jamo kirjoitti: ↑La 07.12.2024 16:13
Ja tulpattuna vaikuttaa myös se öljy miten paljon ajetaan enne kuin vaihdetaan, varsinkin jos öljyn sekaan on päässyt polttoainetta ja katsotaan tikusta kun ei syö yhtään öljyä vaikka öljyä on syönyt ja samalla mennyt öljyn sekaan polttoainetta ni tikku näyttää et rasvaa on
Tämä propleema ei liene öljynpaineen vika, jos kone menee rikki. Eli ei varmaan voi jokaista konerikkoa kytkeä tuohon anturiin. Jos voisi, niin olisipa helppoa. Anturin tilalle tulppa ja sen jälkeen ikiliikkuja on keksitty. Asiaan, varmasti on parempi tulpalla. Oliko nyt siis joku paikka, mistä tavallinen veronmaksaja näkisi, onko kone jo alunperin tulpattu?
Otat pohjapanssarin pois ja katsot auton alle imusarjan puoli lähellä kytkinkoppaa. Tuo varaosaohjelma on vähän huono kun se tarjoaa moneen sekä tulppaa että solenoidia. Jos tulpan luona on tyhjä sähköpistoke niin sitten on ainakin varma että siinä joskus solenoidi on ollut.
Ilcats.ru/mercedes voi vin-koodilla etsiä osaa, mutta itse en vielä ole moottoria löytänyt mihin se tarjoaisi pelkkää tulppaa. Tainneet Stuttgartissa laittaa vähän fiiliksen mukaan noita.
sallaas kirjoitti: ↑Su 06.04.2025 16:40
Eli jos w212 kiinnostelee niin kannattaa ostaa bensana? M271 koneeseen kun ketjun vaihtaa rattaineen niin taas ajetaan murheetta useampi vuosi.
no 20e "öljynpaineviritys" varmuudenvuoksi ja ketjun vaihto(tai edes venymän mittaus) vaikka 350tkm välein varmuudenvuoksi ni ajaahan näillä om651 koneillakin,ja öljynvaihdot tiheeseen..
itellä ollut monta yli 400tkm ajettua omaa ja työautoa,hyviä pelejä.
Hyvä ettei tullut täältä lueskeltua ketjuja kun ostin omani 275 000 ajettuna melkein 7 vuotta sitten. Nyt 560 000 lasissa ja suuttimen vaihdolla selvinnyt moottorin osalta. Tietty öljynsuotimen muovijalka ja dpf-pöntön anturi+liitin vaihdettu, mutta lasketaanko noita tietyn moottorin ongelmaksi vai ei on sitten asia erikseen.