M271 jakopää
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: M271 jakopää
Meillä on S203 vm. 2003 M271:llä 180 kompuralla. Autoon oli tehty jakopää ennen meille tuloa 135tkm kohdalla, nyt autossa 260tkm ja jakopää ei ole oireillut millään lailla. Autossa ei ole meidän aikana ollut minkäänlaista lohkolämmitintä, käynnistitetään aina kylmänä. Auto on ollut meillä kymmenen vuotta ja ajo on ollut suurelta osin lyhyttä kaupunkiajoa, 9km töihin ja takas kotiin. Eli paljon kylmäkäyntiä ja kylmäkäynnistyksiä. Moottoriöljyt ja suodattimen vaihdan noin 7500km välein, Mobil 0w-40:set ja Mann Filterin suodatin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
Siinäpä se jakopää ei ole oireilut millän tavalla,Väsynyt Mies kirjoitti: ↑La 05.04.2025 10:11 Meillä on S203 vm. 2003 M271:llä 180 kompuralla. Autoon oli tehty jakopää ennen meille tuloa 135tkm kohdalla, nyt autossa 260tkm ja jakopää ei ole oireillut millään lailla. Autossa ei ole meidän aikana ollut minkäänlaista lohkolämmitintä, käynnistitetään aina kylmänä. Auto on ollut meillä kymmenen vuotta ja ajo on ollut suurelta osin lyhyttä kaupunkiajoa, 9km töihin ja takas kotiin. Eli paljon kylmäkäyntiä ja kylmäkäynnistyksiä. Moottoriöljyt ja suodattimen vaihdan noin 7500km välein, Mobil 0w-40:set ja Mann Filterin suodatin.
ko koneen kohdalla se ensimäinen oireilu voi olla
täys tuho, sekun ei välttämäät oireile/varoitele mitenkään
kannatta noilla kilsoilla tarkistaa jakopää,
(ennen kuin tulee se ensimäinen oire)
Huolto ohjelman noudattamata jättäminen
on hyvä, hyvät öljyt ei ainakaan lyhenä jakopään ikää
Mökkillä
'
'
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: M271 jakopää
Noo tämä kyseinen autoyksilö näkee loppunsa joko katsurin vasaran tai lentävän venttiilin toimesta, eli ei ole väärti alkaa jakoketjun kuntoa murehtimaan. Menee sitten kilometrejä minkä menee, ajetaan loppuun ja sillä selvä.FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 05.04.2025 16:55Siinäpä se jakopää ei ole oireilut millän tavalla,Väsynyt Mies kirjoitti: ↑La 05.04.2025 10:11 Meillä on S203 vm. 2003 M271:llä 180 kompuralla. Autoon oli tehty jakopää ennen meille tuloa 135tkm kohdalla, nyt autossa 260tkm ja jakopää ei ole oireillut millään lailla. Autossa ei ole meidän aikana ollut minkäänlaista lohkolämmitintä, käynnistitetään aina kylmänä. Auto on ollut meillä kymmenen vuotta ja ajo on ollut suurelta osin lyhyttä kaupunkiajoa, 9km töihin ja takas kotiin. Eli paljon kylmäkäyntiä ja kylmäkäynnistyksiä. Moottoriöljyt ja suodattimen vaihdan noin 7500km välein, Mobil 0w-40:set ja Mann Filterin suodatin.
ko koneen kohdalla se ensimäinen oireilu voi olla
täys tuho, sekun ei välttämäät oireile/varoitele mitenkään
kannatta noilla kilsoilla tarkistaa jakopää,
(ennen kuin tulee se ensimäinen oire)
Huolto ohjelman noudattamata jättäminen
on hyvä, hyvät öljyt ei ainakaan lyhenä jakopään ikää
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: M271 jakopää
Äkkiä kuvittelis, että tuon verran ajettuun se juuri kannattaisi vaihtaa. Toki emme tiedä auton muuta kuntoa, mutta noilla kilsoilla luulisi kopan olevan vielä hyvä.
Re: M271 jakopää
Tää on kyllä mielenkiintoinen ääni, ja tapaus. Mulla on myös vaihdettu Venetmäellä ketju, kiristin ja laahaimet tismalleen vastaavaan autoon. Vaihdosta on nyt aikaa noin 20 tkm ja 2 vuotta. Oman auton moottori pitää tismalleen samanlaista nakutusta, jos sen käynnistää ilman lohkolämmittimessä pitämistä jos ulkolämpötila on noin alle 5-8 astetta. Nakutus kestää helposti minuuttejakin starttaamisen jälkeen, riippuen kuitenkin ulkolämpötilasta.esukki kirjoitti: ↑Pe 23.06.2023 13:15 C200 kompressor M271 viime kesänä 12tkm sitten Venetmellä tehty jakopääremppa, moottorin äänet huolettaa.
