S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Mistä johtuu paine-eroanturin vikaantuminen?
Vaihdettu 5000km sitten ja taas muka olis rikki?
Vikakoodi: P2453 (Diesel Particle Filter Differential Pressure Sensor).
Voiko olla viallinen kappale vai onko nyt vikaa muualla että hajoaa nuin nopeesti. Edellisellä taisi mennä 30000km
Mikä sekään ei kovin isolle matkalle anturille kuulosta?
Mikäs neuvoksi. En osannut hakea keskusteluja täältä jossa tästä aiheesta olisi.
Vaihdettu 5000km sitten ja taas muka olis rikki?
Vikakoodi: P2453 (Diesel Particle Filter Differential Pressure Sensor).
Voiko olla viallinen kappale vai onko nyt vikaa muualla että hajoaa nuin nopeesti. Edellisellä taisi mennä 30000km
Mikä sekään ei kovin isolle matkalle anturille kuulosta?
Mikäs neuvoksi. En osannut hakea keskusteluja täältä jossa tästä aiheesta olisi.
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Millähän on koodeja luettu?
Koodi ei kerro anturin vikaantumisesta ainoastaan vaan se kertoo että anturin antama jännite on määriteltyjen arvojen ulkopuolella.
Oikea testeri kertoo jatkotoimenpiteitä miten toimitaan ja diagnosoidaan tuosta eteenpäin.
Koodi ei kerro anturin vikaantumisesta ainoastaan vaan se kertoo että anturin antama jännite on määriteltyjen arvojen ulkopuolella.
Oikea testeri kertoo jatkotoimenpiteitä miten toimitaan ja diagnosoidaan tuosta eteenpäin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Ihmettelin pari viikkoa sitten noita jännitteitä enkä niistä selvää saanut kun oli rikki myös uusi juuri ostettu boschin ns, tarvikeanturi
Myyjä arveli että olisi saman valmistajan tarvike sekä oem anturi, joku varmaan tietää tästäkin enemmän.
Myyjä arveli että olisi saman valmistajan tarvike sekä oem anturi, joku varmaan tietää tästäkin enemmän.
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Noniin. Viimeksi käytiin anturille tulevat sähkösarjat läpi ja letkut puhallettiin paineella. Vian kuittaus pois ja Poltto päälle.
Samalla mittaukset ja kaikki mäytti arvojen puolesta hyvälle.
Homma toimi taas hienosti 920 km ja ilmeisesti tuli polttotarve nyt niin vikavalo syttyi taas palamaan.
Vikakoodit luettiin mersun huollossa, ihan starilla.
Nyt ei ole vikakoodia luettu vielä, mutta viitannee kaiketi taas samaan painero liian suuri. No varmaan liian suuri kun ei lähde poltto päälle automaattisesti. Nytkin tämä tuli pitkässä ajossa 40km ajoo, ja kone lämmin, että olisi pitänyt ehtiä aloittaa poltto.
Mitähän seuraavaksi? Voiko olla kuitenkin vikaa anturissa vaikka uusittu 2x nyt muutaman tuhannen km välein? Vai onko vika lämpötila-anturissa? Vai ecu päivitettävä? Ainakin ehdottivat että jos vielä syttyy niin ecun päivitys olisi seuraava? Jossain luki että s212 mersuun tullut dpf ongelmiin useampi päivitys softaan vuosien saatossa.
Samalla mittaukset ja kaikki mäytti arvojen puolesta hyvälle.
Homma toimi taas hienosti 920 km ja ilmeisesti tuli polttotarve nyt niin vikavalo syttyi taas palamaan.
Vikakoodit luettiin mersun huollossa, ihan starilla.
Nyt ei ole vikakoodia luettu vielä, mutta viitannee kaiketi taas samaan painero liian suuri. No varmaan liian suuri kun ei lähde poltto päälle automaattisesti. Nytkin tämä tuli pitkässä ajossa 40km ajoo, ja kone lämmin, että olisi pitänyt ehtiä aloittaa poltto.
