Vehon 300E-24 kunnostus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Hellou. Pitänee hieman tänne yrittää ensimmäistä kertaa jotain tarinaa kirjotella.
Tällä hetkellä projektina -89 suomiauto 300E-24. Ensimmäinen omistaja 89-92 Veho Oy Ab. Ilmeisesti ensimmäinen suomeen tuotu moniventtiili W124 ja ollut Veholla esittelyautona.
7ec6bc6f-2eaa-4a14-9bcf-413672389906.jpeg
IMG_6791.jpeg
Auto on ollut isälläni 2011 vuodesta lähtien ja seisonut -18 syksystä lähtien. Suurin syy miksi auto jäi seisomaan, oli jo tähän ikään ja kilsoihin(450tkm) kuuluvat ”pienet” ruostevauriot alustassa. Kori on päällisin puolin hyvä. Vasen etulokari uusittu -12 vuonna, muuten kaikki alkuperäistä ja ehjää. Sisustan ja tekniikan osalta auto on todella hyvässä kunnossa. Näppäsin tuolloin autosta taka-akselin irti ja korjailin muutamat ruostepaikat. Muita autoprojekteja rupesi kertymään jonoksi asti ja tämä unohtui tallin perälle.
Vuosi sitten saatiin uudet paremmat harrastetilat ja syksyllä -24 oli aika kaivella vanhakunnon RPC-612 tallista päivänvaloon. Siirron ajaksi kasailin akselit paikalleen ja auto hinattiin uusiin tiloihin.
IMG_6649.jpeg
Tarkoitus oli kasata auto ja leimata tammikuuhun mennessä isän 60v syntymäpäivälahjaksi, mutta homma karkasi lapasesta ja auto on tarkoitus entisöidä nyt hieman tarkemmin. Ensitöikseni purin akselistot, tekniikan ja kaikki loput romut alustasta pois.
IMG_6941.jpeg
Seuraavat 3kk hieroin auton pohjaa puhtaaksi ja löytyihän sieltä vielä muutamia ruostepaikkoja, jotka kävin samalla läpi. Tämän jälkeen epoxit, liimat ja polyuretaanimaalit pintaan, ja ihan siisti siitä tuli. Pyöräkotelot maalataan toki vielä korinväriin myöhemmin. Eli tällä hetkellä ollaan siinä pisteessä, että ruostehommat tehty ja päästään hiljalleen aloittamaan alustan kasaaminen. Näillä näkymin kasaan auton ensimmäisenä rullaavaksi, jolloin sen saa vietyä maalarille. Tarkoitus on tämän vuoden puolella maalata auto yli ja sillä välin kun maalari tekee hommansa, niin käyn itse auton moottorin läpi. Alustan osat kävi hiekkapuhalluksessa ja maalattiin pulverilla.
IMG_8074.jpeg
IMG_8179.jpeg
Halusin tähän projektiin täysin OEM alustan pulttisetin, koska tarkoitus on yrittää entisöidä myös pienet yksityskohdat mahdollisimman alkuperäisen näköiseksi. Muutamia osapuutteita löytyi.. Varmaan vuosien varrella kaikkia pikku nippeleitä on eksynyt muihin projekteihin, joten helpoin oli kaivaa hangesta aiemmin hankittu kolaroitu 300TE-24 osien luovuttajaksi. Viikonloppu vierähti osien luovuttajaa purkaessa ja siistejä alustan nippeleitä ja pultteja etsiessä :D . Seuraavana nämä osat lähtee hiekkapuhalluksen kautta Saksaan uudelleen sinkittäväksi.
IMG_8189.jpeg
EA079DAF-7DD4-44A5-8F2F-4AFDAC9A973B.jpeg
Siinäpä vähän tarinaa projektin aloituksesta. Kirjoitellaan tänne lisää jos porukkaa kiinnostaa. :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille! Onpa mainio juttu, ja hieno yksityiskohta tuo vehohistoria esitteineen. Näitä monivenoja on aika paljon räpätty pilalle farkkuja myöten. Minkä värinen sisustus, onko monivenan vakiovarustein vai valittu jotain herkkujakin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Timo L. kirjoitti: Ti 21.01.2025 23:55 Tervetuloa foorumille! Onpa mainio juttu, ja hieno yksityiskohta tuo vehohistoria esitteineen. Näitä monivenoja on aika paljon räpätty pilalle farkkuja myöten. Minkä värinen sisustus, onko monivenan vakiovarustein vai valittu jotain herkkujakin?
Kiitosta! Sisustana harmaa kangas. Varustelista suomiauton tyyliin aika lyhyt. ASD, kattoluukku, ulkolämpömittari, vakkari, takaniskatuet jne. Tämä yksilö on pitkään pyörinyt pohjois-karjalassa ja on myös A.Rädyn entinen auto.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onpa tullut HSF:n tarina murheelliseen päätökseen. Hyvillä varusteilla tuo auto, ostin sen keväällä 2020, vaihdoin vaihteistoon pakkimännän tiivisteet, tein pari pienempää korjausta ja myin eteenpäin. Autohan oli ollut edellisellä omistajalla seisonnassa jo vuosia pakkivian vuoksi, osittaista maalausta se olisi vielä kaivannut.

