W203 C200K Sytytyskatkokset
W203 C200K Sytytyskatkokset
Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Mikähän siinä mahtaa olla konen malli,onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
jos 271 niin imuvuota vosi tuulla
imusarjan alla olevista hunoksi meneistä letkuista,
onko muuten missään vaiheesa mitään outoa ääniä/käyntilähdössä mitään vaivaa ?
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2681
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.
Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Konemalli on tuo M111FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:34Mikähän siinä mahtaa olla konen malli,onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
jos 271 niin imuvuota vosi tuulla
imusarjan alla olevista hunoksi meneistä letkuista,
onko muuten missään vaiheesa mitään outoa ääniä/käyntilähdössä mitään vaivaa ?
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Konemalli tosiaan tuo M111.955, käyntiin lähdössä tai muutenkaan tyhjäkäynnissä tai matalilla kierroksilla ajettaessa ei mitään normaalista poikkeavaa.
Viimeksi muokannut onkimies, Ti 25.03.2025 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:36Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.
Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
-
- Mersumies
- Viestit: 2681
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:39Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:36Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.
Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Polttoainesuodatin siis? Siitä ei ole kyllä tietoa millon lie vaihdettu.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:53Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:39Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:36Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.
Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
-
- Mersumies
- Viestit: 2681
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Kyllä, nimenomaan pa-suodatin jota harva vaihtaa koska se on piilossa ja maksaa paljon. On helppo jättää vaihtamatta. Ainakin E-sarjalaisessa kuskinpuolella takarenkaan edessä muovikopan alla bensapumpun vieressä.onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 21:01Polttoainesuodatin siis? Siitä ei ole kyllä tietoa millon lie vaihdettu.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:53Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:39Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:36Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.
Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
Tiedän varmuudella kaksi ongelmatapausta tuon suodattimen vuoksi. Tosin tälle neuvolle ei ole mitään takuuta. Kuten ei ennustuksille muutenkaan.
Re: W203 C200K Sytytyskatkokset
Jep kiitoksia ehdotuksista, pitänee tuokin mahdollisesti vaihtaa jos nyt ei selkeää imuvuotoa tms löydy. Hankalapa tuota on tarkalleen kenelläkään veikata, tuon nyt voi niin moni asia aiheuttaa.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 21:04Kyllä, nimenomaan pa-suodatin jota harva vaihtaa koska se on piilossa ja maksaa paljon. On helppo jättää vaihtamatta. Ainakin E-sarjalaisessa kuskinpuolella takarenkaan edessä muovikopan alla bensapumpun vieressä.onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 21:01Polttoainesuodatin siis? Siitä ei ole kyllä tietoa millon lie vaihdettu.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:53Jos olisi mahdollisuus liittää polttoaineen tulopuolelle mittari niin näkisi romahtaako pa-paine kovilla kierroksilla?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:39Jep, tuon tulpan varalta vaihdoin, mutta entinen näytti kuin uudelta.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:36Ei aavistustakaan vaikka oma auto samalla koneella. Siinähän on ne kalliit platinatulpat terävällä kärjellä...?onkimies kirjoitti: ↑Ti 25.03.2025 20:20 Terve, osaisiko viisaammat auttaa miestä mäessä. Kyseessä vuosimallin 2001 C200K mersu, jossa kovemmin kiihdyttäessä/isommilla kierroksilla alkaa auto pätkimään ja 1 sylinteri putoaa pelistä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti taas kovempaan kiihdytykseen asti. Vaihdettu sytytystulppa ja puola, ei vaikutusta. Suutin??Imuvuoto? Mitä olisi hyvä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Launch antoi vikakoodiksi: P201B-001 Misfiring Of Cylinder 1, Damages TWC [P0301]
Olen vaihtanut polttoainepumpun joka alkoi temppuilemaan. Tuossa sinullakin taitaa olla sellainen 4-putkinen malli jossa on polttoainepaineen säädin samassa sisäänrakennettuna. Aikanaan alkuperäinen suodatin maksoi jotakin 150€+ kun sellaisen vaihdoin.
Alhainen polttoaineenpaine ei taida näkyä vikakoodeissa millään tavalla ja tuo vaiva kuulostaa kuin bensa loppuisi, seos laihalle ja sytytyskatkos.
Tai sitten vaan ottaa riskin ja vaihtaa tarvikesuodattimen jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Tarvikkeenakin maksaa Aeromotorsilla laatumerkkinä noin 50€.
Tiedän varmuudella kaksi ongelmatapausta tuon suodattimen vuoksi. Tosin tälle neuvolle ei ole mitään takuuta. Kuten ei ennustuksille muutenkaan.