Mitähän seuraavaksi? Voiko olla kuitenkin vikaa anturissa vaikka uusittu 2x nyt muutaman tuhannen km välein? Vai onko vika lämpötila-anturissa? Vai ecu päivitettävä? Ainakin ehdottivat että jos vielä syttyy niin ecun päivitys olisi seuraava? Jossain luki että s212 mersuun tullut dpf ongelmiin useampi päivitys softaan vuosien saatossa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su 20.07.2025 08:09
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
En ymmärrä tätä että vikaa yritetään korjata päivittämällä joku (esim moottoriohjaimen) ohjelmisto. Jos auto on ensin toiminut vaikka kuinka pitkää, mitä esim ecun ohjelmistossa on muuttunut/mennyt rikki?
Vikakoodit luetttu mersun huollossa? Eikö tosiaan tehty mitään vianhakua? Pelkkien koodien luvullahan ei oikeastaan tee yhtään mitään.
Vikakoodit luetttu mersun huollossa? Eikö tosiaan tehty mitään vianhakua? Pelkkien koodien luvullahan ei oikeastaan tee yhtään mitään.
Alias Tenutähti
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Autothan on täynnä elektroniikkaa ja softaa jotka on ikävä kyllä täynnä virheitä. Niitä ei aina huomata vielä kehitysvaiheessa ja iso osa niistä korjataan sitten jälkikäteen jälkimarkkinoiden perusteella kun ongelma huomataan. Autotkin vanhenee ja kuluu, joskus noilla päivityksillä myös lasketaan auton vikaherkkyyttä, eli vikakoodi ei muodostu niin herkästi kun ennen, jos on huomattu että se on alunperin ollut liian herkällä. Näin merkkiliikkeessä työskentelevänä voin sanoa että aika monta vikaa on korjattu ihan ohjelmistopäivityksellä, varsinkin päästölaitteissa. Se on myös asiakkaan kannalta se helpoin ja halvin kokeilu, varsinkin jos on tiedossa oleva softavika.Risto Reipas kirjoitti: ↑Ti 19.08.2025 06:51 En ymmärrä tätä että vikaa yritetään korjata päivittämällä joku (esim moottoriohjaimen) ohjelmisto. Jos auto on ensin toiminut vaikka kuinka pitkää, mitä esim ecun ohjelmistossa on muuttunut/mennyt rikki?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Uusi anturi sopeutettu asennuksen jälkeen?
Tähdelliset: S204 200CDI, S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Nyt en osaa sanoa, onko sopeutusta tehty paine-ero anturin vaihdon yhteydessä. Millainen toimenpide edes on.
Vaihdettu kahteen kertaan paine-eroanturi uuteen, nyt ei viimeksi vaihdettu , käytiin johtosarjat/letkut läpi.
P245328 vikokoodi, paine-erotunnistimessa toimintahäiriö. Signaalin offset ei sallituissa rajoissa.
tarkastettu letkut DPF > tunnistin ok
tarkastettu johdot ecu > tunnistin ok
tarkastettu ON-arvot ja DPF -arvot ok
nopoistettu vikakoodit.
ja nyt tästä reilu 900km kun taas syttyi vikavalo.
Vaihdettu kahteen kertaan paine-eroanturi uuteen, nyt ei viimeksi vaihdettu , käytiin johtosarjat/letkut läpi.
P245328 vikokoodi, paine-erotunnistimessa toimintahäiriö. Signaalin offset ei sallituissa rajoissa.
tarkastettu letkut DPF > tunnistin ok
tarkastettu johdot ecu > tunnistin ok
tarkastettu ON-arvot ja DPF -arvot ok
nopoistettu vikakoodit.
ja nyt tästä reilu 900km kun taas syttyi vikavalo.
