S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Väärä ilmaväli anturilla tekee tuota "värisyttämistä", niitähän oli että ruoste painaa anturia väärään asentoon. Anturi irti ja koputtelee / hioo ruosteen pois. Kuten Karel edellä mainitsi vika on jokseenkin varmasti pyörintänopeusanturissa - siihen vaan lisäyksenä tuo että joskus itse anturi on ehjä vaikka vika siihen liittyy.
wiimax.fi
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Mulla teki vuosia sitten 250D tasan samaa. Siinä syynä oli perän hammaskehä, joka oli vaurioitunut. En tiedä oliko sitä sorkittu jollakin anturinreijästä tms, mutta se oli melko karussa kunnossa. Auto ostettiin silloin vika päällä. Siihen vaihdettiin perä ja ongelma poistui. Rikkinäinen anturi varmaan tekee saman asian.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Joo, täytyy tutkia. Antureita ei taida saada kuin purkuosina, ainakaan järkevään hintaan
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Käytetty orkkis lienee toimivin ja halvin
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Ääni tälle, jos löytää ehjänä nätisti irti saadun anturin.
En tiedä 124:n antureiden hintatasoa, mutta kuukausi sitten tuli yhteen 126:een haettua. Kallein orkkis 890 euroa, aito Bosch 420 euroa ja halvin oli jokin kehnon näköinen tarvike, noin 200 euroa.
Ässissä vika on yleensä rikki ruostunut kaapelin kannatin, jonka takia kaapeli ei saa enää tukea ja murtuu sisältä. Tällä kertaa onnistuin paikantamaan murtuman anturin juuresta, ja sain kolvattua siihen uuden kaapelin.
Olen näihin ässiin yrittänyt löytää korvaavia osia muista antureista. 80-luvun Volvon jotkin Bosch-anturit ovat spexeiltään lähellä, mutta tähän asti on pitänyt vaihtaa anturit sitten pareittain, niin tietokone ei huomaa huijausta.
Niitä muokattavissa olevia Volvon antureita saa muutamalla kympillä. Ero on siis mekoinen käytännössä ihan samanlaisesta osasta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Luulis että noita olis tarvikkeena, kun autoja on valmistettu paljon ja niitä on edelleen liikenteessä. Vai onko ne olleet niin kestäviä, anturihan on melkoinen mötikkä verrattuna uudempien autojen antureihin.
Näissä on muoviset pidikkeet johdoille niin aika hyvin varmaan johdot kestää.
Näissä on muoviset pidikkeet johdoille niin aika hyvin varmaan johdot kestää.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Samaa ihmetellyt. Kyllä juttu on se, että ovat kestäviä. Ongelmat tulevat ruostumisen kautta: kaapelien kannattimet pettävät, sitten kaapelit, ja lopulta ruosteen takia on kokopäivän jumppa saada itse vahingoittumaton anturi ruosteen turvottamista osista irti.S202 kirjoitti: ↑Su 15.09.2024 15:43 Luulis että noita olis tarvikkeena, kun autoja on valmistettu paljon ja niitä on edelleen liikenteessä. Vai onko ne olleet niin kestäviä, anturihan on melkoinen mötikkä verrattuna uudempien autojen antureihin.
Näissä on muoviset pidikkeet johdoille niin aika hyvin varmaan johdot kestää.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Kestäviä ovat, hämmästyttävän kestäviä. Koskaan en muista vaihtaneeni 124 abs anturia iän myötä tulleen vian takia, samaten hydrauliikkayksikkö on oikeastaan ikuinen ja ohjainlaitteen rikkoo vain se että jätetään akun takaa suojamuovi pois ja muutenkin on pakat rempallaan sen verran että vesi menee boksiin.
Joskus tapaa yksilön jossa abs valo on kytketty toimimaan jostain muualta, kun ei ole tietoa ollut että yj-rele aiheuttaa vikavalon.
Joskus tapaa yksilön jossa abs valo on kytketty toimimaan jostain muualta, kun ei ole tietoa ollut että yj-rele aiheuttaa vikavalon.
wiimax.fi
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Absit alkas ilmeisesti toimia kun vaihtoi taakse vuotavan jarruputken. Kävin katsastuksessa mutta ei mennyt läpi, vasen seisontajarru oli huono ja jompikumpi jarru laahaa, koiranluu poikki ja puhallin lakkas matkalla toimimasta. Mikähän tuossa puhaltimessa, se jäi puhaltamaan vaikka auton sammutti ja nyt lakkas kokonaan, liittyykö toisiinsa? Saattoihan sieltä sulakekin mennä, vaan esim traktoreissa puhaltimen etuvastuksesta palaa lanka poikki ennenkuin sulake.
