AdBlue deactvointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 863
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Nippe »

aroline kirjoitti: La 24.02.2024 23:06 S/V90 alkuvuoteen 2018 ilman ureaa
Mielenkiintosta, onkohan volvo teettänyt nuo päästömittaukset volkkarin labrassa :lol:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04

ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 667
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Voinenä kirjoitti: La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Mistä GLK ruostuu? Onko facelift ja pre-facelift malleilla eroa tässä suhteessa?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Takalokarin kaarista tuo alkaa ruostumaan. Vuosimalli 2009 eli niitä ensimmäisiä, viimeiset viisi vuotta ollut minulla ja hoidan autoa hyvin. Pesen tarvittaessa, aina käsin, ja vahailen kolme neljä kertaa vuodessa mutta niin vaan alkaa ruostumaan. Kahtena vuonna jo fiksailtu mutta joka kevät ruostetta on laajemmalla alueella. En edes ajale hiekkateillä, muuten 300tkm ajeltu joista omia viimeiset 90tkm ja niistä kaupunkiajoa 99%. Eli ainakin oma käyttö on parasta mahdollista ruostumattomuuden kannalta mutta ei auta, nyt joutuu jo fiksailemaan parin sentin päästä lokarin pokkauksesta eli ihan reilusti näkyvältä alueelta.
Silläpä tuon joutaisi vaihtamaan jos vaan olisi saanut GLCeen ilman urea riesaa. Teknisesti kun tuo on melkeinpä viaton yksilö ollut, eli luotto mersuihin on edelleen kova.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja S202 »

11 tai 12 malliseen GLK tein jarruputket ja samalla oli vasemman puolen sisälokarit ja pohjamuovit pois ja tuossa ainakin oli takakaaret 100% kunnossa. Kaaren reunan rakenne on ihan erilainen mitä vanhemmissa esim. w211 korisissa joissa ne kaaret on todellinen ongelma. Glk on kaaren sisäpuolella erillinen "huuli" sielä ylempänä jonka taakse sisälokari asettuu ja se kaaren reunakin erilailla tehty. Toki huonolla tuurilla sinnekkin saattaa ruoste iskeä kuten mihin tahansa raudasta tehtyyn mutta ei pitäisi olla mikään joka autoa koskeva ongelma.
S124 300TE
W124 300D
Juzz1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Juzz1 »

ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja mpower »

Juzz1 kirjoitti: La 15.03.2025 00:10 ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Avioisin nykyisen tilanteen valossa katsastuksessa riskin olevan olematon! Niillä kai mittään mittalaitteitakaan asian todentamiseen ole!? Sauhuja nyt mittailevat vaan! :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Juzz1 kirjoitti: La 15.03.2025 00:10 ML 350 bluetec vm13. Adblue poistettu käytöstä ja ajettu 5v ilman sitä ja katsastettu normaalisti. Tämmöinen auto olisi siis osto ajatuksissa, mietityttää vaan tuo että mikä on riski jäädä katsastuksessa kiinni tulevaisuudessa? Jos takaisin haluaisi käyttöön olisi uusittava varmaan kaikki siihen liittyvät osat?
Jos on pakoputkessa kennot ja anturit ulkonäöllisesti paikoillaan niin riittää, mitään muuta tarkistusta ton ikäsiin ei tehdä.
Voi kaataa pari litraa nestettäkin säiliöön jos sitä joku innostuu koputtelemaan ettei ole tyhjä..

Jos joskus tulevaisuudessa keksittäis keino konttorilla tutkia tarkemmin laitteiston toimintaa niin senkin saa jo ohjelmalla simuloitua että testerillä näyttää loogiselta ja käytössä olevalta, voi olla jo nykysessä ohjelmassakin näin.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Juzz1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Juzz1 »

Kiitoksia vastauksista, kai se pitää MarjaLiisa hakea kotiin.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kannattaa näihin "ei se katsuri deactivointia mistään huomaa" kommentteihin suhtautua varauksella. Jos hiukankin herää epäily, että järjestelmiä on peukaloitu, niin keinot asian todentamiseen löytyy kyllä. Jos ostat, niin vastaavan ehjän auton käyvästä hinnasta laskien vähintään 7t€ hinnasta pois.
Ota myös huomioon, että jos myyt auton virallisena, saatat joutua maksamaan korjaus kustannukset ostajalle jälkikäteen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juzz1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Juzz1 »

tahtoomersun kirjoitti: La 15.03.2025 18:11 Kannattaa näihin "ei se katsuri deactivointia mistään huomaa" kommentteihin suhtautua varauksella. Jos hiukankin herää epäily, että järjestelmiä on peukaloitu, niin keinot asian todentamiseen löytyy kyllä. Jos ostat, niin vastaavan ehjän auton käyvästä hinnasta laskien vähintään 7t€ hinnasta pois.
Ota myös huomioon, että jos myyt auton virallisena, saatat joutua maksamaan korjaus kustannukset ostajalle jälkikäteen.
Reilun alen kyllä sain, eipä siinä. Tässäkin tapauksessa iso autoliike tiesi kyllä asiasta kun edellinen omistaja oli tästä liikkeelle kertonut. Myyjän kanssa juttelin niin hänkin myönsi, että liikkeeseen tulee vaihdossa autoja josta isossa osassa on jotain päästömanipulaatiota tehty ja ei heillä olisi muutakuin käräjiä käräjien perään jos näistä lähdettäisiin tappelemaan. Osa kertoo rehellisesti jos jotain tehty, osa ei puhu mitään. Eipä ole katsastuskonttorilla tarvinnut jännittää aikaisemminkaan enkä jännitä kyllä tämänkään kanssa. Tapelkoot adbluen kanssa ne ketkä haluaa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Eihän siinä sitten mitään, jos tiedostaa riskit ja ymmärtää mitä tekee. Hyvällä tuurilla voi päästä ilman kallista remonttia. Ammattiliikenteessä nuo sanktiot on sen verran kovempia, että katsoin paremmaksi korjata FH:n kusiruiskun, melkein kymppi siihen meni :shock:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Nippe kirjoitti: La 24.02.2024 21:40
Voinenä kirjoitti: La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
Hetki, siis volvon diiseleitä saa ilman ureaa vuosimalliin 2018 asti? Kuulostaa hurjalle kun euro6 tuli pakolliseksi 2014 loppuvuodesta.

Ennen toukokuuta 2018 ulos tulleet v90 on ilman adblueta ja ne on euro 6.
Vuojen päivät tuomosella v90 ilman adblueta jakso ajaa ja se oliki ainoa syy hankkia volvo. Nyt taas pari vuotta kusivehkeilä ajeltu
Vastaa Viestiin