Ongelmapotilas on 270 tkm ajettu ML 320 CDI (2006) joka on ollut jo kauan perheessä ja palvellut muuten moitteettomasti...
Ongelmana nyt mystinen "nykiminen" (kiihtyy, ei kiihdy, kiihtyy ei kiihdy) ja epätasainen tyhjäkäynti.
Vaikka vikavalo palaa niin kylmällä moottorilla turbo kyllä ahtaa ja tehoa on muutaman kilometrin kunnes limp mode rajoittaa tehot.
Lämpimällä moottorilla tehot tippuu lähes välittömästi (kiihtyy todella nihkeästi, ei kierrä yli 2000) jolloin jokainen Fiat Panda kiihdyttää ohi
Delphi Testeri antaa vikakoodiksi 2511:
"- EGR Valve Postion"
"- Intermittent"
Autoon tehty vikakoodin jälkeen (osia vaihdettu myös "while you are there");
- Swirl Flap moottorin / vivuston delete "vastuksella"
- Uudet Maffit ja Y-putki
- PCV valve ja putki
https://imgur.com/a/om642-rough-idle-lo ... es-Qzytpov
https://imgur.com/a/om642-issue-par-2-uONRVOh
Tämän jälkeen vaihdettu:
- Uusi EGR
- Uusi pakopaineanturi
- Uusi polttoainesuodatin
- Uusi kaasuläppä
Omat ja hyvän korjaajan (enemmän VAG korjaaja, mutta tekee myös Mersuja) eväät on nyt syöty

Auto asustaa JKL kupeessa