STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Vika on sitten noiden testattujen osien ulkopuolella. Se voi olla kaapelissa tai sitten itse laitteessa. Mittaa mitä jännitteitä noissa 2 ja 3 piikissä on siinä liittimessä joka tulee multiplekseristä. vastaanotto on kelluva eikä siitä tarvitse välittää mutta lähetyspiikissä pitää olla +12 tai -12 , en nyt muista ulkoa kumnpi. Mutta kuitenkin selkeästi 0:sta poikkeava. Jos kumpikin on jotain nollan tienoilla niin sitten vika on joko johdossa tai laitteessa. Mutta jos toinen on mainitussa jännittessä (jommassakummassa) niin itse laite on kaiketi sitten rikki. Sen voisi avata ja katsoa mitä piirejä siellä on klähdössä mutta jos ne on ihan pieniä pintaliitos niin sitten joku ammattilainen saa ne vaihdettua, itse ei kannata alkaa harjoittelemaan tuolla mikroskoopin alla tehtävää juotosta. Tulee äkkiä kallis harjoittelukappale :-)

On vielä mahdollista että laitteen jännitasot ei olisikaan standardin mukaisia vaan pienempiä ja se sun adapteri olisi kranttu. Ennen kun noita käytettiin ( ennen USB aikaa) niin joskus sattui tuollisia tapauksia. Mutta tuskin nykyään.

Alkaa mun kristallipallo olla tyhjä, etäparantaminen on aika hankalaa :-)
S206 2022
exS205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Vastaa Viestiin