Tämähän se syy museointiin on tässä tapauksessa uskoisin: Erittäin halpoja kilometrejä luvassa ajoneuvo- ja dieselverovapautuksen ansiosta!
Soitin toki liian uusi.
2000-3000e välille kun sais niin olis hyvä diili, mutta taitaa nousta 4-5k. Tuon tekee viikossa hienoksi.dealer kirjoitti: ↑To 04.12.2025 18:22 https://huutokaupat.com/kohde/5932674/m ... enz-e-1991
300D automaatti -91 huutokaupassa, juuri museoitu ja katsastettu![]()
Voittava huuto 20000€. Hupihuutaja?dealer kirjoitti: ↑To 04.12.2025 18:22 https://huutokaupat.com/kohde/5932674/m ... enz-e-1991
300D automaatti -91 huutokaupassa, juuri museoitu ja katsastettu![]()
Muutoinhan hintataso näytti tulleen juuri tuohon 5:n nurkille, mitä aavistelinkin. Sillä rahalla vielä on sinänsä järkeä tehdä tuosta hyvä jossakin määrin, mutta vitosen aihio noin huonoilla varusteilla ja kuitenkin kovalla ajomäärällä alkaa olla melko maksimi. Ei tuosta tuossa kunnossa enempää pitäisi kenenkään maksaa. Fiksaamalla siitä saa tehtyä yli kympin laitteen.
Auto on Canada Special Edition joka viittaa erityiseen maalipintaan ja leveisiin kylkilistoihin jo 1987. Tämä on tuotu Suomeen Hollannista 2017 ja museorekisteröity 2018, jolloin tehty ISOT peltityöt ja muut kunnostukset, yhteensä mennyt 10k€. Viimeisimpiä remontteja mm. Jarrut + pääsylinteri, kaikki nesteet ja suodattimet, pakoputki, jouset, polttoainelinjat, hydrauliikka, vetokoukun asennus.
Siis nyt ei ihan mene jakeluun. Autoa on kunnostettu kymppitonnilla? Ja vuotaa vielä vedetkin sisälle, ettei ole sen takia suotavaa pitää autoa sateessa? Häh? Joskus olisi avartavaa ja mielenkiintoista nähdä sellaiset museoajoneuvo-kandidaatit, jotka on HYLÄTTY tarkastuksessa.dealer kirjoitti: ↑Pe 12.12.2025 16:00 Linkistä vielä kerran (tätähän jo ruodittiin aiemminkin) ihastelemaan Canada Special Editionin eritystä maalipintaa ja muovihelmaisuutta:
https://huutokaupat.com/kohde/5942694/m ... 250td-1987
Auto on Canada Special Edition joka viittaa erityiseen maalipintaan ja leveisiin kylkilistoihin jo 1987. Tämä on tuotu Suomeen Hollannista 2017 ja museorekisteröity 2018, jolloin tehty ISOT peltityöt ja muut kunnostukset, yhteensä mennyt 10k€. Viimeisimpiä remontteja mm. Jarrut + pääsylinteri, kaikki nesteet ja suodattimet, pakoputki, jouset, polttoainelinjat, hydrauliikka, vetokoukun asennus.
10k€ laitettu ja mikä on lopputulosKarel kirjoitti: ↑Pe 12.12.2025 19:23Siis nyt ei ihan mene jakeluun. Autoa on kunnostettu kymppitonnilla? Ja vuotaa vielä vedetkin sisälle, ettei ole sen takia suotavaa pitää autoa sateessa? Häh? Joskus olisi avartavaa ja mielenkiintoista nähdä sellaiset museoajoneuvo-kandidaatit, jotka on HYLÄTTY tarkastuksessa.dealer kirjoitti: ↑Pe 12.12.2025 16:00 Linkistä vielä kerran (tätähän jo ruodittiin aiemminkin) ihastelemaan Canada Special Editionin eritystä maalipintaa ja muovihelmaisuutta:
https://huutokaupat.com/kohde/5942694/m ... 250td-1987
Auto on Canada Special Edition joka viittaa erityiseen maalipintaan ja leveisiin kylkilistoihin jo 1987. Tämä on tuotu Suomeen Hollannista 2017 ja museorekisteröity 2018, jolloin tehty ISOT peltityöt ja muut kunnostukset, yhteensä mennyt 10k€. Viimeisimpiä remontteja mm. Jarrut + pääsylinteri, kaikki nesteet ja suodattimet, pakoputki, jouset, polttoainelinjat, hydrauliikka, vetokoukun asennus.
