Banjo on edelleen kiero/vino; oikea vetari hankaa akseliputken reunaan kun laakeri on irroitettu. Koko banjo tyhjennetään osista ja sinne sorvataan 4 kpl soviteholkit jotta saa läpi 30 mm akselin. Sitten prässiin ja akselilla tsekataan että linja on linjassa.karra kirjoitti: ↑Ma 05.02.2024 14:10 Auto on paikallisella nelivetopajalla. Etuperän oikeasta maljasta tulee rasvaa ulos, etenkin kesäkuumalla niin vein Kempsu-Huoltoon tsekattavaksi.
Seuraavaa nyt selvinnyt:
- molemmat nivelten suojakumit on riekaleina ja toisen kiristyspanta pyörinyt palasina siellä maljassa, ei kuitenkaan ole vettä ollut, vaan rasvassa kaikki sisukalut
- "olkatappirakenteen" kartiorullalaakerit kaikki rikki, yhdestä on rullat irronneet ja pyörineet siellä maljan pohjalla
- kyseisten laakereiden tappien shimmilevyjä puuttuu kolmesta, yhdessä oli shimmilevyt - olikohan niin hyvin osunut mittoihin että ei ole tarvittu shimmausta, epäilivät että joku käynyt tuolla jo?
- nivelet vaikuttaa ehjältä, toinen puoli vielä tutkimatta tarkemmin
Isohko remontti tulee mutta toistaiseksi vaan kuluvia osia uusitaan, ei vielä perikatoon vie...![]()
Toinen poskilaakeri viallinen.
Lukkoperän aktuaattorin haarukka on sökö ja liukuholkki vaurioitunut.
Pinion on jotenkin löysä, ei voi kiristää enää.
Onneksi on osaavissa käsissä ja rahalla selviää
