Mistä saa Johnsonin PM DC sähkömoottorin ?
Mistä saa Johnsonin PM DC sähkömoottorin ?
Heipähei !
Kaverin -92 mallisesta 300SE 3.2:sesta
sitten kimahti se Boschin imupumppuhärdelli
(takapenkin alla) joka
lukitsee ovet, jne. Avasimme pumpun
ja sieltä oli sähkömoottori mennyt.
Tietäsikö kukaan mistä saa tilattua
http://www.johnsonelectric.com/product/ ... dID=287--A
tuollaista sähkömoottoria ? Itse tehdas ilmoitteli
Hong Kongista ettei myy kun massaerissä.
Bosch suomi ilmoitti etteivät he myy
tuota moottoria. Jos tuon pelkän moottorin
kuitenkin jostain saisi ostettua, olisi se
melkoinen kustannussäästö, sillä ei
tuollainen sähkömoottori montaa kymppiä maksa.
Se imuboxi lienee Veholla tuhannen euron kieppeillä.
Ja noita imubokseja kun noista W140:sistä pimahtelee,
niin olisi tästä tulevaisuudessa muillekkin hyötyä...
Terkuin Maiköööl Nait
Kaverin -92 mallisesta 300SE 3.2:sesta
sitten kimahti se Boschin imupumppuhärdelli
(takapenkin alla) joka
lukitsee ovet, jne. Avasimme pumpun
ja sieltä oli sähkömoottori mennyt.
Tietäsikö kukaan mistä saa tilattua
http://www.johnsonelectric.com/product/ ... dID=287--A
tuollaista sähkömoottoria ? Itse tehdas ilmoitteli
Hong Kongista ettei myy kun massaerissä.
Bosch suomi ilmoitti etteivät he myy
tuota moottoria. Jos tuon pelkän moottorin
kuitenkin jostain saisi ostettua, olisi se
melkoinen kustannussäästö, sillä ei
tuollainen sähkömoottori montaa kymppiä maksa.
Se imuboxi lienee Veholla tuhannen euron kieppeillä.
Ja noita imubokseja kun noista W140:sistä pimahtelee,
niin olisi tästä tulevaisuudessa muillekkin hyötyä...
Terkuin Maiköööl Nait
Ex monta W-kirjainta.
Eikä sen tarvitse välttämättä olla juuri samainen moottori. Mikä tahansa 12 V moottori, jonka niihin letkuihin saa vaikka virittelemälläkin liitettyä, luulisi kelpaavan...
EDIT: Vai taitaa tulla speksin kuvan mukaan siihen akselille propelli, joka "pumppaa" ilmaa. Eiköhän noita löydy muitakin..
Tietysti tehot saattaa hiukan vaihdella. Voi käydä niin, että menee lukkoon silmänräpäyksessä
Tai sitten ei ehdi mukaan, ennenkuin sähkö moottorilta katkaistaan. Eli sopivasti lähellä speksejä oleva moottori.. 
EDIT: Vai taitaa tulla speksin kuvan mukaan siihen akselille propelli, joka "pumppaa" ilmaa. Eiköhän noita löydy muitakin..
Tietysti tehot saattaa hiukan vaihdella. Voi käydä niin, että menee lukkoon silmänräpäyksessä