1) Kylmänä käynnistäessä 3sek käyntiääni rallattaa sitten hiljenee. Normaalia vai ei?
2) jäjelle jää pieni naputus joka häipyy moottorin lämmettyä. tuntuisi tulevan moottorin takapäästä. Venttiilinnostajako?
Youtubesta löytyy ääninäyte:
https://youtu.be/a3uNhZTf0eo
Autolla oli ketjun vaihdon aikaan ajettu 130tkm, tuttu mekaanikko kurkkasi kannen alle Veholla ja totesi, että selviää vielä ilman nokkapyörien vaihtoa, ja korjauksen teetätin sen mukaisesti Venetmäellä. Nyt autolla rullattu se noin 150tkm. Muistaakseni tuo nakutus alkoi aika lailla sen ketjun uusimisen jälkeen? Tai sitten en vaan muista tekikö se sitä jo ennen ketjun vaihtamista.
Näitä samanlaisia löytyy Youtubesta useita, kuten tää saksalainen, jonka bongasin tän foorumin toisesta ketjusta: https://www.youtube.com/watch?v=cxe1uStFxIU
W204 200 Kompressor -08
Mini 1000 -78
ex: W201 2.0 -88, W202 180A -96
Mini 1000 -78
ex: W201 2.0 -88, W202 180A -96
Re: M271 jakopää
https://youtu.be/FYJX2yfruCE?si=RlqL7gTe2m1737yA
Juttua eri rattaista!
Juttua eri rattaista!
Re: M271 jakopää
Onko tullut tähän mennessä ihmeellisempiä kokemuksia tästä sarjasta? Taidan laittaa mielenkiinnosta tilaukseen tämän sarjan myös.dealer kirjoitti: ↑Ke 26.02.2025 06:43 Kampiakselin ratasta ei tullut koskaan vaihdettua yhteenkään mihin jakoketjua vaihdettiin (kymmeniä autoja). Ei se kuluneelta näyttänyt koskaan eikä tietoon tullut yhtään josta uusi ketju olisi pettänyt alle 100tkm ajolla vaikka vaihtaessa nokkapyörät oli aivan loppu (ja tietysti uusittiin).
Omaan autoon laitoin jakopään tuolta, nyt hintaa n. 262€ rahteineen sisältäen työkalusarjan:
https://www.ebay.de/itm/373948936309
Lisäksi tarvitsee niittaustyökalun ja tietysti perustyökalut. Omalla autolla ajettu nyt tuolla jakopäällä 50000 kilometriä.
Olennaista on, ettet nyt enää käynnistä moottoria, kun on jo selvinnyt että nokkapyörätkin on vaihtokunnossa. Harmittaa sitten hankkia jakopään osien lisäksi ehjää moottoria.
W222 350d
W211 280 CDI
W204 220 CDI
W211 200 CDI
W213 220d
T25 Avensis 1.6 VVT-i
T25 Avensis 2.0d4d
T25 Avensis 2.2d 150hp
W221 250 CDI
W203 200 CDI
W218 350 CDI
W213 220d
W212 200 cdi
W211 220 cdi
W210 220D
W211 280 CDI
W204 220 CDI
W211 200 CDI
W213 220d
T25 Avensis 1.6 VVT-i
T25 Avensis 2.0d4d
T25 Avensis 2.2d 150hp
W221 250 CDI
W203 200 CDI
W218 350 CDI
W213 220d
W212 200 cdi
W211 220 cdi
W210 220D
Re: M271 jakopää
https://ebay.us/m/ReefaW
Tuon sarjan asensin ja nyt noin 3000km rullattu, hyvin tuntuu toimivan
Rasvapumpun osat jätin asentamatta
Tuon sarjan asensin ja nyt noin 3000km rullattu, hyvin tuntuu toimivan
Rasvapumpun osat jätin asentamatta
Re: M271 jakopää
Auto edelleen jatkuvassa käytössä, nyt kai kohta 60tkm ajettu jakopään osilla.arttuss kirjoitti: ↑Ti 11.11.2025 07:08Onko tullut tähän mennessä ihmeellisempiä kokemuksia tästä sarjasta? Taidan laittaa mielenkiinnosta tilaukseen tämän sarjan myös.dealer kirjoitti: ↑Ke 26.02.2025 06:43 Omaan autoon laitoin jakopään tuolta.......
https://www.ebay.de/itm/373948936309
Ei toimintahäiriöitä, ei kertaakaan moottorin vikavaloa tms. Ihan tyytyväinen pitää halpaosiin toistaiseksi olla.
wiimax.fi





