OM651 diesel puhdistusaine?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jorgoborgo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

OM651 diesel puhdistusaine?

Viesti Kirjoittaja Jorgoborgo »

Hejsan, OM651 tyhjäkäynti aaltoilee ehkä noin 20-30 RPM ja tässä käyty pajalla tekemässä toimenpiteitä joidenka pitäisi tuota poistaa mutta ei ole tehonnut (Moottorin putsaus, määränsäätöventtiilin vaihtoa yms.). Kuulemma aikalailla rupeaa olemaan suuttimet ainut mahdollinen aiheuttaja. Ajattelin kokeilla dieselin puhdistusainetta jos sillä saisi tuon ongelman korjattua/polttoaineen liikkumaan paremmin, joten tulin täältä kysymään mielipiteitä. Onko kokemusta? Onko väliä miten aineen laittaa? (Puoli tankkia, täys tankki? Tyhjä?) Ja mikä on kyseiselle moottorille paras/sopiva aine? Paljon paskaa myös lukenut noista mutta oletan että kerran kokeilu todnäk ei moottoria hajota.

Auto S204 2013 C200

Kiitos jo etukäteen!
Aopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: OM651 diesel puhdistusaine?

Viesti Kirjoittaja Aopi »

Minä olen kerran vuoteen lorauttanut pullollisen keltakorkkista Fortea reiluun puoleen tankkiin dieseliä. Nämähän on vähän niitä uskon asioita, mutta Mersuja työkseen korjaava suositteli, enkä ole huomannut että siitä mitään haittaakaan on ollut. Onhan noissa eri merkeissä varaa mistä valita.
Vaeltaako tyhjäkäynti kylmällä ja lämpimällä moottorilla?
Jorgoborgo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Jorgoborgo »

Aopi kirjoitti: Ti 04.11.2025 19:01 Minä olen kerran vuoteen lorauttanut pullollisen keltakorkkista Fortea reiluun puoleen tankkiin dieseliä. Nämähän on vähän niitä uskon asioita, mutta Mersuja työkseen korjaava suositteli, enkä ole huomannut että siitä mitään haittaakaan on ollut. Onhan noissa eri merkeissä varaa mistä valita.
Vaeltaako tyhjäkäynti kylmällä ja lämpimällä moottorilla?
Juu ei väliä kuinka lämmin moottori niin ei se tasasena pysy, tosi pientä aaltoilua mutta aaltoilua kuitenkin. Voisin tuota samaa litkua sitten kokeilla jos vaikka ihmeen kaupalla onnistuisi parantamaan käyntiä, kiitos 😎
T-Row
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Useampi "suutinvika" on noilla aineilla korjattu. Itse laittaisin esim. siten, että kun tankissa on polttoainetta 1/4, niin vaihtaa polttoainesuodattimen ja täyttää suodattimen fortella. Ajelee tankin mahd. tyhjäksi ennen seuraavaa täyttöä.

Jos siellä oikeaa mekaanista tai kulumasta aiheutuvaa vikaa on, niin sitä tuo aine ei tietenkään korjaa, mutta koskaan nuo aineet eivät hukkaan mene.
anttiso
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja anttiso »

Huomannut nyt kylmien ilmojen tultua sellaisen, että moottori tekee liikennevaloissa seistessä pienen, n. puolen sekunnin nykäisyn. Näkyy myös kierroslukumittarissa pienenä heilahduksena.
Mikä lienee, mutta ehkä tätä litkua pitäisi kokeilla.. Vanhus kuitenkin kyseessä.
W204 aut. 180 cdi T 2012
Aopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Aopi »

Mikä lienee näiden puhdistusaineiden pakkasen kesto on? Tuleeko ongelmia jos pakkaskeleillä täyttää uuden suodattimen ja lähtee liikenteeseen?
Vastaa Viestiin