Mielenkiintosta, onkohan volvo teettänyt nuo päästömittaukset volkkarin labrassa

Mielenkiintosta, onkohan volvo teettänyt nuo päästömittaukset volkkarin labrassa
Mistä GLK ruostuu? Onko facelift ja pre-facelift malleilla eroa tässä suhteessa?
Avioisin nykyisen tilanteen valossa katsastuksessa riskin olevan olematon! Niillä kai mittään mittalaitteitakaan asian todentamiseen ole!? Sauhuja nyt mittailevat vaan!Juzz1 kirjoitti: ↑La 15.03.2025 00:10 ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Jos on pakoputkessa kennot ja anturit ulkonäöllisesti paikoillaan niin riittää, mitään muuta tarkistusta ton ikäsiin ei tehdä.Juzz1 kirjoitti: ↑La 15.03.2025 00:10 ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Reilun alen kyllä sain, eipä siinä. Tässäkin tapauksessa iso autoliike tiesi kyllä asiasta kun edellinen omistaja oli tästä liikkeelle kertonut. Myyjän kanssa juttelin niin hänkin myönsi, että liikkeeseen tulee vaihdossa autoja josta isossa osassa on jotain päästömanipulaatiota tehty ja ei heillä olisi muutakuin käräjiä käräjien perään jos näistä lähdettäisiin tappelemaan. Osa kertoo rehellisesti jos jotain tehty, osa ei puhu mitään. Eipä ole katsastuskonttorilla tarvinnut jännittää aikaisemminkaan enkä jännitä kyllä tämänkään kanssa. Tapelkoot adbluen kanssa ne ketkä haluaa.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 15.03.2025 18:11 Kannattaa näihin "ei se katsuri deactivointia mistään huomaa" kommentteihin suhtautua varauksella. Jos hiukankin herää epäily, että järjestelmiä on peukaloitu, niin keinot asian todentamiseen löytyy kyllä. Jos ostat, niin vastaavan ehjän auton käyvästä hinnasta laskien vähintään 7t€ hinnasta pois.
Ota myös huomioon, että jos myyt auton virallisena, saatat joutua maksamaan korjaus kustannukset ostajalle jälkikäteen.
Nippe kirjoitti: ↑La 24.02.2024 21:40Hetki, siis volvon diiseleitä saa ilman ureaa vuosimalliin 2018 asti? Kuulostaa hurjalle kun euro6 tuli pakolliseksi 2014 loppuvuodesta.Voinenä kirjoitti: ↑La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.