Heippa, auto ois semmonen Mersu E T-Model (S212) E 300 Hybrid / BlueTEC Hybrid (212.298).
Ongelmana ois että iso akku taitaa olla menossa huonoksi mutta onko tämä iso akku esim. mitä motonetissa antaa sen 850A vai joku aivan hervottaman monen tonnin hintainen. Eli en nyt ole satavarma kumpaa tässä haetaan tai siis tiedän että löytyy kaksi akkua hupiakku ja iso akku/käynnistusakku eikai tuossa nyt mitään kolmatta ole .Auto menossa kyllä vianhakuun mutta itse haluaisin tietää kun en älynnyt tiskillä kysyä. Kiitos jo valmiiksi vastauksista
Uusavuton kirjoitti: ↑Ma 24.03.2025 13:57
Heippa, auto ois semmonen Mersu E T-Model (S212) E 300 Hybrid / BlueTEC Hybrid (212.298).
Ongelmana ois että iso akku taitaa olla menossa huonoksi mutta onko tämä iso akku esim. mitä motonetissa antaa sen 850A vai joku aivan hervottaman monen tonnin hintainen. Eli en nyt ole satavarma kumpaa tässä haetaan tai siis tiedän että löytyy kaksi akkua hupiakku ja iso akku/käynnistusakku eikai tuossa nyt mitään kolmatta ole .Auto menossa kyllä vianhakuun mutta itse haluaisin tietää kun en älynnyt tiskillä kysyä. Kiitos jo valmiiksi vastauksista
Monen tonnin,
kanttaa enne vaihtamisen suunitellua todella
varmistaa että on todellakin menossa huonoksi,
hybridihän on siitä hyvä että siinä yhdistyy 2 teknikan viat samaan autoon
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Halvaksi on mennyt. Joskus aikanaan kun ihmeteltiin porukalla noiden käytettyjen halpojen E300 hybrideiden hintoja, niin akku taisi olla Vehon mukaan 26 000€.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Ap:lle tiedoksi, ei ole mitään hupiakkuja, on ajoakku ja normaali käynnistysakku. Se mikä maksaa on juuri se ajoakku. Molempien pitää olla voimissaan, että auto toimisi.
Eiköhän noissa ole kolme akkua. Hybridiakku ja pari 12V akkua. Jos nyt oikein muistan hybridiakku oli konehuoneessa alumiini koteloon pakattuna ja nuo 12V akut löytyi molemmat takalaatikosta. Noi 12v akut ihan perus akkuja,hinta luokkaa isompi 200€ pienempi 100€. Jos oikeasti hybridi akussa vikaa, hinnat oli aikoinaan poskettomia. Tosin silloin kun itsellä noita vielä oli ei niitä ollut hajonnut kui ihan yksittäisiä ja nekin menneet tehtaan piikkiin.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Tämä nyt ei kysyjää auta, kerron kuitenkin. Ostin vuosia sit 2013 mallisen samanlaisen hybridin kuin kysyjällä.
Oli taksina ollut, 300k ajettu. Ajoin yli 100k ilman ongelmia. Myydessä siis yli 400k ajettu, akkua ei ollut vaihdettu, kysyin ex omistajalta. Täysin toimiva oli vielä eli ei kovin huono ainakaan tuo yksilö ollut. Tutkin silloin vähän noita akkujuttuja mielenkiinnosta. Oli varsinkin ulkomailla käytettyjä myynnissä halvalla, luulisi löytyvän nytkin. Kannattaa tutkia jos tarvetta.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Heippa, kiitos kaikille vastanneille nyt on auto käyny tähystyksessä akkuvalo lähti pois ku käyttöakku vaihto mutta ei auttanut tuohon korkeajännite akkun vikakoodiin....eli koodin antaa semmoisin että akun käyttöikä menossa ja <80% state of health, pitää nyt katsoa kumminkin vielä ens viikolla itse lukijalla kun ei oikein luottoa tuosta liikkeestä löytynyt... Kuulemma se korkeajännite akku pitäisi vaihtaa mutta samalla sitten kyselevät että mihin se korkeajännite akku vaikuttaa jos ei käynnistyksiin yms nii sitten sillä voi ajaa ilman sitä liike oli ihan erikoistunut sähköautojen korjauksiin yms.... Huvittavaa silti että kysyvät minulta voiko sillä ajaa vaikka korkeäjännite akku menisi....
Meillä oli joku vikakoodi myös kerran tuohon akkuun liittyen. Starilla muistaakseni nollattiin eikä tullut takaisin. Siitä vois löytyä täältäkin, jotain neuvoa taidettiin kysellä. Se oli silloin kun oli meille uusi, 100k ajettiin tosiaan sen jälkeen. Oliskohan 0llu v 2017...?
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Heippa,
katselin lukijalla eikä sieltä kyllä mitään koodeja tuohon akkuun liittyen tullut ainoastaan vaan satunnaisia koodeja elektroniikan puolelta ja tuosta OBDII kautta ei mitään.