Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
-
Laakeriliuska
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 12.12.2025 15:38
Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
Osaako joku sanoa onko öljypumpun ajoitusmerkillä väliä Elikkä ohjaako pumppu eri kanaviin öljynpaineen pyörintä vaiheen mukaan. Paineen alennusventtiili oli poistettu, mutta jotain on pahasti pielessä. Kiitos vastauksista
Re: Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
Ei se pumppu mihinkään öljyä "jaottele" pumppaa pääöljykanavaan ja sieltä sitten kiertää eri kohteisiin öljy.
Pumpun kunto on se mikä vaikuttaa paineisiin, ja jos kaikki laakerit sökönä ei sitä painetta ole riittävästi ollut.
Johtunee pumpun kunnosta, paineventtiilin kunnosta, tai öljyn vähyydestä laadusta yms asioista.
Pumpun kunto on se mikä vaikuttaa paineisiin, ja jos kaikki laakerit sökönä ei sitä painetta ole riittävästi ollut.
Johtunee pumpun kunnosta, paineventtiilin kunnosta, tai öljyn vähyydestä laadusta yms asioista.
-
Laakeriliuska
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 12.12.2025 15:38
Re: Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
Öljyä on ollut riittävästi. Alennusventtiilin tilalla tehtaantekoinen tappi. Onko siellä vielä toinen paineventtiili. Tai voisko pumpun siivet tarttua kiinni, eikä saa painetta. Miksihän pumpun hammaspyörässä on "ajoitusmerkki"
Re: Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
Onko autossa start-stop? Ja onko ollut ahkerassa käytössä?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
651 on 651. Hajoaa jos hajoaa.
Riskiä voi pienentää em. alennusventtiilin tilalle laitettavalla tulpalla, jos alennusventtiili on, vaihtamalla öljyt tihein vaihtovälein ja esilämmittämällä moottorin aina pakkasilla ennen käynnistystä.
Riskiä voi pienentää em. alennusventtiilin tilalle laitettavalla tulpalla, jos alennusventtiili on, vaihtamalla öljyt tihein vaihtovälein ja esilämmittämällä moottorin aina pakkasilla ennen käynnistystä.
wiimax.fi
-
Laakeriliuska
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 12.12.2025 15:38
Re: Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
Autossa ei start toppia. Ajettu 330000 km . Minulla ollut vähän aikaa. En osaa sanoa millaista käyttöä kokenut
-
Laakeriliuska
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 12.12.2025 15:38
Re: Mb 651.n laakerihuolet. Avasin mb.n 2.2d koneen ja kohtasin karmeen näyn. Kaikki kiertokangen laakerit sökönä..
Tässäpä olen tutkinut koneen anatomiaa. Ensimmäisenä nakkaisin siipiratas öljypumpun järveen ja syvälle. Siivet toimii keskipakovoimalla ja varmaan hyvin pitkillä matkoilla lämpimillä öljyillä. Vaan pakkasella tyhjäkäynnillä tuskin lamellit tulee ulos pesästä eli öljynpaine täys nolla. Saiskohan tilalle mäntäpumppua tai hammasrataspumppua