Farkun takasivulasien alareunoihin löytyi foorumin kautta hyvät korjauspalat sisäpuolelle ja trabhanilta ulkopuolet. Olishan noi saanut pellistä vääntelemällä mutta sellainen 3-4 metriä hitsausta ja saumojen hiomista hankalista paikoista ei oikein innostanut.
Farkun takasivulasien alareunoihin löytyi foorumin kautta hyvät korjauspalat sisäpuolelle ja trabhanilta ulkopuolet. Olishan noi saanut pellistä vääntelemällä mutta sellainen 3-4 metriä hitsausta ja saumojen hiomista hankalista paikoista ei oikein innostanut.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Sisäpuolen osat löytyi purkuautosta foorumin kautta, myyjä leikkeli reilut palat josta nakertelin noi sisäpuolen osat irti. Vähän niitäkin piti paikkailla mutta hyvät oli. Ne on nyt helppo laittaa kokonaisena paikalleen. Hiekkapuhallan ne vielä ja maalaan valmiiksi sisäpuolet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Takalasien alareunat olleet jo hyvän aikaa valmiit, talon remppahommat vähän haittas harrastusta mutta nyt on tavaratila maalissa. Äänieristeetksi laitan 1,5mm bitumia, tulee hyvin alkuperäisen näköinen kun isosta 1x1,2m palasta leikkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Niin tämä takaluukun tiivisteen urakin tuli syksyn mittaan korjattua, olipahan työmaa. Se oli suunnilleen koko matkalta nurkkiin asti paskana. Teetin millisestä sinkitystä muutaman uran peltisepällä ja kutistin/venyttimellä taivutin muotoon, muutaman harjoituskappaleen vaati että tuli hyvä. Viimeistelin nurkat vielä juottamalla hopealla alkuperäiseen tyyliin, sadevesi kun valuu tuosta alas niin uskon että kestää paremmin ruostumatta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Ihan hyvin sai tässä joulun ja muiden pyhien aikana tehtyä autoa. Lattiat vaimensin bitumilla, paitsi kuskin lattiaan sitä ei saanut fiksun näköisesti taipumaan joten tein sen ctk:n butyylimatolla. Apukuskin lattiaan jätin alkuperäisen kun sitä ei tarvinnut korjausten takia repiä pois. Johtosarjat laittelin kiinni ja aloitin kasaamaan sisustusta. Lattiamaton pesin mutta täytyy se vielä toiseen kertaan imuroida ennenkuin nostaa etupenkit paikalleen. Periaatteessa sisustuksen saisi kasata melkein kokonaan paikalleen, tosin seuraavaksi täytyy tuulilasi irrottaa että saa sieltä vielä viimeiset ruosteet korjattua. Helmikuussa on suunnitelmissa maalauttaa auto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Ai että, sitten on kivaa kun on tuore Almandinrot pinnassa! Sehän kasautuu sen jälkeen ihan silmissä, koska mikäs sen mukavampaa kun niputtaa valmista autoa!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Joo siis tuo kasaaminenhan on tosi mukavaa puuhaa ja sujuu yllättävän nopeasti kun ei koko autoa oo purkanu osiksi. Hain aamulla lainaan kunnon työkalut tuulilasin irrotukseen niin tulee sekin homma tehtyä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Ihan niinkun olisin ollu vasta samoissa sisustahommissa omassa projektissa, korin väri vain eri
Kylläpä joutuu näköjään lasin reunaan vaihtamaan palaa jonkun verrankin, mutta noin siitä tulee hyvä! 


IG: @pyrytakkunen
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Kyllähän sinne jonkinlaiset palat piti laittaa;
Onneksi löysin korjauspalat niin oli suht helppo tehdä. Nurkkia juotin vielä paremmaksi hopealla, on varmasti vesitiiviit paikat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Hyvä kun löytyi nurkat niin pysyy aikataulussa!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Jep, näitä 124 farkkuja on onneksi aika paljon eikä ne yleensä ole tuolta lahoja.
Kattokaiteet otin eilen irti, kattoverhoilua ei ainakaan sen takia tarvinut kokonaan irrottaa.
Kuinkas kattoluukku, se pintapelti siitä irtoaa vissiin aika helposti mutta pitääkö kattoverhoilua irrottaa vielä lisää?
