STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Vika on sitten noiden testattujen osien ulkopuolella. Se voi olla kaapelissa tai sitten itse laitteessa. Mittaa mitä jännitteitä noissa 2 ja 3 piikissä on siinä liittimessä joka tulee multiplekseristä. vastaanotto on kelluva eikä siitä tarvitse välittää mutta lähetyspiikissä pitää olla +12 tai -12 , en nyt muista ulkoa kumnpi. Mutta kuitenkin selkeästi 0:sta poikkeava. Jos kumpikin on jotain nollan tienoilla niin sitten vika on joko johdossa tai laitteessa. Mutta jos toinen on mainitussa jännittessä (jommassakummassa) niin itse laite on kaiketi sitten rikki. Sen voisi avata ja katsoa mitä piirejä siellä on klähdössä mutta jos ne on ihan pieniä pintaliitos niin sitten joku ammattilainen saa ne vaihdettua, itse ei kannata alkaa harjoittelemaan tuolla mikroskoopin alla tehtävää juotosta. Tulee äkkiä kallis harjoittelukappale :-)

On vielä mahdollista että laitteen jännitasot ei olisikaan standardin mukaisia vaan pienempiä ja se sun adapteri olisi kranttu. Ennen kun noita käytettiin ( ennen USB aikaa) niin joskus sattui tuollisia tapauksia. Mutta tuskin nykyään.

Alkaa mun kristallipallo olla tyhjä, etäparantaminen on aika hankalaa :-)
S206 2022
exS205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Pullmanni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Pullmanni »

x_ismo kirjoitti: To 09.04.2026 18:08 Vika on sitten noiden testattujen osien ulkopuolella. Se voi olla kaapelissa tai sitten itse laitteessa. Mittaa mitä jännitteitä noissa 2 ja 3 piikissä on siinä liittimessä joka tulee multiplekseristä. vastaanotto on kelluva eikä siitä tarvitse välittää mutta lähetyspiikissä pitää olla +12 tai -12 , en nyt muista ulkoa kumnpi. Mutta kuitenkin selkeästi 0:sta poikkeava. Jos kumpikin on jotain nollan tienoilla niin sitten vika on joko johdossa tai laitteessa. Mutta jos toinen on mainitussa jännittessä (jommassakummassa) niin itse laite on kaiketi sitten rikki. Sen voisi avata ja katsoa mitä piirejä siellä on klähdössä mutta jos ne on ihan pieniä pintaliitos niin sitten joku ammattilainen saa ne vaihdettua, itse ei kannata alkaa harjoittelemaan tuolla mikroskoopin alla tehtävää juotosta. Tulee äkkiä kallis harjoittelukappale :-)

On vielä mahdollista että laitteen jännitasot ei olisikaan standardin mukaisia vaan pienempiä ja se sun adapteri olisi kranttu. Ennen kun noita käytettiin ( ennen USB aikaa) niin joskus sattui tuollisia tapauksia. Mutta tuskin nykyään.

Alkaa mun kristallipallo olla tyhjä, etäparantaminen on aika hankalaa :-)
2 sesta tulee -9.57V ja 3 ei näytä mitään. Purin multiplexerin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sit mittailin muxilta rs232 liittimeen et meneekö 2 ja 3 pinniltä yhteys toiselle puolelle. Ei menny. Rassasin muxin päädyn johdon liitintä ja sain yhteyden johdon päästä päähän. Autoon kokeileen löytääkö MUXia. Ja alapalkissa MUX oli hetken vihreenä ja sit katos. Koneen päästä kun ottaa PCMCIA adapterin irti ja laittaa uudestaan niin tulee hetkeks aikaa vihreeks ja sit katoo. ItseTestin kerkesin kerran tekeen läpite mut ei sen kauempaa pysy vaikka ei liikuttais mitään.. com2 portti on laitehallinnassa kokoajan päällä.
Jos otan adapterin irti ja laitan takas nii menee n. 5-10 sek kun se katoo. Mut jos laitan itsetestin päälle heti kun kone löytää MUXin niin se pysyy koko itsetestin ajan päällä.
IMG_0790.jpeg
IMG_0791.jpeg
Eli vähän on nyt edistytty mutta ei ihan valmis oo viel tää soppa :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W166 350CDI
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Jossan on löysä pinni joka antaa kosketusta satunnaisesti, ainakin sille tuo kuullostaa. Jostain pinnin kokoinen koetin ja testaat mikä vastakappale on löysä.
S206 2022
exS205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Vastaa Viestiin