1990 200E kevytprojektina, museoitu ja nyt myyty eteenpäin

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuli loppusyksyn suunnitelmiin hieman muutoksia. Otin auton välillä kotitalliin ja kurkkasin takakontin oikealle puolellekin; siellä oli pikkuisen pintaruostetta, pohjatulpan reunapelti oli vielä ihan kova. Putsasin ja otin kiinni ruosteensyöjällä, sitten pohjamaali sekä musta pintamaali. Vasen oli hyvässä kunnossa, lisäsin tectyliä noihin rakoihin ja saumoihin.

Autoonhan on tehty Suomeen tuotaessa Dinitrol-käsittely mutta tuonne sisäverhouksen taakse sitä ei ollut saatu menemään :evil:

Kuva20241202_091059 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20241201_170531 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Ti 05.11.2024 13:15
EVO X kirjoitti: Ma 04.11.2024 21:05 Tää on kyllä melkoisen hieno peli nyt siistittynä. Ja sanoisin että pilkkahinta jos tuon alta 6-tonnin saa kätellä mukaansa.
No ajattelin realistisesti, autohan ei ole mitenkään erikoinen ja nyt on talvi tulossa - siksi tulen hinnassa vastaan. Kyllä keväällä hintapyyntö lähentelee seiskaa ellei jopa yli, pitää seurata markkinoita.

Vaikuttaa että vähän ajettuja on tarjolla aina silloin tällöin mutta onko ne kilometrilukemat paikkansa pitäviä? Tässä nyt auton kunto, saksan huoltokirja ja Traficomin dokumentit todistavat että pitäisi olla.
Joo tässä kävi yksi katsomassa 240 km päästä mutta tarjosi niin vähän että ei päästy kauppoihin. Hain auton pois "päätallista" kun sinne meni C180. Huomenna vien tämän toiseen talliin ja saa olla siellä kevääseen asti. Tein tallista vuokrasopimuksen nyt viime kuun lopussa.

4 autoa on nyt vuokratalleissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kaukaa piti käydä ”ostajan” kääntymässä. Itsellä on kans muutaman kerran paikanpäällä lähdetty vääntämään ihan liian alhaalta. Pidän melkein parempana, että se hinta neuvotellaan puhelimessa etukäteen, oli siinä tinkivaraa tai ei. Jos asiasta ei erikseen ole puhuttu puhelimessa, niin paikanpäällä ei lähdetä enää mitään isoja tinkauksia tekemään. Mutta ainahan se menee vähän fiiliksen mukaan. Jotkut osaa tinkiä ja toiset ei. Ilman perusteluja tulevat reippaasti alakanttiin olevat töksähtävät tarjoukset saa kyllä yleensä palata kotiinsa ilman autoa tai tavaraa. Toki pitää myöntää että itsekin tinkin mitä pystyn, mutta yritän myös perustella asian edes jotenkin. Ja monesti tulee juurikin hieman kyseltyä etukäteen mitä mahdollisuuksia hinnan kanssa on.. no saapi nähdä taas keväällä mitä sieltä tulee, jos sitä itsekin kokeilis laittaa Danielin tarjolle. Itseltä kun se SEC puuttuu edelleen 😄
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja dealer »

EVO X kirjoittaa edellä asiaa, olen ihan samaa mieltä.

Taannoin kun myin W202 pois ostaja esitti paikan päällä niin alhaisen tarjouksen, että sanoin suoraan olevan harmillista ettei heidän ajatus auton hinnasta ollut tullut jo puhelimessa esille, kun missään tapauksessa en edes harkitse lähellekään sellaisen summan kelpuuttamista.
Päästiin kuitenkin asiallisten neuvotteluiden jälkeen molempia tyydyttävään lopputulokseen, ja ostaja laittoi vielä kotiin päästyään kiitokset viestillä, kuulemma oli ollut erittäin mukava kokemus ajaa pidempääkin matkaa.