No, hieno on kunnostuskohde sinulla. Seurataan :thumbup:
Viimeksi muokannut dealer, Pe 24.01.2025 06:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

24-venttiilisiä ei ole koskaan liikaa! Ja näitä Suomi-autoja niin vähän, että kannattaa entisöidä vaikka niinsanotusti dieselin kilsoilla onkin :thumbup:

Tämä tosin hieman särähti?
jiipee201 kirjoitti: Ti 21.01.2025 23:23 Seuraavana nämä osat lähtee hiekkapuhalluksen kautta Saksaan uudelleen sinkittäväksi.
Miksi sinkittäväksi Saksaan? Näitä pajoja kun on täällä Suomessakin jotka tekee. Kromauksen nyt ymmärtäisin, tai no sitäkään en Saksassa, mutta Euroopassa. Sinkki ja keltapassivointi on niin halpaa Suomessakin, että lähinnä ihmetyttää miksi maksaa saman verran rahtia ja odotella osia?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oho, hyvin samanlainen projekti kuin oma :thumbup: Ehdottomasti lisää tarinaa hyvien kuvien kanssa. Jos konehuonetta pitää maalata niin multa löytyy resepti siihen miten siitä tulee oikeanlainen, nyt kun on oikea entisöinti kyseessä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

EVO X kirjoitti: Ke 22.01.2025 07:28 24-venttiilisiä ei ole koskaan liikaa! Ja näitä Suomi-autoja niin vähän, että kannattaa entisöidä vaikka niinsanotusti dieselin kilsoilla onkin :thumbup:

Tämä tosin hieman särähti?
jiipee201 kirjoitti: Ti 21.01.2025 23:23 Seuraavana nämä osat lähtee hiekkapuhalluksen kautta Saksaan uudelleen sinkittäväksi.
Miksi sinkittäväksi Saksaan? Näitä pajoja kun on täällä Suomessakin jotka tekee. Kromauksen nyt ymmärtäisin, tai no sitäkään en Saksassa, mutta Euroopassa. Sinkki ja keltapassivointi on niin halpaa Suomessakin, että lähinnä ihmetyttää miksi maksaa saman verran rahtia ja odotella osia?
Tossa kuvassa näkyy osia, mitkä on keltapassivoitu suomessa ja onhan se edullista ja helppoa. Mutta ei täältä saa semmosta jälkeä tai sävyä mitä haluaisin. Kahteen edelliseen projektiin osat on täällä Suomessa tehty ja väri on tosi haalea, eikä enää omaan silmään näytä hyvältä :) . Saksasta löytyi tekijä jolla homma hoituu ja sävy on sitä mitä haluan, eikä hintakaan paljoa suurempi ole kuin täällä.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jiipee201 kirjoitti: Ke 22.01.2025 07:38
EVO X kirjoitti: Ke 22.01.2025 07:28 24-venttiilisiä ei ole koskaan liikaa! Ja näitä Suomi-autoja niin vähän, että kannattaa entisöidä vaikka niinsanotusti dieselin kilsoilla onkin :thumbup:

Tämä tosin hieman särähti?
jiipee201 kirjoitti: Ti 21.01.2025 23:23 Seuraavana nämä osat lähtee hiekkapuhalluksen kautta Saksaan uudelleen sinkittäväksi.
Miksi sinkittäväksi Saksaan? Näitä pajoja kun on täällä Suomessakin jotka tekee. Kromauksen nyt ymmärtäisin, tai no sitäkään en Saksassa, mutta Euroopassa. Sinkki ja keltapassivointi on niin halpaa Suomessakin, että lähinnä ihmetyttää miksi maksaa saman verran rahtia ja odotella osia?
Tossa kuvassa näkyy osia, mitkä on keltapassivoitu suomessa ja onhan se edullista ja helppoa. Mutta ei täältä saa semmosta jälkeä tai sävyä mitä haluaisin. Kahteen edelliseen projektiin osat on täällä Suomessa tehty ja väri on tosi haalea, eikä enää omaan silmään näytä hyvältä :) . Saksasta löytyi tekijä jolla homma hoituu ja sävy on sitä mitä haluan, eikä hintakaan paljoa suurempi ole kuin täällä.
Ok, tämäkin on sinänsä outoa, että miksi ne Saksassa saa niistä kunnon keltaisia, kun EU maa sekin on, ja myrkkyjen käyttö pitäis olla sielläkin kiellettyä. Se on totta että nykyään keltapassivointi on lähinnä kellertävää, eikä kultaista. Ilmanen vinkki, että kaikki keltaset kannattaa mattalakata ennen asennusta. Kestää hyvänä huomattavasti pidempään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja JPM »

Hieno projekti, seurataan.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Tänne vaan muistiin tarinaa projektista. :thumbup:

Ehdottamasti tuon saksan sinkityksen kannalla jos halutaan tehdä kunnolla. Suomessa sinkityksen sävyn kun saa vaan tasoissa 1-3 ja saksassa on koko skaala 1-6 ja 6 on juuri se millä "kultaisimmat" osat on näihin tehty.

Itsellähän on sama edessä, että kaikki suomessa sinkityt osat täytyy kertaalleen vielä purkaa ja käyttää lenkki saksassa :lol:
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18

Instagram kipparimb
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kyllä se melkeen holsetin vaatis monivena bensiinin kylkeen :mrgreen: No ei vaiskaan, hyvää settiä täälläkin w124 kunnostuksen parissa! 8) 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Ja laiteen nyt jo kuvaa myös omasta 300E-24 lankusta mikä otetaan tämän jälkeen työn alle. Aina olen halunnut 199 värisen moniventtiili lankun, mieluusti 3-litraisena ja manuaalina. Pari vuotta sitten FB Mersuforumin osto/myyntiryhmään tuli tällainen yksilö myyntiin ja pitihän se napata talteen. -90vm Ranskaan uutena myyty ja -92 Suomeen tuotu. Yksi omistaja 1990-2023. Mustat nahat, ilmastointi, kattoluukku, 4x sähkölasit, manuaaliaski käänteisellä kaaviolla, asd, sähk.takalasin verho ym. Kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä vuoteen 2007 asti, jolloin auto hylättiin seisomaan. Kilsoja kertynyt 279tkm. 2010-2023 auto seisonut pihalla. Tämä tuli jo herkistelyä ajokuntoiseksi, ja todettiin täysin toimivaksi tekniikan osalta. Varsin hyvä räpeltämätön ja itselle mieluinen aihio entisöintiin :thumbup:
1000003578.jpeg
1000003602.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

PTracing kirjoitti: Ke 22.01.2025 13:03 Kyllä se melkeen holsetin vaatis monivena bensiinin kylkeen :mrgreen: No ei vaiskaan, hyvää settiä täälläkin w124 kunnostuksen parissa! 8) 8)
Kyllähän tosta kolaroidusta farkusta jää m104.980 ylimääräiseks :) .
Haaveena siitä olis joskus jotain kehitellä. Mutta tuskin aika riittää ihan heti virityshommiin. Harjoitellaan nyt välillä entisöintiä :D
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 464
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Seurantaan menee.

Ärsytti aikoinaan suunnattomasti, kun tuo musta 300-E-24 kerkesi mennä. Vinkki siitä tuli muutama tunti liian myöhään.

Onko sininenkin manuaali?
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Bemaristi kirjoitti: Ke 22.01.2025 17:46 Seurantaan menee.

Ärsytti aikoinaan suunnattomasti, kun tuo musta 300-E-24 kerkesi mennä. Vinkki siitä tuli muutama tunti liian myöhään.

Onko sininenkin manuaali?
Jep, itse en edes lukenut myynti-ilmoitusta loppuun, vaan löin heti kommenttia että jos auto on vielä myymättä, niin ostan! :D . Juuri tuli tehtyä uudenvuodenlupaus vuodelle -23, että en osta yhtään projektiautoa sinä vuonna. Se lupaus rikottiin jo 2.1 kun lähdettiin hakemaan 300E-24 kotiin :lol:
Sininen on 722.3 automaatilla.
1000003598.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Sattumalta internetin syövereistä löytyi vielä tämmöinen. Olis mahtavaa löytää kaikki esitteet missä tämän auton kuvia käytetty.
IMG_8258.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Muistapa hankkia sitten tuollainen hieno takarekkarin taustalevy. Ja muista, se ei ole kirkas rosteri, vaan tuollainen satiini! Varo halpoja kopioita! :-D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Timo L. kirjoitti: Ke 22.01.2025 22:17 Muistapa hankkia sitten tuollainen hieno takarekkarin taustalevy. Ja muista, se ei ole kirkas rosteri, vaan tuollainen satiini! Varo halpoja kopioita! :-D
:D :D Toi mainos löytyi 9/90 Tekniikan maailmasta.
Viimeksi muokannut jiipee201, La 08.02.2025 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Kirahvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

Erittäin mielenkiintoinen projekti ja historia tuo sille mielenkiintoisen lisämausteen, kaikkinen kuvineen ja esitteineen, ehdottomasti seurantaan. Haluatko jakaa tuon keltapassivointia tekevän yrityksen tiedot, jos sitä haluaisi käyttää?
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Kirahvi kirjoitti: Ke 22.01.2025 23:00 Erittäin mielenkiintoinen projekti ja historia tuo sille mielenkiintoisen lisämausteen, kaikkinen kuvineen ja esitteineen, ehdottomasti seurantaan. Haluatko jakaa tuon keltapassivointia tekevän yrityksen tiedot, jos sitä haluaisi käyttää?
Saan osat tekijälle lähetettyä ensiviikon lopulla. Tämä on yksityinen tekijä, ja tosi tarkka hommasta. Taitaa tehdä harrastuksena näitä. Ei anna edes osoitettaan osien lähetystä varten, ennen kun on saanut tarkat kuvat osista. Ei ota vastaan mitään ruosteista tai likaista palikkaa, vaan kaikki pitää olla mieluusti hiekkapuhallettuna. Jaan tänne kuvia kun/jos osat saapuu takaisin, ja jos lopputulos on hyvä niin laitan tekijästä lisää tietoja tänne foorumille.
IMG_8260.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jiipee201 kirjoitti: Ke 22.01.2025 23:20
Kirahvi kirjoitti: Ke 22.01.2025 23:00 Erittäin mielenkiintoinen projekti ja historia tuo sille mielenkiintoisen lisämausteen, kaikkinen kuvineen ja esitteineen, ehdottomasti seurantaan. Haluatko jakaa tuon keltapassivointia tekevän yrityksen tiedot, jos sitä haluaisi käyttää?
Saan osat tekijälle lähetettyä ensiviikon lopulla. Tämä on yksityinen tekijä, ja tosi tarkka hommasta. Taitaa tehdä harrastuksena näitä. Ei anna edes osoitettaan osien lähetystä varten, ennen kun on saanut tarkat kuvat osista. Ei ota vastaan mitään ruosteista tai likaista palikkaa, vaan kaikki pitää olla mieluusti hiekkapuhallettuna. Jaan tänne kuvia kun/jos osat saapuu takaisin, ja jos lopputulos on hyvä niin laitan tekijästä lisää tietoja tänne foorumille.
IMG_8260.jpeg
Tämä selventääkin asian.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1286
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ari »

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Noniin. Tällä viikolla illat puhallettu osia ja se homma alkaa olla loppusuoralla. Vielä jarrusatuloiden purku ja puhallus niin alkais olemaan paketti valmiina Saksan kierrokselle.
IMG_8318.jpeg
IMG_8313.jpeg
Tänään tuli vielä haettua yksi osien luovuttaja lisää. Kolme vuotta pellolla seisonut jäärata-autona ollut W124 250D lähti 100€ hintaan, niin pitihän se käydä hakemassa talteen :D . Akku paikalleen ja käyntiin. Hyvin vielä liikkui ajamalla kotiin 150km matkan, tosin kerran matkalla käytiin ojanpohjalla.
IMG_8227.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja dealer »

OT: Toisaalla on ollut juttua niistä "COMPANY EMPLOYEE" autoista, niin tuossakin on yksi sellainen, edellisen viestin jäärata-250.
wiimax.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Dodii. Tässä ei ole lähdetty helpoimman kautta ja hyvä niin.

Katsoinko ekan viestin kuvaa oikein ja olet hiekkapuhaltanut ja maalannut takatukivarret (ne pienemmät 3kpl/puoli)? Ja niihin aiot laittaa uudet puslat? Testaa, että alkuperäiset pultit ovat sopivat uusiin pusliin.

