Mb w213 tankkaus ongelma.
Mb w213 tankkaus ongelma.
Tankaaminen ei onnistu kun liruttamalla. Pistooli heti katkaisee kun enemmän painaa. Kaikkia asentoja kokeiltu eri huoltamoilla kayty mikään ei auta. Onkos jollain samoja ongelmia ollut. All terrain on malli.
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
On, välillä saa liruttaa välillä menee ihan täysiä.. en tiedä syytä. Ei vaikuta onko kesä vai talvi. Tehnyt tuota koko 5v ajan mitä auto ollut itsellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Saman ongelman olen havainnut omassa W213:ssa, mutta jostain kumman syystä paikallisen Shellin mittarilla tekee sen lähes aina, Nesteellä taas usein kestää tankata liipasin pohjassa.
Myös tuo 212-korinen on huono ottamaan polttoainetta vastaan, siinä joskus auttaa kun kääntää pistoolia vähän kyljelleen.

Myös tuo 212-korinen on huono ottamaan polttoainetta vastaan, siinä joskus auttaa kun kääntää pistoolia vähän kyljelleen.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Mites noissa tuo tankki huohottaa? Jos huohotus on tukkeessa, niin tankki voi alkaa "yökkimään".
P.s Omassa S212 dieselissä ei ole ikinä ollut ongelmaa tankkauksen kanssa, aina kestää syöttää sen mitä pistooli antaa.
P.s Omassa S212 dieselissä ei ole ikinä ollut ongelmaa tankkauksen kanssa, aina kestää syöttää sen mitä pistooli antaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Mulla w212 pistoolia ei voi laittaa "pohjaan" asti, jos laittaa pätkii kokoajan.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Itsellä ollut tämä monessa muussakin mersussa, niin en ole juuri antanut häiritä. Itsekin todennut että jonkinverran asemakohtaista eroa tässä on. Edellinen S204 teki ihan samaa. Nuo vanhat hyvät mersut ei ahdistu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Sama homma kaikissa omistamissani mersuissa paitsi M270-bensakoneisessa W204:ssä. On myös asemakohtaista. Lentokentän nesteellä toimi kahdessa pistoolissa ja kahdessa ei.
W212 E 220 CDI BE A
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
No näköjään tuo kanssa pitää vain oppia elämään.
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Samaa vikaa täällä. Yksi kikka mikä on toiminut että ei työnnä pistoolia pohjaan saakka ja kääntää sen klo 7-8 kohdille.
Voisiko johtua siitä että tankkausputkeen on suuniteltu liian tiukka kulma ja bensa-asemien tietyt pumput syöttää liian kovalla paineella polttoainetta tankkiin siihen nähden mitä auto kerkeää ottamaan vastaan?
Voisiko johtua siitä että tankkausputkeen on suuniteltu liian tiukka kulma ja bensa-asemien tietyt pumput syöttää liian kovalla paineella polttoainetta tankkiin siihen nähden mitä auto kerkeää ottamaan vastaan?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Samaa vikaa löytyy A sarjalaisesta, välillä meinaa alkaa hävettää tankilla 
Re: Mb w213 tankkaus ongelma.
Jostain muistan kuulleeni, että mersuissa evap (polttoainehöyryjen keräyssysteemi) menee helposti tukkoon, jos on tapana liruttaa tankki "liian" täyteen. Polttoainetta menee aktiivihiilikeräimen joukkoon niin paljoa, että se ei sieltä enää halua höyrystyä.
Eli pitäisi lopettaa tankkaus, kun pistooli napsahtaa ensimmäisen kerran.
Mulla oli samaa ongelmaa bensa W176 kanssa, bensaa ei meinannut huolia kun hitaasti liruttamalla. Nykyistä S213 saa tankata täysillä pistoolin tai liipaisimen asennosta riippumatta.
Eli pitäisi lopettaa tankkaus, kun pistooli napsahtaa ensimmäisen kerran.
Mulla oli samaa ongelmaa bensa W176 kanssa, bensaa ei meinannut huolia kun hitaasti liruttamalla. Nykyistä S213 saa tankata täysillä pistoolin tai liipaisimen asennosta riippumatta.