Asiasta kolmanteen, kokeilin jouluna dieseliä käyntiin ja lähti toki kun avaimesta väänsi mutta piti vitullisen parin sekunnin räminän? Kuulosti enemmänkin joltain flektin hakkaamiselta kuin metalliselta kolinalta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Kattoluukku irtosi suht helposti eikä tarvinnut kattoverhoilua irrotella enempää, hyvä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Minkälainen setti sulla on käytössä tuohon hopeajuottamiseen? Käytätkö valmiiksi juoksutepäällystettyjä tankoja, vai onko jokin hyväksi havaittu erillinen juoksute käytössä? Olisi käyttöä omissakin rojekteissa. Juurikin tuulilasin seutuville olisi hyvää tavaraa. Tehtaan juotokset tulee aina fosforihapolla kirkkaasti esiin..
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Puuilosta juoksutteella päällystettyjä tankoja ja tämä https://www.puuilo.fi/providus-kaasuhit ... -74QGTlxib
Hopeajuote on suht kallista mutta jos sitä nyt muutama kymppi menee projektiin niin ei se siihen kaadu. Etuina se että sulaa pienemmässä lämpötilassa kuin messinki ja muutenkin erittäin helppoa. On kyllä hyvää tavaraa näihin katon yläkulmiin sun muihin mitkä on tehtaallakin juotettu.
Hopeajuote on suht kallista mutta jos sitä nyt muutama kymppi menee projektiin niin ei se siihen kaadu. Etuina se että sulaa pienemmässä lämpötilassa kuin messinki ja muutenkin erittäin helppoa. On kyllä hyvää tavaraa näihin katon yläkulmiin sun muihin mitkä on tehtaallakin juotettu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Hyvä, kiitoksia tiedosta. 

-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Tilasin uuden vetoakselin kun viimeinkin sellaisen löysin, pitäis olla sopiva mutta siinä onkin 30 millinen akseli joka ei toki haittaa mitään mutta onko vähän hölmö jos toisella puolella on 25mm 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Okei, tartun koukkuun … miksi olet uusimassa vain toisen vetarin? Loogista olisi uusia molemmat samalla kertaa…
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Toinen vetari oli ruostunut suojakumien alta huonoon kuntoon ja nivelkin oli kulunut kun rasva sellaista ruostekuraa. Toinen vetari hyvässä kunnossa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Otin dieselin ajoon ja vaihdoin moottoriöljyt ja pesin konehuoneen. Siistissä kunnossa on, paisuntasäiliön voisi vaihtaa. Käynnistyksessä kuuluneen kauhean räminän syy oli rikkoontunut tuulitunneli, täytyy hommata uusi. Tuulilasin alla olevat muovit pitäis myös laittaa kiinni, ne jäi syksyllä pois kun vaihdoin lämppärin moottorin ja vein talvisäilöön.
Lämmityslaitteen tai lämmönsäädön sain toimimaan. Avasin ensin vesiventtiilin, se ei kauhean likainen ollut mutta molemmat ääriasennot alkas kuitenkin toimia. Sen jälkeen kokeilin laittaa paperin palan siihen kattovalossa olevan ritilän päälle, ei ollut imua. Imumoottori löytyy kojelaudan alta oikeasta nurkasta, hanskalokero ja kojelaudan alamuovi pitää irrottaa niin tulee hyvin esille. Moottori pyöri sormin nihkeästi eikä jaksanut omin voimin pyöriä, suihkuttelin bräkleeniä ja paineilmaa ja alkas pyöriä kevyesti. Rasvasin vielä irrotusöljyllä. Nyt alkas paperi pysyä katossa ja lämmönsäätö toimii, jes
Lämmityslaitteen tai lämmönsäädön sain toimimaan. Avasin ensin vesiventtiilin, se ei kauhean likainen ollut mutta molemmat ääriasennot alkas kuitenkin toimia. Sen jälkeen kokeilin laittaa paperin palan siihen kattovalossa olevan ritilän päälle, ei ollut imua. Imumoottori löytyy kojelaudan alta oikeasta nurkasta, hanskalokero ja kojelaudan alamuovi pitää irrottaa niin tulee hyvin esille. Moottori pyöri sormin nihkeästi eikä jaksanut omin voimin pyöriä, suihkuttelin bräkleeniä ja paineilmaa ja alkas pyöriä kevyesti. Rasvasin vielä irrotusöljyllä. Nyt alkas paperi pysyä katossa ja lämmönsäätö toimii, jes

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D