Kaikista hälyttävintä on kuitenkin se, että tarjoukset hipoisi jo kuutta tonnia. Voiko tuota oikeasti uskoa? Vai olisiko taas jokin näytösperformanssi meneillään?
Dieselöity veronkiertoauto jossa oikein mustat kilvet että naapurit näkee kun museoautolla ajetaan kesät talvet four seasons renkailla!S202 kirjoitti: ↑La 13.12.2025 09:58 Eli lyhyesti auto on lähes täysin varusteeton johon on vaihdettu moottori, sisustus ja laitettu muovikyljet. On kyllä hauska kun mainostetaan ehkä ainoana 7 paikkaisena -87 mallin dieselinä ja auton todella lyhyestä varustelistasta löytyy koodi "845 elimination of rear seat bench"![]()
Näin. Se että joku ajaa noilla käyttöajonsa ei ole minulta pois, siitä vaan... ellei se sitten johda järjestelmän romuttamiseen niin se alkaa tuntua minullakin.dealer kirjoitti: ↑Su 14.12.2025 08:53 Niin harvassa lienee ne jotka jokapäiväisenä käyttöautona museoajoneuvoa pitävät, että merkitys mihinkään on noin 0.
Jotenkin tuo "faceliftauskin" vielä menisi, jos se olisi tehty kunnolla, mutta kun ei. Siis joo ei varmaan ole hyväksyttävää, mutta jos kaikki olisi muutettu yhdenmukaiseksi.
Jotenkin eniten ärsyttää se että viedään museotarkastukseen viitsimättä maalata rekkarikilpivalolistaa, laittamatta tuulitunnelia, mustan kojelaudan päällä harmaat kaiutinritilät ruosteessa jne... ja sitten vielä hyväksytään tuollaisena. Asioita jotka saisi äärettömän helposti kuntoon, mutta ei viitsitä (en usko että kukaan on niin tollo ettei tajua) ja sitten vielä tarkastaja ei vaadi korjaamaan niitäkään.

Ja tässä tullaan myös siihen, että vuosikatsastuksessa tulisi valvoa myös sitä, että auto pysyy MA-kelpoisena!T-Row kirjoitti: ↑Ma 15.12.2025 11:10 Jäin tuossa miettimään tuota ylempänä keskustelun kohteena ollutta autoa... Autohan on museorekisteröity vuonna 2018, eli seitsämän vuotta sitten. Seitsämässä vuodessa autolle kerkeää tapahtumaan vaikka mitä erikoista. Onko tiedossa, että millaisessa kunnossa ja ilmiasussa auto on ollut tarkastushetkellä?
Ongelmahan näissä on se, että katsastusmiehellä ei ole, eikä voi edes olettaa olevan tietoa/taitoa arvioida kaikkien eri museoajoneuvojen museokuntoa. Poislukien toki selkeät virheet, kuten ruostereiät yms.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ma 15.12.2025 11:28Ja tässä tullaan myös siihen, että vuosikatsastuksessa tulisi valvoa myös sitä, että auto pysyy MA-kelpoisena!T-Row kirjoitti: ↑Ma 15.12.2025 11:10 Jäin tuossa miettimään tuota ylempänä keskustelun kohteena ollutta autoa... Autohan on museorekisteröity vuonna 2018, eli seitsämän vuotta sitten. Seitsämässä vuodessa autolle kerkeää tapahtumaan vaikka mitä erikoista. Onko tiedossa, että millaisessa kunnossa ja ilmiasussa auto on ollut tarkastushetkellä?
Ihan hyvä pointti, luultavasti aika vähän sellaisia asioita siinä on. Periaatteessa, ehkä, jos auto olisi museotarkastettu kapeilla kylkilistoilla ja muokattu myöhemmin, niin museoajoneuvotodistuksen valokuvaan voisi verrata ja huomata, että ei ole samannäköinen. Käytännössä katsastajat tuskin niitä kuvia juuri koskaan katsovat. (Ja tässä tapauksessa, kuten edellä todettu, luultavasti kuvassa näkyisi päällepäin samanlainen auto kuin miltä se nyt näyttää.)
Tämä on ymmärrettävä mutta toisaalta vähän outo kysymys, oikea sanamuoto olisi kai "onko nämä vanteet samalta aikakaudelta kuin tämä auto"onko tämä auto museotarkastettu näillä vanteilla