Tervehdys
Olen koittanut etsiä tietoa mm. palstat ja wis/asra, mutta varmuutta en ole ko. asiaan vielä saanut, josko joku asiantuntija voisi ystävällisesti hieman kertoa? Eli vm 2003 W211 220cdi meni muutaman kerran esp /abs vikatilaan joka kieltämättä aiheuttaa jäisillä teillä hieman tykytystä. Vikamuistiin tarttui muutamaan kertaan "oikea takapyörän pyörimistieto ei ole luotettava". Auto talliin ja nyrkkityökaluilla kaikki arräpäät käyttäneenä muutaman illan muutamia tunteja käyttäneenä sain vihdoin navan irti ja pyörän tuennan purettua. Ei uskoisi että siinä kunnossa ollut anturin kehä on voinut antaa mitään tietoa, oli nimittäin aivan mahentunut ja varmuudella toinen puolikin näyttänee samalta. Mutta ilmeisesti olisi saatava koko vetoakseli perästä irti jotta pystyy sitten kasaamaan paketin kun taitaa jonkin näköistä prässiä tarvita navan takaisin painamiseen ja siinä paikallaan se lienee hankala tehdä, eli miten akseli irtoaa perästä?
(Mutta kyllä hämmästyttää ko anturikehän materiaalin / ratkaisun huonous)
T Jus51
w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Täällä on taatusti parempia asian tuntijoita kuin minä mutta siitä olen yhtä mieltä että nuo hammaskehät ovat herkkiä ruostumaan. Niiden materiaali on oltava sellaista että "lukupäänä" toimiva anturi saa mahdollisimman hyvän kontaktin kehään kuitenkaan koskematta siihen. Eli on oltava suojakäsittelemätöntä rautaa. Pulttilaippakiinnitys siellä perän kupeella, ulkopuolella on joten ei perän sisälle tarvitse kajota.jus51 kirjoitti:Tervehdys
Olen koittanut etsiä tietoa mm. palstat ja wis/asra, mutta varmuutta en ole ko. asiaan vielä saanut, josko joku asiantuntija voisi ystävällisesti hieman kertoa? Eli vm 2003 W211 220cdi meni muutaman kerran esp /abs vikatilaan joka kieltämättä aiheuttaa jäisillä teillä hieman tykytystä. Vikamuistiin tarttui muutamaan kertaan "oikea takapyörän pyörimistieto ei ole luotettava". Auto talliin ja nyrkkityökaluilla kaikki arräpäät käyttäneenä muutaman illan muutamia tunteja käyttäneenä sain vihdoin navan irti ja pyörän tuennan purettua. Ei uskoisi että siinä kunnossa ollut anturin kehä on voinut antaa mitään tietoa, oli nimittäin aivan mahentunut ja varmuudella toinen puolikin näyttänee samalta. Mutta ilmeisesti olisi saatava koko vetoakseli perästä irti jotta pystyy sitten kasaamaan paketin kun taitaa jonkin näköistä prässiä tarvita navan takaisin painamiseen ja siinä paikallaan se lienee hankala tehdä. Eli miten akseli irtoaa perästä.
(Mutta kyllä hämmästyttää ko anturikehän materiaalin / ratkaisun huonous)
T Jus51
Vanhemmissa oli kuusiokolopulttaus ja nykyisissä kuten tuo sinun auto siellä torksit.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Näyttäisi kyllä siltä että ainioa laippa on takaosassa ja perän sisään olisi mentävä kun ei pienellä nykimisellä irronnut? No menee muutama hetki ennenkuin on aikaa temuta ritsan kanssa
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Moikka.
Mulla on 97. v.m W211 220 cdi
Ajaessa syttyy EBS valo ja sen jälkeen moottori
ei toimi enää kunnolla. Jos auton sammuttaa ja
laittaa ajossa uudestaan käymään sitten taas toimi kunnolla.
Akku on kunnossa...Ja ABS on kunnossa.
Mikä vika voi olla?
Mulla on 97. v.m W211 220 cdi
Ajaessa syttyy EBS valo ja sen jälkeen moottori
ei toimi enää kunnolla. Jos auton sammuttaa ja
laittaa ajossa uudestaan käymään sitten taas toimi kunnolla.
Akku on kunnossa...Ja ABS on kunnossa.
Mikä vika voi olla?
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Syttyi varoitusvalo ja herjaa ABS-viasta Auto W211 200 CDI -08.
Star antaa koodit P18611 ja D40B eli vasen takarengas pyörimisnopeustieto hävinnyt.
Toisinsanoen joko magneettikehä tai anturi rikki. Tai sitten molemmat joten ko osat tilattava.
Onko oltava alkuperäiset vai toimiiko tarvikeosilla ja jos toimii niin minkä valmistajan osia suosittelette.
Star antaa koodit P18611 ja D40B eli vasen takarengas pyörimisnopeustieto hävinnyt.
Toisinsanoen joko magneettikehä tai anturi rikki. Tai sitten molemmat joten ko osat tilattava.
Onko oltava alkuperäiset vai toimiiko tarvikeosilla ja jos toimii niin minkä valmistajan osia suosittelette.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Anturi ehdottomasti alkuperäinen. Kehät toiminee tarvikkeenakin. Tai ainakaan en muista koskaan lukeneeni toimimattomista tarvikekehistä.
Vika on 95% todennäköisyydellä kehässä sillä oletuksella, että alkuperäinen anturi on paikoillaan. Anturin hankinta on hyvin suurella todennäköisyydellä rahan hukkaa.
Vika on 95% todennäköisyydellä kehässä sillä oletuksella, että alkuperäinen anturi on paikoillaan. Anturin hankinta on hyvin suurella todennäköisyydellä rahan hukkaa.
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Kiitos T-Row!
Lähden kehällä liikkeelle ja jos ei sillä kuntoon tule niin sitten vasta anturi.
Lähden kehällä liikkeelle ja jos ei sillä kuntoon tule niin sitten vasta anturi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 absanturi, akseli ja muut asiaan liittyvät
Jokunen vuosi sitten kun vaihdoin kehän, niin orkkiskehä maksoi merkkiliikkeessä vähän reilu 30€ ja sattui sillon vielä olemaan hyllyssä. Tarvikkeena olis maksanut varmaan luokkaa kolmanneksen. Ottaen huomioon tarvikeosien yleisen tason, niin tarvikekehässä saattaa olla huonompi pinnoitus ruostetta vastaan, mitä orkkiksessa. Tämä on siis vain perstuntumaan perustuva olettamus.