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
no tätä mulle valotettiin just, että voi olla liian herkällä vikakoodin muodostuminen ja softaan tullut korjauksia/päivityksiä.Nippe kirjoitti: ↑Ti 19.08.2025 08:18Autothan on täynnä elektroniikkaa ja softaa jotka on ikävä kyllä täynnä virheitä. Niitä ei aina huomata vielä kehitysvaiheessa ja iso osa niistä korjataan sitten jälkikäteen jälkimarkkinoiden perusteella kun ongelma huomataan. Autotkin vanhenee ja kuluu, joskus noilla päivityksillä myös lasketaan auton vikaherkkyyttä, eli vikakoodi ei muodostu niin herkästi kun ennen, jos on huomattu että se on alunperin ollut liian herkällä. Näin merkkiliikkeessä työskentelevänä voin sanoa että aika monta vikaa on korjattu ihan ohjelmistopäivityksellä, varsinkin päästölaitteissa. Se on myös asiakkaan kannalta se helpoin ja halvin kokeilu, varsinkin jos on tiedossa oleva softavika.Risto Reipas kirjoitti: ↑Ti 19.08.2025 06:51 En ymmärrä tätä että vikaa yritetään korjata päivittämällä joku (esim moottoriohjaimen) ohjelmisto. Jos auto on ensin toiminut vaikka kuinka pitkää, mitä esim ecun ohjelmistossa on muuttunut/mennyt rikki?
..ja vikakoodin tulon jälkeen ei sitten enää tietenkään yritä tehdä polttoa
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Starilla pystyy katsomaan dpf:stä poltto "päiväkirjan". Sieltä näkee jos auto on yrittänyt polttoa ja kertoo myös miksi se on epäonnistunut. Sieltä saattas saada vähän lisätietoa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su 20.07.2025 08:09
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Auto on ensin vaikkapa 100000km tai enemmän toiminut täysin moitteettomasti, ilman vikakoodeja. Tämän jälkeen alkaa tulemaan vikakoodia ja tämä saadaan hallintaan pelkällä ohjelmistopäivityksellä. Ok, hurjaa! Mutta en vänkää vastaa, poljen pappatunan käyntiin ja lähden käymään lähikaupassa. Ei tarvi päivittääNippe kirjoitti: ↑Ti 19.08.2025 08:18Autothan on täynnä elektroniikkaa ja softaa jotka on ikävä kyllä täynnä virheitä. Niitä ei aina huomata vielä kehitysvaiheessa ja iso osa niistä korjataan sitten jälkikäteen jälkimarkkinoiden perusteella kun ongelma huomataan. Autotkin vanhenee ja kuluu, joskus noilla päivityksillä myös lasketaan auton vikaherkkyyttä, eli vikakoodi ei muodostu niin herkästi kun ennen, jos on huomattu että se on alunperin ollut liian herkällä. Näin merkkiliikkeessä työskentelevänä voin sanoa että aika monta vikaa on korjattu ihan ohjelmistopäivityksellä, varsinkin päästölaitteissa. Se on myös asiakkaan kannalta se helpoin ja halvin kokeilu, varsinkin jos on tiedossa oleva softavika.Risto Reipas kirjoitti: ↑Ti 19.08.2025 06:51
En ymmärrä tätä että vikaa yritetään korjata päivittämällä joku (esim moottoriohjaimen) ohjelmisto. Jos auto on ensin toiminut vaikka kuinka pitkää, mitä esim ecun ohjelmistossa on muuttunut/mennyt rikki?

Alias Tenutähti
Re: S212 mese, pine-ero anturi hajoaa
Vaikka uskomattomalta se tuntuu, useampikin auto tullut kuntoon päivityksellä. En muista DPF liittyviä päivityksellä korjaantuneita 651 äkkiseltään, mutta useampi kaasuläppävaivainen 651 parantunut päivityksellä. Yhteen vaihdettiin uusi läppä mutta perusasetus ei mennyt läpi, päivityksen jälkeen homma ok. Ko autossa oli virisofta sisässä ollut jo useamman vuoden ja pelannut oikein kunnes alkoi herjaamaan kaasuläppää.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi