Vika on sitten noiden testattujen osien ulkopuolella. Se voi olla kaapelissa tai sitten itse laitteessa. Mittaa mitä jännitteitä noissa 2 ja 3 piikissä on siinä liittimessä joka tulee multiplekseristä. vastaanotto on kelluva eikä siitä tarvitse välittää mutta lähetyspiikissä pitää olla +12 tai -12 , en nyt muista ulkoa kumnpi. Mutta kuitenkin selkeästi 0:sta poikkeava. Jos kumpikin on jotain nollan tienoilla niin sitten vika on joko johdossa tai laitteessa. Mutta jos toinen on mainitussa jännittessä (jommassakummassa) niin itse laite on kaiketi sitten rikki. Sen voisi avata ja katsoa mitä piirejä siellä on klähdössä mutta jos ne on ihan pieniä pintaliitos niin sitten joku ammattilainen saa ne vaihdettua, itse ei kannata alkaa harjoittelemaan tuolla mikroskoopin alla tehtävää juotosta. Tulee äkkiä kallis harjoittelukappale
On vielä mahdollista että laitteen jännitasot ei olisikaan standardin mukaisia vaan pienempiä ja se sun adapteri olisi kranttu. Ennen kun noita käytettiin ( ennen USB aikaa) niin joskus sattui tuollisia tapauksia. Mutta tuskin nykyään.
Alkaa mun kristallipallo olla tyhjä, etäparantaminen on aika hankalaa