Itse olen oppinut vuosien ja vuosikymmenten myötä toimimaan oikein autoa ostaessani, tai ainakin koen itse osaavani hoitaa hintaneuvottelut fiksusti.
Toisaalta en ole sellainen "joka 50 euron perään huutaja" eli en suututa myyjää loputtomalla tinkaamisella. Enemmänkin niin, että joko ostan tai en. Vähänkään kauempaa jos olen ostamassa autoa juttelen aina hinnasta puhelimessa jonkin verran, koen että siinä on pieni mahdollisuus jopa saada vipuvartta tinkaamiseen kun paikan päällä huomaa autossa jonkin (isomman) puutteen josta ei ole ollut ilmoituksessa tietoa tai ei ole kerrottu keskusteluissa.

Kauan sitten tehtyäni eräästä mersusta kaupat (jotain 1500 euroa maksoi ja hinta oli sovittu puhelimessa valmiiksi) myyjä sanoi että olisi edellisenä päivänä saanut autosta 400 (vai oliko 500) euroa enemmän, mutta oli niin kusipäinen ja ylimielinen ostaja että jäi myymättä.

Karran autosta omia ajatuksia; noilla kilometreillä, hieno väri (jopa sininen sisustus OK, kun sininen auto) ja asialliset vaikkei runsaat varusteet, pyyntihinnassa ei ole hulluteltu yhtään. En ymmärrä lainkaan ostajaa, joka lähtee tuollaista autoa katsomaan, auto vastaa odotuksia mutta kauppa jää hinnasta kiinni.
Useimmat varmasti ajattelevat, että hintapyynnin ollessa 6200 siitä on varmaan tuo 200 tingattavissa pois. Sehän selviää jo puhelimessa onko, ja jos lähtee sillä mielin paikan päälle kauppaa tekemään että "no myy se sen viidellä tonnilla kun heiluttelee setelinippua nenän edessä" niin joo-o, typerää.
Jostain syystä valtaosa ostajaehdokkaista ei ymmärrä "ei vaihtoa" - mainintaa, moni ei edes sitä että turha tarjota romua vaihdossa ja suurin osa lopuista lukijoista ei ymmärrä noissa kahdessa sanassa olevaa viestiä myös siitä, että pyyntihintaan ei ole lisätty ylimääräistä vaihtokauppojen sujumista ajatellen.
wiimax.fi
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Tässä taas pari halvempaa autoa juuri myytyäni voin täysin allekirjoittaa edellisten kokemukset ja mielipiteet. ns. "herrasmiesmäisiä" ostajia ei juuri nykyään enää ole. Vaihdossa saisi milloin mitäkin kinneriä jotka eivät mene muutenkaan kaupaksi.
Samaten sähköpostiin ja tekstarilla sataa "saat tonnin" tarjouksia kun myydäään vajaan neljän tonnin autoa. :D Yleensä en niihin reagoi mitenkään , mutta joskus olen kehoittanut jatkamaan säästämistä. :D
Toki itsekkin koetan ostaessa neuvotella hintaa jos se on mahdollista. ja sehän selviää jo puhelimessa jos tätä vanahanikaista kommunikointivälinettä myyjä suostuu käyttämään :D
yleensä se on puhelimessa kuvien ja keskustelun perusteella muodostettava käsitys autosta ja myyjän rehellisyydestä, minulla kun on poikkeuksetta auton äärelle aina jumalattoman pitkä matka. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin tänään säilytystallilla täräyttämässä tulille ja käytin kuumaksi. En käynyt ajamassa mutta se olisi valmiina tallista lähtöön.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 200E kevytprojektina, nyt museoitu

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto on nyt varattu, rahoja odotellaan saapuvaksi tilille. Auto noudetaan Heinolaan; sinne eläköitynyt Astrum auton MB-myyjä turkkkusesta kävi aamulla kättelemässä.

EDIT: rahat tilille kilahti, varmenne ostajalla vilahti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin