Tällä hetkellä projektina -89 suomiauto 300E-24. Ensimmäinen omistaja 89-92 Veho Oy Ab. Ilmeisesti ensimmäinen suomeen tuotu moniventtiili W124 ja ollut Veholla esittelyautona. Auto on ollut isälläni 2011 vuodesta lähtien ja seisonut -18 syksystä lähtien. Suurin syy miksi auto jäi seisomaan, oli jo tähän ikään ja kilsoihin(450tkm) kuuluvat ”pienet” ruostevauriot alustassa. Kori on päällisin puolin hyvä. Vasen etulokari uusittu -12 vuonna, muuten kaikki alkuperäistä ja ehjää. Sisustan ja tekniikan osalta auto on todella hyvässä kunnossa. Näppäsin tuolloin autosta taka-akselin irti ja korjailin muutamat ruostepaikat. Muita autoprojekteja rupesi kertymään jonoksi asti ja tämä unohtui tallin perälle.
Vuosi sitten saatiin uudet paremmat harrastetilat ja syksyllä -24 oli aika kaivella vanhakunnon RPC-612 tallista päivänvaloon. Siirron ajaksi kasailin akselit paikalleen ja auto hinattiin uusiin tiloihin. Tarkoitus oli kasata auto ja leimata tammikuuhun mennessä isän 60v syntymäpäivälahjaksi, mutta homma karkasi lapasesta ja auto on tarkoitus entisöidä nyt hieman tarkemmin. Ensitöikseni purin akselistot, tekniikan ja kaikki loput romut alustasta pois. Seuraavat 3kk hieroin auton pohjaa puhtaaksi ja löytyihän sieltä vielä muutamia ruostepaikkoja, jotka kävin samalla läpi. Tämän jälkeen epoxit, liimat ja polyuretaanimaalit pintaan, ja ihan siisti siitä tuli. Pyöräkotelot maalataan toki vielä korinväriin myöhemmin. Eli tällä hetkellä ollaan siinä pisteessä, että ruostehommat tehty ja päästään hiljalleen aloittamaan alustan kasaaminen. Näillä näkymin kasaan auton ensimmäisenä rullaavaksi, jolloin sen saa vietyä maalarille. Tarkoitus on tämän vuoden puolella maalata auto yli ja sillä välin kun maalari tekee hommansa, niin käyn itse auton moottorin läpi. Alustan osat kävi hiekkapuhalluksessa ja maalattiin pulverilla. Halusin tähän projektiin täysin OEM alustan pulttisetin, koska tarkoitus on yrittää entisöidä myös pienet yksityskohdat mahdollisimman alkuperäisen näköiseksi. Muutamia osapuutteita löytyi.. Varmaan vuosien varrella kaikkia pikku nippeleitä on eksynyt muihin projekteihin, joten helpoin oli kaivaa hangesta aiemmin hankittu kolaroitu 300TE-24 osien luovuttajaksi. Viikonloppu vierähti osien luovuttajaa purkaessa ja siistejä alustan nippeleitä ja pultteja etsiessä

