200d turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18047
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Kyllä tosiaan saa 100-120hp 200d:n kohtuu rahalla."

Joo, vaihtaa koko auton 300 D:hen.

Wahva 115 on tosiaan kunnon myrskylyhty - kun tuo scooppi on, se saisi olla vielä suurempi...
wiimax.fi
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ei kai sitä kukaan täyspäinen usko että halvalla saisi pitemmän päälle toimivia virityksiä oli ne sitten turbo- tai vaparikoneita.

Onneksi tuon Volvon kone oli valmiiksi viritetty...peruskunnostus ja viritys+osat yhteen laskien aika lailla 3000 euroa tuohon on varmaan mennyt/menisi...nykypäivänä olis vielä osa osistakin hakusessa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Tääläki päin on huomattu, että paalua saa uppoamaan ihan kivasti rojekteihin. Mutta tekisin ja teen vielä uudestaan ja ennemin ko vaihan autoa hinnan verran parempaan. Auto kun on aina kesken, tuskin kellään on koskaan valmis?
Halpaa ja hyvää ei tosiaan ole ja kannattaa tehdä kunnon osilla.
Kaikesta huolimatta: Rakentakaa ite! Siinä oppii.
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Juu se on täälläkin tiedossa et rahaa palaa jos meinaa turbottaa,
harrastuksissa en oo ikinä euroja/markkoja laskenu.
Ps.eikä oo hakusessa 400hv
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Arska124 kirjoitti:Juu se on täälläkin tiedossa et rahaa palaa jos meinaa turbottaa,
harrastuksissa en oo ikinä euroja/markkoja laskenu.
Ps.eikä oo hakusessa 400hv
Se oliskin temppu, meinaan 200d/400 hv :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Kerta se ois ensimmäinenkin :)
eiku ihan jotain pientä viritystä,tulee muutenkin räpellettyä noiden autojen kanssa, JM on yhtenä harrastuksena.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

voi voi kumpa tietäisitte paljon rahaa näihin huuseihin saa meneen!!! mauri ja muut gurut tietää ja ymmärtää :lol:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

agentti74 kirjoitti:voi voi kumpa tietäisitte paljon rahaa näihin huuseihin saa meneen!!! mauri ja muut gurut tietää ja ymmärtää :lol:

mitäs sillä on väliä vaikka rahaa meneekin jos kerta tehoista nauttii, ja johonkin ne kuitenkin häviäis

jos rahanmeno niin hirveesti itkettää niin kannattaa turboilu unohtaa ennenkuin se alkaakaan :lol:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

stonehead kirjoitti:jos rahanmeno niin hirveesti itkettää niin kannattaa turboilu unohtaa ennenkuin se alkaakaan :lol:
Eipä tuota sen paremmin voi sanoa.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

täällä olis valmis paketti myytävänä +400hp.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Billett
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Onko kyseisessä moottorissa jo uudempi vahvistettu kansi? Ei oikein saanut kuvista selvää, onko valunumero 603 016 15 01 vai 603 016 17 01 ? Jos lohkoon kuuluva kansi, niin sitten se vanhempi.
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

Näyttääpä hyvältä!
-pensalla pestään pensselit-
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

[quote="MikaH"]Onko kyseisessä moottorissa jo uudempi vahvistettu kansi? Ei oikein saanut kuvista selvää, onko valunumero 603 016 15 01 vai 603 016 17 01 ? Jos lohkoon kuuluva kansi, niin sitten se vanhempi.[/quotE

Iltaa,

kansi on nuorempaa mallia eikä lohkoon kuuluva vanha malli. Mitä eroa sinun mielestä on uudella vahvistetulla kannella ja vahvistamattomalla kannella?
Billett
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

jorma kirjoitti:
MikaH kirjoitti:Onko kyseisessä moottorissa jo uudempi vahvistettu kansi? Ei oikein saanut kuvista selvää, onko valunumero 603 016 15 01 vai 603 016 17 01 ? Jos lohkoon kuuluva kansi, niin sitten se vanhempi.[/quotE

Iltaa,

kansi on nuorempaa mallia eikä lohkoon kuuluva vanha malli. Mitä eroa sinun mielestä on uudella vahvistetulla kannella ja vahvistamattomalla kannella?
Minun mielestäni ne ovat kaikki samanlaisia, eikä niissä ole mitään eroa, mutta tehtaan äijien mielestä se toinen on vahvistettu muutamista vanhahan kannen ongelma paikoista. Voihan se olla paska puhetta, että niissä vanhemmissa on ollut heikkoja paikkoja. Mutta tällaista ne väittävät tehdyksi:

Improvement at passage supports in water jacket: As of 12/88 the passage in the cylinder heah water jacket were improved on the turbo engines.

Ja myös tällaista:
Reinforcements at valve tappet guides and exhaust passages: The reinforcements at the valve tappet guides and exhaust passages have been reinforced. Modified cylinder heads can be recognized by the cast no. on the intake side, see table.
603 Turbo previous cast no. 603 016 15 01 new cast no. 603 016 17 01 Production breakpoint 07/89.

Tiiä sitten mitä höpöttävät, mutta noita vanhoja kansia on kyllä pajalla muutama halkinaisena vakio moottorin jäljiltä.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Noin komean moottorin kehtais nostaa jo vaikka kirjahyllyyn näytille 8)

Taitaa olla muutakin kuin komean näkönen?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Aki P kirjoitti:Noin komean moottorin kehtais nostaa jo vaikka kirjahyllyyn näytille 8)

Taitaa olla muutakin kuin komean näkönen?
milläs on maalattu kun venttiilikopan tiivistekin saman värinen...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

epk kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Noin komean moottorin kehtais nostaa jo vaikka kirjahyllyyn näytille 8)

Taitaa olla muutakin kuin komean näkönen?
milläs on maalattu kun venttiilikopan tiivistekin saman värinen...

Näyttäis valametin hopealta 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aki P kirjoitti:
epk kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Noin komean moottorin kehtais nostaa jo vaikka kirjahyllyyn näytille 8)

Taitaa olla muutakin kuin komean näkönen?
milläs on maalattu kun venttiilikopan tiivistekin saman värinen...

Näyttäis valametin hopealta 8)
Silläpä.
Avatar
pate
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 06.01.2004 00:15

Viesti Kirjoittaja pate »

Julli kirjoitti: Turbon sain sukulaismieheltä parilla sadalla ja pakosarja, painekotelo, paineputkistot, pakoputki (3" rosteri) maksoi yhteensä alle 100e kun itse värkkäilii.
kertokaas mistä saa 90 asteen 3" rosterimutkia pakoputken tekoon?
mullaki on mese
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

pate kirjoitti:
Julli kirjoitti: Turbon sain sukulaismieheltä parilla sadalla ja pakosarja, painekotelo, paineputkistot, pakoputki (3" rosteri) maksoi yhteensä alle 100e kun itse värkkäilii.
kertokaas mistä saa 90 asteen 3" rosterimutkia pakoputken tekoon?
Kuusakosken romupuolelta voi löytyä hyvällä tuurilla (nim. itsekin noita metsästämässä :) )

Uusiakin varmaan saa kuusakoskelta, mutta en ole uskaltanut kysyä hintaa.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

3" rosteri käyrät jotain 7-8€
www.thaiklupi.fi
Avatar
pate
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 06.01.2004 00:15

Viesti Kirjoittaja pate »

siis kuusakoskelta... ? OK, soittelen sinne.
mullaki on mese
Vastaa Viestiin