku ottaa varausta vastaan kun sen lataa 100 %:iin?
Kiinnostaa vaan, onko uudehkolla akulla vastaus sitten oikeasti 99 % akun speksatusta varauskapasiteetista (kWh). Tuohan olisi köyhänmiehen versio siitä diagnostiikkatyökalujen kanssa otetusta akun maksimivarauksen lukemasta, eikö?
Edit: mutta tosiaan siis jos 10-15 % menee hävikkiin niin tottahan se sitten on että akussa ei ole varausta tuota määrää, tietenkään.
Edit 2: jos tulkitsen oikein näitä EPA:n papereita niin EQS 680 SUViin eli Maybachiin, jossa on 118 kWh akku, on mennyt uutena (2 tmi ajettuna) 123,5 kWh energiaa täyteen lataukseen, eli mun matikalla hävikki on 4,5 %.
https://dis.epa.gov/otaqpub/display_fil ... 097&flag=1
Tuolla lopussa Certification Summary Information Report sivu 10
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Akun kunnosta ja käytettävästä kapasiteetista saa ainakin jotain kuvaa A Better Routeplanner (ABRP) kautta. Ainakin omasta saa auton live dataa ulos ihan ilmais versiollakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Oletteko käyttäneet autojanne automaattipesuissa/ pesukadulla? Ohjekirjassa (EQS 580) mainitaan "Pesulaitteistotilan kytkeminen päälle tai pois päältä " itse en tuota toimintoa autostani kuitenkaan löytänyt, tuo olisi kuitenkin hyvä toiminto jos saisi kaikki tarvittavat toiminnot kerralla pois päältä(peilit käännettyä, kahvat, pyyhin automatiikka, kattoluukku ym. eikä jokaista tarvitse erikseen poistaa käytöstä.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
En ole käyttänyt automaattipesuja eikä ole sähköautokaan mutta vastaava "mankka" omassa eikä siitäkään tuota pesulaitetilan valikkoa löydy. Ohjekirjassa sama teksti kuin EQS:nkin ohjekirjassa. Aika harmi että näitä puuttuvia toimintoja on aika paljon eikä ole kyse lisävarusteen puuttumisesta.tomtom kirjoitti: ↑La 18.01.2025 21:47 Oletteko käyttäneet autojanne automaattipesuissa/ pesukadulla? Ohjekirjassa (EQS 580) mainitaan "Pesulaitteistotilan kytkeminen päälle tai pois päältä " itse en tuota toimintoa autostani kuitenkaan löytänyt, tuo olisi kuitenkin hyvä toiminto jos saisi kaikki tarvittavat toiminnot kerralla pois päältä(peilit käännettyä, kahvat, pyyhin automatiikka, kattoluukku ym. eikä jokaista tarvitse erikseen poistaa käytöstä.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Olen käyttänyt useastikin ja ainakin EQB:sta tuo pesulaitteistotila löytyy valikosta jonka aukeaa kosketuslevyn viereisestä painikkeesta jossa on auton kuva.tomtom kirjoitti: ↑La 18.01.2025 21:47 Oletteko käyttäneet autojanne automaattipesuissa/ pesukadulla? Ohjekirjassa (EQS 580) mainitaan "Pesulaitteistotilan kytkeminen päälle tai pois päältä " itse en tuota toimintoa autostani kuitenkaan löytänyt, tuo olisi kuitenkin hyvä toiminto jos saisi kaikki tarvittavat toiminnot kerralla pois päältä(peilit käännettyä, kahvat, pyyhin automatiikka, kattoluukku ym. eikä jokaista tarvitse erikseen poistaa käytöstä.