En ole itse noin tehnyt, vaan vaihtanut uuden setin takatukivarsia. Niihin ei ole välttämättä alkuperäiset pultit täysin sopineet, vaan mukana tulee uusi pulttisetti.
Alkuperäisissä saattaa olla paksummalla "rihlatulla" varrella oleva M12 joka ei mennyt uudesta tukivarren puslasta läpi. Ja sitten joku pultti ollut M10, jolloin soviteholkki tulee olla sen mukainen. Ei tietenkään tekemätön paikka askarrella tarvittaessa käypäiseksi.

Onko jarrusatulat ja navat menossa myös keltapassivointiin? Ovatko ne alunperin olleet keltapassivoituja?
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

JanneW124 kirjoitti: La 25.01.2025 21:07 Dodii. Tässä ei ole lähdetty helpoimman kautta ja hyvä niin.

Katsoinko ekan viestin kuvaa oikein ja olet hiekkapuhaltanut ja maalannut takatukivarret (ne pienemmät 3kpl/puoli)? Ja niihin aiot laittaa uudet puslat? Testaa, että alkuperäiset pultit ovat sopivat uusiin pusliin.

En ole itse noin tehnyt, vaan vaihtanut uuden setin takatukivarsia. Niihin ei ole välttämättä alkuperäiset pultit täysin sopineet, vaan mukana tulee uusi pulttisetti.
Alkuperäisissä saattaa olla paksummalla "rihlatulla" varrella oleva M12 joka ei mennyt uudesta tukivarren puslasta läpi. Ja sitten joku pultti ollut M10, jolloin soviteholkki tulee olla sen mukainen. Ei tietenkään tekemätön paikka askarrella tarvittaessa käypäiseksi.

Onko jarrusatulat ja navat menossa myös keltapassivointiin? Ovatko ne alunperin olleet keltapassivoituja?
Puslahomma on tiedossa. Tässä 24v-mallissa on takana se ylimmäinen tukivarsi vahvistettua mallia, jota ei oikein saa enää mistään. Ne on alkuperäiset ja loput uusia lemförderin varsia, jotka myös puhallettu ja pulverimaalattu. Jarrusatulat ja navat keltapassivoidaan. Satulat ainakin näillä näkymin maalataan vielä sen jälkeen. Ihan satavarma en ole siitä, miten alunperin on ollut :?:
Vuosi sitten tuli viimeksi amg cdi-lankkuun takakelkka remppailtua. Tämän tosin kasasin uretaanipuslilla.
1000031483.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

No niin tais olla, että tossa omassa 320CEssä oli se paksumpi pultti ja siinäkin mahdollisesti sitten vahvistettu tukivarsi.
Se vaihtui kyllä uuteen, en tiennyt tuollaisesta vahvistuksesta.
Täytyypä katsoa, jäikö vanha setti talteen...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Alkuperäiset satulat on keltapassivoitu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jiipee201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 29.07.2015 15:50
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja jiipee201 »

Saksaan lähtevät paketit valmiina. 43kg tavaraa lähdössä sinkkiin.
IMG_8414.jpeg
Syksyllä tuli haettua tallin koristeeksi 97tkm ajettu E 50 AMG, jonka moottoritilasta löytyi jopa yksi ruosteinen osa ja se saa mennä Saksaan satalankun osien mukana. Pesunestesäiliön korvakko oli hieman ottanut pintaruostetta, eikä uutta osaa saa enää mistään. Korvakkoa irrottaessa nesteputkien muovikiinnikkeet hajosi. Sen verran selvittelin että tällaisia uusia kiinnikkeitä ei ole saanut irrallaan muuten kuin korvakon mukana. Onneksi kaveri lupasi 3D-tulostaa uudet :) . Tätä olis myös tarkoitus hiljalleen näpräillä siihen kuntoon että uskaltaa viedä Classic Data -herran syynättäväksi :D .
IMG_8428.jpeg
IMG_8429.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07

Instagram jp_rasanen
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vehon 300E-24 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Huhhei, tällaisia projekteja on aina ilo seurata. Aikoinaan kaivoin jostain TM:n lyhyen koeajon 300E-24:stä, se oli suomikilpinen auto, voisi hyvinkin olla omasi? En enää muista missä numerossa se on, mutta varmaankin vuosikerrat 89/90.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vastaa Viestiin