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Se systeemi on sikäli fiksu, että moottorin virta katkeaa painekytkimen toimesta, kun riittävä paine/alipaine on saavutettu. Jos vuotoja esiintyy, niin se moottori taitaa minuutin verran jaksaa touhuta, sitten se sammuu jokatapauksessa.veppe kirjoitti:Eikä sen tarvitse välttämättä olla juuri samainen moottori. Mikä tahansa 12 V moottori, jonka niihin letkuihin saa vaikka virittelemälläkin liitettyä, luulisi kelpaavan...
EDIT: Vai taitaa tulla speksin kuvan mukaan siihen akselille propelli, joka "pumppaa" ilmaa. Eiköhän noita löydy muitakin..
Tietysti tehot saattaa hiukan vaihdella. Voi käydä niin, että menee lukkoon silmänräpäyksessäTai sitten ei ehdi mukaan, ennenkuin sähkö moottorilta katkaistaan. Eli sopivasti lähellä speksejä oleva moottori..
Väittäisin, että melko lähelle oleva moottori löytyy pienistä yhdenkäden porakoneista, mitä mm. käytetää piirilevyjen porailuun.
Irrallaan oleva moottori löytyy mm. http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/48.pdf
Vilkaiseppa toiseksi oikeanpuoleisin sarake, alimmainen moottori. Mitat täsmää, paitsi akseli on 3mm lyhempi, mutta saman paksuinen. Myös muut mitat on minusta samat. Teho on arvoitus, mutta väitän että tuolla voi jopa toimiakin. Eikä muuten 8,80e hinta paljoa purista.

vastauksia
Kiitoksia vastauksista
Tuo SP-elektroniikan moottori voisi olla tosiaan tarpeeksi
lähellä tuota imuhärdellin moottoria. Jos ei lähempää
tärppiä löydy, pitää sitä kokeilla !
T: Mika V

Tuo SP-elektroniikan moottori voisi olla tosiaan tarpeeksi
lähellä tuota imuhärdellin moottoria. Jos ei lähempää
tärppiä löydy, pitää sitä kokeilla !
T: Mika V
Ex monta W-kirjainta.
Re: Mistä saa Johnsonin PM DC sähkömoottorin ?
Hae speed 500 tai speed 600 nimellä kuukkelilla.... Lennokkipuolen motteja, saa suomestakin jos vaan mitat käy ja ei ole liian tehokas....MikaVeee kirjoitti:Heipähei !
Kaverin -92 mallisesta 300SE 3.2:sesta
sitten kimahti se Boschin imupumppuhärdelli
(takapenkin alla) joka
lukitsee ovet, jne. Avasimme pumpun
ja sieltä oli sähkömoottori mennyt.
Tietäsikö kukaan mistä saa tilattua
http://www.johnsonelectric.com/product/ ... dID=287--A
tuollaista sähkömoottoria ? Itse tehdas ilmoitteli
Hong Kongista ettei myy kun massaerissä.
Bosch suomi ilmoitti etteivät he myy
tuota moottoria. Jos tuon pelkän moottorin
kuitenkin jostain saisi ostettua, olisi se
melkoinen kustannussäästö, sillä ei
tuollainen sähkömoottori montaa kymppiä maksa.
Se imuboxi lienee Veholla tuhannen euron kieppeillä.
Ja noita imubokseja kun noista W140:sistä pimahtelee,
niin olisi tästä tulevaisuudessa muillekkin hyötyä...
Terkuin Maiköööl Nait

Hae kaupasta GERN tai muu vastaava halpis 14,4V tai 12V akkuporakone ja pura se.
Niissä on kierrokset pudotettu planeettavaihteistolla, joka on parilla ruuvilla moottorissa kiinni. Sitten vaan viilalla hammasratas moottorista irti ja akselin
viilaus pumpulle sopivaksi.
Olen tehnyt tuollaisen operaation W124:n kaksiputkiseen alipainepumppuun.
Omassa projektissa jopa pumpuosan kiinnitys ruuvitkin osuivat kohdalleen moottoriin.
TH
Niissä on kierrokset pudotettu planeettavaihteistolla, joka on parilla ruuvilla moottorissa kiinni. Sitten vaan viilalla hammasratas moottorista irti ja akselin
viilaus pumpulle sopivaksi.
Olen tehnyt tuollaisen operaation W124:n kaksiputkiseen alipainepumppuun.
Omassa projektissa jopa pumpuosan kiinnitys ruuvitkin osuivat kohdalleen moottoriin.
TH
Teet työn oikein siististi, pistät sen MB:n pumpun moottorin GERNiin tilalle ja viet takaisin kauppaan ja vaadit takuusta uuden, kun ei toimiTH kirjoitti:Hae kaupasta GERN tai muu vastaava halpis 14,4V tai 12V akkuporakone ja pura se.
TH


