W203 C200K Sytytyskatkokset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
onkimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.07.2024 20:54

W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja onkimies »

Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Mikähän siinä mahtaa olla konen malli,
jos 271 niin imuvuota vosi tuulla
imusarjan alla olevista hunoksi meneistä letkuista,
onko muuten missään vaiheesa mitään outoa ääniä/käyntilähdössä mitään vaivaa ?
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?

Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.

Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
onkimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.07.2024 20:54

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja onkimies »

FinlandMerceds kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:34
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Mikähän siinä mahtaa olla konen malli,
jos 271 niin imuvuota vosi tuulla
imusarjan alla olevista hunoksi meneistä letkuista,
onko muuten missään vaiheesa mitään outoa ääniä/käyntilähdössä mitään vaivaa ?
Konemalli on tuo M111
onkimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.07.2024 20:54

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja onkimies »

Konemalli tosiaan tuo M111.955, käyntiin lähdössä tai muutenkaan tyhjäkäynnissä tai matalilla kierroksilla ajettaessa ei mitään normaalista poikkeavaa.
Viimeksi muokannut onkimies, Ti 25.03.2025 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
onkimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.07.2024 20:54

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja onkimies »

E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:36
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?

Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.

Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:39
E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:36
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?

Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.

Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.
Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?

Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
onkimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.07.2024 20:54

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja onkimies »

E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:53
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:39
E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:36
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?

Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.

Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.
Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?

Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
Polttoainesuodatin siis? Siitä ei ole kyllä tietoa millon lie vaihdettu.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 21:01
E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:53
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:39
E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:36
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?

Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.

Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.
Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?

Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
Polttoainesuodatin siis? Siitä ei ole kyllä tietoa millon lie vaihdettu.
Kyllä, nimenomaan pa-suodatin jota harva vaihtaa koska se on piilossa ja maksaa paljon. On helppo jättää vaihtamatta. Ainakin E-sarjalaisessa kuskinpuolella takarenkaan edessä muovikopan alla bensapumpun vieressä.

Tiedän varmuudella kaksi ongelmatapausta tuon suodattimen vuoksi. Tosin tälle neuvolle ei ole mitään takuuta. Kuten ei ennustuksille muutenkaan.
onkimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 11.07.2024 20:54

Re: W203 C200K Sytytyskatkokset

Viesti Kirjoittaja onkimies »

E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 21:04
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 21:01
E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:53
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:39
E200kompressor kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:36
onkimies kirjoitti: Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?

Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?

Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.

Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.
Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?

Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
Polttoainesuodatin siis? Siitä ei ole kyllä tietoa millon lie vaihdettu.
Kyllä, nimenomaan pa-suodatin jota harva vaihtaa koska se on piilossa ja maksaa paljon. On helppo jättää vaihtamatta. Ainakin E-sarjalaisessa kuskinpuolella takarenkaan edessä muovikopan alla bensapumpun vieressä.

Tiedän varmuudella kaksi ongelmatapausta tuon suodattimen vuoksi. Tosin tälle neuvolle ei ole mitään takuuta. Kuten ei ennustuksille muutenkaan.
Jep kiitoksia ehdotuksista, pitänee tuokin mahdollisesti vaihtaa jos nyt ei selkeää imuvuotoa tms löydy. Hankalapa tuota on tarkalleen kenelläkään veikata, tuon nyt voi niin moni asia aiheuttaa.
Vastaa Viestiin