No niin nyt on solenoidit putsattuna ja uudet öljyt. Eron huomaa selvästi, täytyy tosin odotella vähän kylmempiä kelejä että näkee tuleeko vielä random töksäyttelyjä.
Eli siis näillä öljyillä olin ajanut sen 60-70k kuvassa, ei ollut magneeteissa epänormaalia tavaraa. > koko lootalla 340tkm. > Näyttäs siltä että koskaa ei solenodeja ole putsattuna.
Kun ja jos putsaatte solenodeja niin jarru kliinerillä saa parhaiten. > antaa vaan kunnon suihkun niin noi kaikki roskat lähtee pois. > suosittelen ostamaan tarepeeksi jarru cleaneriä kun ja jos teette tämän. Mittasin myös selnoidien resistanssit ja kaikissa oli kauniisti 5ohmia.
Sitten noi valve bodyn solenoidin reijät kannattaa huuhdella niin että kääntää venttiili mötikän kyljelleen ja ruiskuttaa sinne koloon niin että huuhtelu kantaa noi roskat ulos. Roskia oli koloissa ja solenoidien päissä. Yhdessä kuvassa jälkeen putsauksen.
En kyllä ihmettele jos tökäsyttelee kun solenoidit näin likasia.
Myös huomion arvoinen oli että pakan ja lootan välinen pikku valkosen yhdysputken tiivisteet oli aika loppu ja väljä...en tiiä onko vaikutusta mihinkään...ehkä ei. > Nyt on uusi putki.
Öljy, noh öljyä tuli ulos vajaa 7+L (monentin muunnin mukana) mulla ei vissiin viiminen öljyn vaihto menny putkeen tai jäi vajaaksi kun ohje arvo on 9L (ei tosin ollut aiheuttanut damagea) . > noh nyt sitten laitoin sen 9L sisään ja proppu kiinni. Tää ei ole mikään mersun ohje tehdä näin, mutta tuntuu siltä että vaikka vaihdekaaviota ajaa P,R,N,P niin öljy ei mene sinne minne pitäs ja näin saattaa jättää lootan vajaaksi > joten en myöskään luota siihen että proppu pois käydessä 40C öljy ja valutetaan kaikki ylimääräne pois koneen käydessä yms. Varmaan korjaamolla pystyy ajamaan yms ja tulos on parempi. En myöskään kenellekään suosittele tätä näin tehtäväksi.!!
Öljy laadun / speksin sekoilultakaan ei selvitty... noh tilasin kaikki KL-varaosilta.... ne laitto tiskille jotain Wulf.in öljyä.. Katoin niitä kun halpaa makkaraa et mitäs paskaa tämä on.... tilasin Fucsia mersun luokitukselta.. Toinen myyjä jotain lässytti että käytetään WRC rallissa sun muussa... olin vaan että ootko tosissaan.. mainoksia saa rahalla... No siinä katsoin sitä öljyä >>eikä siinä ollut mersun luokitusta ollenkaan... .eli se oli väärää !! tässä vaiheessa jo mietin et varmaan viiminen kerta kun sinne meen. Ei siinä ne tilas mulle sitä mitä halusin ja fucksia sain. Kotosalla katsoin vielä että se mitä ne yritti mulle työntää oli väärää prkl !!! > Wolfilla on ihan oma öljy mesen 5 ja 7 lootiin > missä punane öljy. ELI OLKAA tarkkoja mitä ölliä ne teille yrittää myydä,. >ne ei todellakaan tiedä... arvatkaa vaan kun ja jos väärän öljyn takia laatikko hajoaa niin maksaako ne..no ei maksa ei. ! KL-pojat jos luette tän niin kannattas vähä katsoo mitä teidän WRC pojat yrittää myydä ja puuhaa.
No anyhow kaikki toimii ainakin toistaiseksi >> homma tehty ja tuntuu todella hyvältä ainakin nyt. Kerron later miten kävi ilmojen kylmetessä.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.