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Kävin äsken Motonet:ssä ja huomasin siellä tiskin oikeassa laidassa häkin jossa oli Mini-kompuroita myynnissä 11,90 ekua. Kompura on 10 Ampeerin vehe ja kato,kato siellähän oli kyseinen moottori sisällä. Kannattaa käydä katsomassa, ovat sinisiä. Tuotenro: 48-2120. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ei tärppiä
No niin, tuo SP-elektroniikan moottori olisi varmaan ollut sopiva, mutta ne oli loppuun myyty eikä lisää ole tulossa
Akkuporakone tuli pilkottua, kuten myös Motonetin sininen kompura
Tuotenro: 48-2120. Molemmissa moottoreissa on sama ongelma:
ulostulo-akseli on sentin liian lyhyt, eli nämät moottorit eivät käy.
Moottorissa akselin ulos tuleva osa pitäisi olla 18mm pitkä,
jotta se pystyisi pyörittämään imupumppua.
Löytyykö jollain vielä ehdotuksia, mistä voisi moottoria metsästää.. ?
Terkuin Mooottorit-on

Akkuporakone tuli pilkottua, kuten myös Motonetin sininen kompura
Tuotenro: 48-2120. Molemmissa moottoreissa on sama ongelma:
ulostulo-akseli on sentin liian lyhyt, eli nämät moottorit eivät käy.
Moottorissa akselin ulos tuleva osa pitäisi olla 18mm pitkä,
jotta se pystyisi pyörittämään imupumppua.
Löytyykö jollain vielä ehdotuksia, mistä voisi moottoria metsästää.. ?
Terkuin Mooottorit-on
Ex monta W-kirjainta.
Metsästys osoite
Ei ollut aikaa selata tarkemmin valikoimaa poimin
tässä erään moottorin "sivun"esimerkiksi, mutta kun
menet päävalikkoon ja haet dc-moottoreita niitä
ihan kiitettävä valikoima...
http://www.wexon.fi/luettelo2004/tiedos ... 12-226.pdf
Toivottavasti löytyy sopiva, itse tilaan ko. firmasta
duuniin tavaraa kun muualta ei löydy!
tässä erään moottorin "sivun"esimerkiksi, mutta kun
menet päävalikkoon ja haet dc-moottoreita niitä
ihan kiitettävä valikoima...
http://www.wexon.fi/luettelo2004/tiedos ... 12-226.pdf
Toivottavasti löytyy sopiva, itse tilaan ko. firmasta
duuniin tavaraa kun muualta ei löydy!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka,
Täältäkin voisi kysellä >> http://www.prohobby.fi/
Myymälästä löytyy useita eri moottori malleja jotka soveltuvat tohon.
Täältäkin voisi kysellä >> http://www.prohobby.fi/
Myymälästä löytyy useita eri moottori malleja jotka soveltuvat tohon.

Re: Ei tärppiä
Saiskos sen akselin siirrettyä vanhasta moottorista uuteen? Vaatisi kyllä jonkin verran näpertelyä, ehkäMikaVeee kirjoitti:Molemmissa moottoreissa on sama ongelma:
ulostulo-akseli on sentin liian lyhyt, eli nämät moottorit eivät käy.
Moottorissa akselin ulos tuleva osa pitäisi olla 18mm pitkä,
jotta se pystyisi pyörittämään imupumppua.
Löytyykö jollain vielä ehdotuksia, mistä voisi moottoria metsästää.. ?


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Akseli on todella helppo jatkaa. Laikkaa vinkalla sen vanhan moottorin akselin poikki oikeasta kohdasta ja viilaa loven niin, että istuu uuden akselin kanssa hyvin ja holkki päälle. Pikaliimalla kasaan. Holkin sovitus tiukaksi.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen