200d turbo
Ei kai sitä kukaan täyspäinen usko että halvalla saisi pitemmän päälle toimivia virityksiä oli ne sitten turbo- tai vaparikoneita.
Onneksi tuon Volvon kone oli valmiiksi viritetty...peruskunnostus ja viritys+osat yhteen laskien aika lailla 3000 euroa tuohon on varmaan mennyt/menisi...nykypäivänä olis vielä osa osistakin hakusessa.
Onneksi tuon Volvon kone oli valmiiksi viritetty...peruskunnostus ja viritys+osat yhteen laskien aika lailla 3000 euroa tuohon on varmaan mennyt/menisi...nykypäivänä olis vielä osa osistakin hakusessa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tääläki päin on huomattu, että paalua saa uppoamaan ihan kivasti rojekteihin. Mutta tekisin ja teen vielä uudestaan ja ennemin ko vaihan autoa hinnan verran parempaan. Auto kun on aina kesken, tuskin kellään on koskaan valmis?
Halpaa ja hyvää ei tosiaan ole ja kannattaa tehdä kunnon osilla.
Kaikesta huolimatta: Rakentakaa ite! Siinä oppii.
Halpaa ja hyvää ei tosiaan ole ja kannattaa tehdä kunnon osilla.
Kaikesta huolimatta: Rakentakaa ite! Siinä oppii.
Se oliskin temppu, meinaan 200d/400 hvArska124 kirjoitti:Juu se on täälläkin tiedossa et rahaa palaa jos meinaa turbottaa,
harrastuksissa en oo ikinä euroja/markkoja laskenu.
Ps.eikä oo hakusessa 400hv

Lisää tietoa: www.skg.fi
agentti74 kirjoitti:voi voi kumpa tietäisitte paljon rahaa näihin huuseihin saa meneen!!! mauri ja muut gurut tietää ja ymmärtää
mitäs sillä on väliä vaikka rahaa meneekin jos kerta tehoista nauttii, ja johonkin ne kuitenkin häviäis
jos rahanmeno niin hirveesti itkettää niin kannattaa turboilu unohtaa ennenkuin se alkaakaan

[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
[quote="MikaH"]Onko kyseisessä moottorissa jo uudempi vahvistettu kansi? Ei oikein saanut kuvista selvää, onko valunumero 603 016 15 01 vai 603 016 17 01 ? Jos lohkoon kuuluva kansi, niin sitten se vanhempi.[/quotE
Iltaa,
kansi on nuorempaa mallia eikä lohkoon kuuluva vanha malli. Mitä eroa sinun mielestä on uudella vahvistetulla kannella ja vahvistamattomalla kannella?
Iltaa,
kansi on nuorempaa mallia eikä lohkoon kuuluva vanha malli. Mitä eroa sinun mielestä on uudella vahvistetulla kannella ja vahvistamattomalla kannella?
Billett
Minun mielestäni ne ovat kaikki samanlaisia, eikä niissä ole mitään eroa, mutta tehtaan äijien mielestä se toinen on vahvistettu muutamista vanhahan kannen ongelma paikoista. Voihan se olla paska puhetta, että niissä vanhemmissa on ollut heikkoja paikkoja. Mutta tällaista ne väittävät tehdyksi:jorma kirjoitti:MikaH kirjoitti:Onko kyseisessä moottorissa jo uudempi vahvistettu kansi? Ei oikein saanut kuvista selvää, onko valunumero 603 016 15 01 vai 603 016 17 01 ? Jos lohkoon kuuluva kansi, niin sitten se vanhempi.[/quotE
Iltaa,
kansi on nuorempaa mallia eikä lohkoon kuuluva vanha malli. Mitä eroa sinun mielestä on uudella vahvistetulla kannella ja vahvistamattomalla kannella?
Improvement at passage supports in water jacket: As of 12/88 the passage in the cylinder heah water jacket were improved on the turbo engines.
Ja myös tällaista:
Reinforcements at valve tappet guides and exhaust passages: The reinforcements at the valve tappet guides and exhaust passages have been reinforced. Modified cylinder heads can be recognized by the cast no. on the intake side, see table.
603 Turbo previous cast no. 603 016 15 01 new cast no. 603 016 17 01 Production breakpoint 07/89.
Tiiä sitten mitä höpöttävät, mutta noita vanhoja kansia on kyllä pajalla muutama halkinaisena vakio moottorin jäljiltä.
Kuusakosken romupuolelta voi löytyä hyvällä tuurilla (nim. itsekin noita metsästämässäpate kirjoitti:kertokaas mistä saa 90 asteen 3" rosterimutkia pakoputken tekoon?Julli kirjoitti: Turbon sain sukulaismieheltä parilla sadalla ja pakosarja, painekotelo, paineputkistot, pakoputki (3" rosteri) maksoi yhteensä alle 100e kun itse värkkäilii.

Uusiakin varmaan saa kuusakoskelta, mutta en ole uskaltanut kysyä hintaa.