CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
pakopaineet menee lämätissä jottai päälle 2baarii eli miedot on täys rääkkäyksessä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
pitäneen ottaa vielä yks veto paremmalla alueella ihan lämätapissa ja hipuen rajotinta mikä on siinä 4500rpm tuntumassa pakkovaihteilla vedän nii saa kierrätettyy sinne rajottimelle ku tolla ahtimella tykkää herää ja kierroksista ei muute puudu versus vakio mistä on rakennettu
-
MARKWITHUS
- Sisäänajossa

- Viestit: 27
- Liittynyt: Pe 10.10.2025 10:38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä sovellus tuo on jolla arvoja loggaat. Fiksun näkönen. Itse käyttänyt näitä ilmaisia joista ei saa tuota syöttöä mm3 arvoa suoraan ja ahtojen mittaus stoppaa 2,55 abs paineeseen
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kannattaa logata ennemmi lambdaa ku syöttöä. Syötös on usein diagnostic limit 100mm3 eli ei näytä yli sen samoin kun ahto ei näytä yli 1.55bar. Lisäksi jos suutinkarttaa on muokattu esim. 10% niin syöttömäärä on 10% väärin.
-
MARKWITHUS
- Sisäänajossa

- Viestit: 27
- Liittynyt: Pe 10.10.2025 10:38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei noilla ilmasilla saa esiin kuin lambda jännitteen. Se on tasakaasulla n. 2,5v ja täyskaasulla painuu johonkin 0,2v. Mitenhän tuota tulkitaan. Onkohan anturi sökö?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
itsellä euro3 ei ole onneks edes lambdaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro foorumi!
Eka Mersu alla, eikä varmasti viimeinen. Nyt kiinnostaisi saada vähän lisää tehoja autoon. Kyseessä W204 200 CDI vm. 2012 automaatti.
134 heppaa on vähän tylsähkö määrä, vaikka en mitään warp drivea kaipaakaan, enkä tietenkään halua rikkoa mun helmeä. Mimoset tehot on turvallista ottaa tästä autosta?
Olen lukenut foorumeilta, että Tiukun ohjelmat olisivat luotettavia, mutta en ole ihan saanut selville, mistä niitä saisi pk-seudulla?
Toinen asia, mikä mietityttää, on vaihteiston käytös ohjelmoinnin jälkeen. Paraneeko se yhtään? Auto on ajettu 130 tkm ja huollettu tosi tarkasti, mutta en ole varma, pitäisikö lootan käyttäytyä näin.
Vaihteisto tekee välillä vähän outoja vaihtoja, esimerkiksi ohittaessa, mutta ehkä se johtuu tehojen/väännön puutteesta.
Lisäksi hiljaisessa kaupunkiajossa vaihteet tuntuvat välillä vähän jäykiltä, erityisesti ensimmäinen vaihto, jos lähtee rauhallisesti valoista.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Eka Mersu alla, eikä varmasti viimeinen. Nyt kiinnostaisi saada vähän lisää tehoja autoon. Kyseessä W204 200 CDI vm. 2012 automaatti.
134 heppaa on vähän tylsähkö määrä, vaikka en mitään warp drivea kaipaakaan, enkä tietenkään halua rikkoa mun helmeä. Mimoset tehot on turvallista ottaa tästä autosta?
Olen lukenut foorumeilta, että Tiukun ohjelmat olisivat luotettavia, mutta en ole ihan saanut selville, mistä niitä saisi pk-seudulla?
Toinen asia, mikä mietityttää, on vaihteiston käytös ohjelmoinnin jälkeen. Paraneeko se yhtään? Auto on ajettu 130 tkm ja huollettu tosi tarkasti, mutta en ole varma, pitäisikö lootan käyttäytyä näin.
Vaihteisto tekee välillä vähän outoja vaihtoja, esimerkiksi ohittaessa, mutta ehkä se johtuu tehojen/väännön puutteesta.
Lisäksi hiljaisessa kaupunkiajossa vaihteet tuntuvat välillä vähän jäykiltä, erityisesti ensimmäinen vaihto, jos lähtee rauhallisesti valoista.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikun softat on mietoja, laatikko remonttiin ekana sitte käsiks ja sitte softaa.Mocci kirjoitti: ↑Ti 21.10.2025 00:51 Moro foorumi!
Eka Mersu alla, eikä varmasti viimeinen. Nyt kiinnostaisi saada vähän lisää tehoja autoon. Kyseessä W204 200 CDI vm. 2012 automaatti.
134 heppaa on vähän tylsähkö määrä, vaikka en mitään warp drivea kaipaakaan, enkä tietenkään halua rikkoa mun helmeä. Mimoset tehot on turvallista ottaa tästä autosta?
Olen lukenut foorumeilta, että Tiukun ohjelmat olisivat luotettavia, mutta en ole ihan saanut selville, mistä niitä saisi pk-seudulla?
Toinen asia, mikä mietityttää, on vaihteiston käytös ohjelmoinnin jälkeen. Paraneeko se yhtään? Auto on ajettu 130 tkm ja huollettu tosi tarkasti, mutta en ole varma, pitäisikö lootan käyttäytyä näin.
Vaihteisto tekee välillä vähän outoja vaihtoja, esimerkiksi ohittaessa, mutta ehkä se johtuu tehojen/väännön puutteesta.
Lisäksi hiljaisessa kaupunkiajossa vaihteet tuntuvat välillä vähän jäykiltä, erityisesti ensimmäinen vaihto, jos lähtee rauhallisesti valoista.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei enää tuore kokemus, mutta eipä asia ole mihinkään muuttunut. Mulla oli vastaava auto vuosina 2017-2021, kolme viimeisintä vuotta Tuikun softalla. Auto vaihdelaatikkoa myöten muuttui huomattavasti paremmaksi, edellyttää tietysti että tekniikka on kunnossa ja laatikkoöljyt on vaihdettu ajallaan. Tehot ja väännöt saa sinne 250CDI:n tasolle. Softan kävin hakemassa Parolasta, ei paha matka, varsinkaan paluumatka.
EQB 300 4Matic -23
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
no paljo sielä on tehoo?mamajane kirjoitti: ↑Ti 21.10.2025 09:26 Ei enää tuore kokemus, mutta eipä asia ole mihinkään muuttunut. Mulla oli vastaava auto vuosina 2017-2021, kolme viimeisintä vuotta Tuikun softalla. Auto vaihdelaatikkoa myöten muuttui huomattavasti paremmaksi, edellyttää tietysti että tekniikka on kunnossa ja laatikkoöljyt on vaihdettu ajallaan. Tehot ja väännöt saa sinne 250CDI:n tasolle. Softan kävin hakemassa Parolasta, ei paha matka, varsinkaan paluumatka.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Noin 200 hv ja 500 Nm aikoinaan ilmoitettiin ja varmaan on mainittukin tässä ketjussa. Omaa yksilöäni en koskaan penkittänyt, mutta se tuntui lukemien mukaiselta. Sitä en tiedä miltä alkuperäinen 250CDI tuntuu.cdikuski kirjoitti: ↑Ti 21.10.2025 13:17no paljo sielä on tehoo?mamajane kirjoitti: ↑Ti 21.10.2025 09:26 Ei enää tuore kokemus, mutta eipä asia ole mihinkään muuttunut. Mulla oli vastaava auto vuosina 2017-2021, kolme viimeisintä vuotta Tuikun softalla. Auto vaihdelaatikkoa myöten muuttui huomattavasti paremmaksi, edellyttää tietysti että tekniikka on kunnossa ja laatikkoöljyt on vaihdettu ajallaan. Tehot ja väännöt saa sinne 250CDI:n tasolle. Softan kävin hakemassa Parolasta, ei paha matka, varsinkaan paluumatka.
EQB 300 4Matic -23
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ilman määrästä on helppo laskea syötön määrä.
Suhde ilman/polttoaineen määrässä on parhaalla hyötysuhtella 14,6.
Seoksesta tulee savuton, kun lambda on 1,1 tai laihempi.
Eli 1200/14,6/1,1= ~75mg/isku
Ja kun sitä verrataan mersun ohjelmaan, saadaan suurimmaksi vääntömomentiksi jotain kuudensadan luokkaa.
Ja max tehon alueella, 3800rpm suunnilleen kymmenkunta hv lisää, eli ~245hv.
Blacksmokelta jos tilaatte suuttimia, tai -kärkiä, niin suosittelen niitä katukäyttöön tarkoitettuja, mikäli on tarkoitus muun liikenteen seassa ajella.
Niissä suuremmissa on se säätäminen todella isotöistä.
Suutinkartta on niin pieni ja suuttimet suhteessa suuret, eikä vanharunkoinen solenoidisuutin pelaa enää niin tarkasti.
Säädöstä tulee karkea ja epätarkka.
Niillä hiukan pienemmillä toimii hienosti ja säätö ohjelmasta helppo.
Ilman määrästä on helppo laskea syötön määrä.
Suhde ilman/polttoaineen määrässä on parhaalla hyötysuhtella 14,6.
Seoksesta tulee savuton, kun lambda on 1,1 tai laihempi.
Eli 1200/14,6/1,1= ~75mg/isku
Ja kun sitä verrataan mersun ohjelmaan, saadaan suurimmaksi vääntömomentiksi jotain kuudensadan luokkaa.
Ja max tehon alueella, 3800rpm suunnilleen kymmenkunta hv lisää, eli ~245hv.
Blacksmokelta jos tilaatte suuttimia, tai -kärkiä, niin suosittelen niitä katukäyttöön tarkoitettuja, mikäli on tarkoitus muun liikenteen seassa ajella.
Niissä suuremmissa on se säätäminen todella isotöistä.
Suutinkartta on niin pieni ja suuttimet suhteessa suuret, eikä vanharunkoinen solenoidisuutin pelaa enää niin tarkasti.
Säädöstä tulee karkea ja epätarkka.
Niillä hiukan pienemmillä toimii hienosti ja säätö ohjelmasta helppo.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
mites sitteku ilmamassamittari on otettu pois miten se säätö toimii?tuikku kirjoitti: ↑Ma 27.10.2025 09:48 .
Ilman määrästä on helppo laskea syötön määrä.
Suhde ilman/polttoaineen määrässä on parhaalla hyötysuhtella 14,6.
Seoksesta tulee savuton, kun lambda on 1,1 tai laihempi.
Eli 1200/14,6/1,1= ~75mg/isku
Ja kun sitä verrataan mersun ohjelmaan, saadaan suurimmaksi vääntömomentiksi jotain kuudensadan luokkaa.
Ja max tehon alueella, 3800rpm suunnilleen kymmenkunta hv lisää, eli ~245hv.
Blacksmokelta jos tilaatte suuttimia, tai -kärkiä, niin suosittelen niitä katukäyttöön tarkoitettuja, mikäli on tarkoitus muun liikenteen seassa ajella.
Niissä suuremmissa on se säätäminen todella isotöistä.
Suutinkartta on niin pieni ja suuttimet suhteessa suuret, eikä vanharunkoinen solenoidisuutin pelaa enää niin tarkasti.
Säädöstä tulee karkea ja epätarkka.
Niillä hiukan pienemmillä toimii hienosti ja säätö ohjelmasta helppo.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ruiskutuksen ohjaus mersussa perustuu käytännössä aina (lieneekö joitain poikkeuksia?) paineeseen, MAF:it on käytännössä EGR:n valvontaa varten ja kai niillä on osuutensa ahtimen ohjaukseenkin ainakin joissain moottoreissa.
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, mersu on käytännössä aina paineohjattu.
Aivan muutamassa mallissa ilmamassaohjaus.
Maffin tärkein homma mahtaa olla se kierrätyksen valvonta ja puhtaan ilmamäärän säätely.
Lisäksi se osallistuu joihinkin säätelytoimiin, mm. vaihdelaatikolle menee ilmamassatieto.
Polttoaineen määrä säätö perustuu siis paine- ja lämpätilatietoon.
Ahtimen säätely perustuu V6:ssa pakopainetietoon.
Joo, mersu on käytännössä aina paineohjattu.
Aivan muutamassa mallissa ilmamassaohjaus.
Maffin tärkein homma mahtaa olla se kierrätyksen valvonta ja puhtaan ilmamäärän säätely.
Lisäksi se osallistuu joihinkin säätelytoimiin, mm. vaihdelaatikolle menee ilmamassatieto.
Polttoaineen määrä säätö perustuu siis paine- ja lämpätilatietoon.
Ahtimen säätely perustuu V6:ssa pakopainetietoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Käytetäänkö Om646 moottorissa pakopaine tietoa mihinkään ohjaukseen ?
MB W203 200CDI A 2006
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Pakokaasun kierrätys
Hiukkassuodatin
Pakokaasun kierrätys
Hiukkassuodatin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5