EQB 300 4Matic -23
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Sekä näytöltä kohdasta asetukset---pikavalinnatmamajane kirjoitti: ↑Su 19.01.2025 22:09Olen käyttänyt useastikin ja ainakin EQB:sta tuo pesulaitteistotila löytyy valikosta jonka aukeaa kosketuslevyn viereisestä painikkeesta jossa on auton kuva.tomtom kirjoitti: ↑La 18.01.2025 21:47 Oletteko käyttäneet autojanne automaattipesuissa/ pesukadulla? Ohjekirjassa (EQS 580) mainitaan "Pesulaitteistotilan kytkeminen päälle tai pois päältä " itse en tuota toimintoa autostani kuitenkaan löytänyt, tuo olisi kuitenkin hyvä toiminto jos saisi kaikki tarvittavat toiminnot kerralla pois päältä(peilit käännettyä, kahvat, pyyhin automatiikka, kattoluukku ym. eikä jokaista tarvitse erikseen poistaa käytöstä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Nettikeskustelujen mukaan EQS:ssä -21 ja -22 vuosimalleissa ei ole tuota ominaisuutta ja -23 alkaen on. Omastani en ole katsonut, mutta voin iltapäivällä katsoa onko, oletan siis ettei ole.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Kyllä juuri noin, laturi vaihtelee 1 ja 3 vaihelatauksen välillä paneelien tuoton mukaan. Standardin mukaanhan autot eivät lataudu alle 6A virralla/vaihe, tämän mukaan tuo toimii.DBFI kirjoitti: ↑Ke 15.01.2025 18:22Laturikeskustelu ei ehkä ihan kuulu tähän threadiin mutta täytyy kysyä mitä se 1/3 vaihto aurinkopaneelituessa tarkoittaa? Kytkeekö auton latauksen yhdelle vaiheelle minimitehon takia tarvittaessa vai joku ihan muu juttu?Devi82 kirjoitti: ↑Ke 15.01.2025 17:16 Minulla nyt ei ole kuin puolikas sähköauto, c300e plugari.
Kylläpäs muuttui taas autoilu helpommaksi kun sai seinälle latausaseman. Buusti box solar 11kW 10 metrin kaapelilla. Onnettoman hidasta oli latailla schukosta, tyhjästä täyteen 14 tuntia, nyt alle kolme. Tuossa asemassa on ns.kaikki herkut, kuormanhallinta homewizard p1 kautta, pörssisähköohjaus, aurinkopaneelituki 1/3 vaiheen vaihdolla. Omia sääntöjä voi luoda lataukseen ihan oman mielen mukaan. Onnetonta säheltämistä on nykyplugareiden kanssa schukolataus, kun akkukono lähentelee jo 30kWh. Lisäksi jo haluaa esilämmitää latauksen aikana, nyt ei tyhjene samalla akku kuten schukosta ladatessa. Muistaakseni 7kW lämmitin on näissä.
Ei ole pahan hintainenkaan tuo purkki noilla toiminnoilla.
Sitten iso varoitus, ensin on varmistuttava että auto tukee tuota toimintoa, muuten hajoaa auton sisäinen latausyksikkö. Tuon toiminnon voi säätää latauslaitteen asetuksista päälle/pois.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 23.07.2019 19:40
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Mikäs on todellisuus EQC:n kulutuksessa? Pääseekö maantiellä missään olosuhteissa 20kWh/100km?
E350 -13
ZOE Intence -20
ZOE Intence -20
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Onko kellään kokemuksia paljon ajetuista sähkömersuista (yli 200 tkm). Miten akun kapasiteetti ja range on muuttunut.
VAG:lla laitteilla taksikäytössä, missä paljon pikalatauksia, näyttää olevan aika tavallista, että 200 tkm jälkeen akun kapsu on pudonnut 60% ja range pudonnut 200 km:iin. Ei tahdo enää riittää työkäytössä -> auto menee vaihtoon, kun akun uusiminen ei kannata.
VAG:lla laitteilla taksikäytössä, missä paljon pikalatauksia, näyttää olevan aika tavallista, että 200 tkm jälkeen akun kapsu on pudonnut 60% ja range pudonnut 200 km:iin. Ei tahdo enää riittää työkäytössä -> auto menee vaihtoon, kun akun uusiminen ei kannata.