Eipä ole tullut koskaan ajateltua, kun autoilut yleensä päättyneet taivasalle ja dieselillä , mutta nyt harrasteella reissusta auto talliin ja konepelti auki niin aikas lämmin konetila. Nesteen lämmöt normaalit, konepellissä ääni/lämpöeriste sekä moottorin alla muovissa myös ääni/lämpöeriste "folio"pinnalla. Automaatin alla muovi jossa jonkinlainen ilma-aukko automaatin ja muovin väliin. Moottorina m103 124:sen sedanin keulalla.
Onko tästä lämmöstä haittaa vai pitäiskö alkaa karsimaan pohjamuoveja pois.
Moottoritilan lämpötila
-
- Mersumies
- Viestit: 534
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Moottoritilan lämpötila
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Moottoritilan lämpötila
Kuuluu sen konetilan kesällä olla kuuma, jäähdytysneste ja öljyn lämmöt kumminki voi olla 90 astetta ja pakosarjassa satoja asteita..
Ongelmia tulee lähinnä turbovehkeissä kun on pakosarja punahehkussa, alkaa muovit ja maalit ympärillä kärsiä.
Ongelmia tulee lähinnä turbovehkeissä kun on pakosarja punahehkussa, alkaa muovit ja maalit ympärillä kärsiä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Moottoritilan lämpötila
On nämä tehtaalla suunniteltu kestämään pikiäkin aikoja liikenneruuhkissa, ja paljon Suomen kesää kuumemmissa olosuhteissa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumies
- Viestit: 534
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Moottoritilan lämpötila
Ok kiitokset vastauksista. Kärsii kuiten venttiilikoppaa sormen päillä kokeilla, muttei paljon muita osia arvaa hipelöidä. Muovi laatikon alle ollut olemassa, muttei alkuperäisestä kokoonpanosta.. Sai kuiten niin hyvin muokattua, että tulin laittaneeksi. Vois tieten jättää kesäksi pois ja paikoilleen säiden kylmetessä.
Tieten, jos haittaakan ole niin samapa olla suojana.
(Pohjamuovien ruuvit vaihdettu uusiin.)
Tieten, jos haittaakan ole niin samapa olla suojana.
(Pohjamuovien ruuvit vaihdettu uusiin.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Moottoritilan lämpötila
Mulla on itsellä ollut sellainen käsitys, että pohjamuovin olemassa olo nimen omaan parantaa ajon aikaista jäähdytystä.