w210 ajettavuus
w210 ajettavuus
terve!
mikä mahtaa autossa olla vikana kun ei meinaa pysyä välillä tiellä
ollenkaan? Hakee puolelta toiselle.malli 230E avantgarde -97.
ajettu 135 tkm.rengas koko on rekisteriotteen mukaiset.
pyöränkulmat säädettiin takaa uudelleen keväällä,edessä ei ole
säätö mahdollisuutta kuin auraukselle.eikä muuttunut miksikään.
oliskohan mahd.että ylätukivarren puslat olis löysiä? katsastuksessa
käskin väännellä kaikkia puslia urakalla,mut ei mistään löytäny vikaa...??
mikä mahtaa autossa olla vikana kun ei meinaa pysyä välillä tiellä
ollenkaan? Hakee puolelta toiselle.malli 230E avantgarde -97.
ajettu 135 tkm.rengas koko on rekisteriotteen mukaiset.
pyöränkulmat säädettiin takaa uudelleen keväällä,edessä ei ole
säätö mahdollisuutta kuin auraukselle.eikä muuttunut miksikään.
oliskohan mahd.että ylätukivarren puslat olis löysiä? katsastuksessa
käskin väännellä kaikkia puslia urakalla,mut ei mistään löytäny vikaa...??
Edestä pystyy säätämään myös camberia ja casteria, eli paikka missä säädätit ei välttämättä ole ammattitaitoinen korjaamo jos noin ovat sanoneet.
Ylätukivarsia menee harvemmin, autossasi on todennäköisesti väljää alapallonivelissä ja/tai takana alatukivarren ulommissa puslissa.
Katsastusmies ei välttämättä löydä välyksiä, eikä autonasentajakaan ellei ole perehtynyt Mersuihin.
Käytä autoa sellaisella korjaamolla joka tuntee Mersut, tutkituta alusta ja säädätä kulmat kohdalleen.
Missä paikkakunnalla asut, täältä voisi löytyä vinkkiä hyvän korjaamon löytämiseen ?
Haulla löytyy paljon asiaa aiheesta, mutta kysyäkin toki saa lisää...
Ylätukivarsia menee harvemmin, autossasi on todennäköisesti väljää alapallonivelissä ja/tai takana alatukivarren ulommissa puslissa.
Katsastusmies ei välttämättä löydä välyksiä, eikä autonasentajakaan ellei ole perehtynyt Mersuihin.
Käytä autoa sellaisella korjaamolla joka tuntee Mersut, tutkituta alusta ja säädätä kulmat kohdalleen.
Missä paikkakunnalla asut, täältä voisi löytyä vinkkiä hyvän korjaamon löytämiseen ?
Haulla löytyy paljon asiaa aiheesta, mutta kysyäkin toki saa lisää...
wiimax.fi
vianorilla oli pyörän kulmien säädössä.siin autossa ei ole säätöpultteja
edessä,mut nyt on.tilasin kl;stä sarjan . käytin ihodessa myös teijon
korjaamossa.siellä mitattiin laaserilla ja kulmat oli kohdallaan.
autoon on vaihdettu reilu vuosi sitten alapallonivelet,et ei kai ne maantie
ajos kulu noin nopeasti...olen myös epäillyt et voisko olla mahdollista,
et olis raidetanko kulunut.onko muilla vastaanvanlaisia kokemuksia?
mul oli ennen 124 230e alustasarjalla,ja oli niin mahtava auto ajaa,et
on alkanut harmittaa kun vaihdoin uudempaan,mut en mä lannistu,kyl
mä sen laitan kuntoon.
edessä,mut nyt on.tilasin kl;stä sarjan . käytin ihodessa myös teijon
korjaamossa.siellä mitattiin laaserilla ja kulmat oli kohdallaan.
autoon on vaihdettu reilu vuosi sitten alapallonivelet,et ei kai ne maantie
ajos kulu noin nopeasti...olen myös epäillyt et voisko olla mahdollista,
et olis raidetanko kulunut.onko muilla vastaanvanlaisia kokemuksia?
mul oli ennen 124 230e alustasarjalla,ja oli niin mahtava auto ajaa,et
on alkanut harmittaa kun vaihdoin uudempaan,mut en mä lannistu,kyl
mä sen laitan kuntoon.
niitä alatukivarren helojakin väänneltiin ko.huollossa ja totesivat olevan hyviä,
mut voihan ihminenkin erehtyä.taidanpa ottaa sen takapään erityisen tutkis-
kelun kohteeksi.täällä oli jossain juttua "koiranluista" mikä mahtaa olla
kyseinen osa? mulla muuten mahtava kärry toi 210 ja kaikki edelliset mersut,
mutta se ajettavuus on välillä ihan p....stä.itse asiassa kun ostin sen kärryn,
niin se oli ihan hyvä ajettava ja olen ajanut sillä n.17 tkm et nyt kesän aikana
meni huonoksi.
mut voihan ihminenkin erehtyä.taidanpa ottaa sen takapään erityisen tutkis-
kelun kohteeksi.täällä oli jossain juttua "koiranluista" mikä mahtaa olla
kyseinen osa? mulla muuten mahtava kärry toi 210 ja kaikki edelliset mersut,
mutta se ajettavuus on välillä ihan p....stä.itse asiassa kun ostin sen kärryn,
niin se oli ihan hyvä ajettava ja olen ajanut sillä n.17 tkm et nyt kesän aikana
meni huonoksi.
Jos löydät vian, niin laitapa tiedoksi, pls!
Mulla on samaa vikaa vm -96:ssa 290 TD:ssä ajettu 150.000 km. Käytin Veholla pari viikkoa sitten auton ja pyysin laittamaan kuntoon alustan, kun ei meinaa tuulella pysyä tiellä. Tarkkana saa olla ihan oikeasti. Puhelimeen puhuminen ei onnistu ja ohittaessa on oltava toisi tarkka ettei aja ohitettava kylkeen.
Veholla tosiaan vaihtelivat heloja ja palloniveliä reilulla 800 eurolla. Auton ajettavuus ei muttunut 1% vertaa. Menen pyhien jälkeen takaisin - saavat laittaa sillä rahalla sen kuntoonkin. Nyt vaihtelivat ainakin vääriä osia.
Tänään oli taas tuulinen keli ja auto huojahteli kehätiellä kaistalla nippanappa pysyen. Kävin tullessa nostamassa etupyörien paineet 2, 4 bar tasoon - katellaan aamulla - toivottavasti tuulee, jotta näkee eron (jos sitä on).
Aikoinaan vuonna 1996 mun kaveri osti tollaisen samanlaisen uutena. Se käytti sitä useasti Veholla - sanoi, että auto hakee ojanpientareet kuin ajokoira. Vikaa ne ei löytäneet autosta Veholla - ihan uusihan se olikin.
Mulla on samaa vikaa vm -96:ssa 290 TD:ssä ajettu 150.000 km. Käytin Veholla pari viikkoa sitten auton ja pyysin laittamaan kuntoon alustan, kun ei meinaa tuulella pysyä tiellä. Tarkkana saa olla ihan oikeasti. Puhelimeen puhuminen ei onnistu ja ohittaessa on oltava toisi tarkka ettei aja ohitettava kylkeen.
Veholla tosiaan vaihtelivat heloja ja palloniveliä reilulla 800 eurolla. Auton ajettavuus ei muttunut 1% vertaa. Menen pyhien jälkeen takaisin - saavat laittaa sillä rahalla sen kuntoonkin. Nyt vaihtelivat ainakin vääriä osia.
Tänään oli taas tuulinen keli ja auto huojahteli kehätiellä kaistalla nippanappa pysyen. Kävin tullessa nostamassa etupyörien paineet 2, 4 bar tasoon - katellaan aamulla - toivottavasti tuulee, jotta näkee eron (jos sitä on).
Aikoinaan vuonna 1996 mun kaveri osti tollaisen samanlaisen uutena. Se käytti sitä useasti Veholla - sanoi, että auto hakee ojanpientareet kuin ajokoira. Vikaa ne ei löytäneet autosta Veholla - ihan uusihan se olikin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
W210 ajo-ominaisuudet on kyllä eri luokkaa kuin
124:sen simpukkaohjauksella.
5 V ajelin 124 farkulla ajettu n.500 tkm ja sen ajotuntuma
tiehen oli kuin se olisi imenyt renkaat tien pintaan.
Mutustellessani tuota ajatusta että mistä se johtuu niin
olen tullu siihen tulokseen että 124 etupyörien kpi kulma
on niin suuri(huomaa kun kääntää pyörät tappiin niin pyörä
kallistuu aikas reilusti).Vaikuttaa tuohon ohjauksen palautumiseen
keskiasentoon,210 kulma on pienempi jolloi ohjaus on vähän
tunnoton silloin ohjausta tulee käännettyä herkästi keskiasennosta
pois jolloin auto soutaa helposti.
Oikaiskaa jos olen väärässä.
124:sen simpukkaohjauksella.
5 V ajelin 124 farkulla ajettu n.500 tkm ja sen ajotuntuma
tiehen oli kuin se olisi imenyt renkaat tien pintaan.
Mutustellessani tuota ajatusta että mistä se johtuu niin
olen tullu siihen tulokseen että 124 etupyörien kpi kulma
on niin suuri(huomaa kun kääntää pyörät tappiin niin pyörä
kallistuu aikas reilusti).Vaikuttaa tuohon ohjauksen palautumiseen
keskiasentoon,210 kulma on pienempi jolloi ohjaus on vähän
tunnoton silloin ohjausta tulee käännettyä herkästi keskiasennosta
pois jolloin auto soutaa helposti.
Oikaiskaa jos olen väärässä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Omistuskokemusta on 15 autosta. Mersujakin on ollut - ja Volvoja.
Tämä W210:ni soutaa vaikka ei rattiin koskisi. Epämiellyttävää huojuntaa tuulisella kelillä. Tyynellä ja huonollakin kelillä tosi hyvä ajettava, ehkä partas tähän mennessä huonolla kelillä ajettavista, mitä olen ikinä omistanut. No, Porsche oli tästäkin parempi, mutta painiihan se eri luokassakin.
Tämä W210:ni soutaa vaikka ei rattiin koskisi. Epämiellyttävää huojuntaa tuulisella kelillä. Tyynellä ja huonollakin kelillä tosi hyvä ajettava, ehkä partas tähän mennessä huonolla kelillä ajettavista, mitä olen ikinä omistanut. No, Porsche oli tästäkin parempi, mutta painiihan se eri luokassakin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
mulla oli sellainen käsitys asiasta, jotta kääntöakselin kulmista kasteri olisi se joka palauttaa ohjauksen. Lisäksi se suurempi kaster vaikuttaisi sivutuuliherkkyyteen olkatappilinjan jatkeen ollessa kauempana "kosketus pisteestä, jossa rengas ottaa maahan".124 etupyörien kpi kulma
on niin suuri(huomaa kun kääntää pyörät tappiin niin pyörä
kallistuu aikas reilusti).Vaikuttaa tuohon ohjauksen palautumiseen
keskiasentoon
kasterin vaikutus kampperiin on mielestäni sellainen jottaa sisäkurvin puoloinen pyörä saa miinus kampperia ja uloo plussaa. KPI:llä se vaikutus että kumpikin pyörä saa plussa kampperia. Edestä katsottuna siis + campper näyttää \----/ ja miinus /----\. Kasteri on siis sivusta katsottuna "takakallistuma" ja KPI vastaavasti edestä katsottuna oleva kallistuma. KPI:llähän on tiukka vaikutus set offiin(ei siis offsettiiin

Niin joo tuli vieläpä mieleen että KPI:kin saattaa vaikuttaa hiukka palauttavasti sillälailla että kääntäessä + kamper nostaa autoa, ja auton halutessa takaisin alas se vänkää rattia suoraksi.
So long and thanks for all the fish
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Joo!
Totanoin 15 vuotta on aikaa kun noita pyöränkulmia opiskelin
ja täytyy sanoa että viestisi HEIKKI H. on hyvä muistin
virkistäjä.(ps.mulla tais mennä sekaisin kpi ja kaster)
Noista 124/210 pyöränkulmaeroista numerotietona en tiedä
mutta visuaalisesti katsottuna pyörät ei ainakaan kallistu
samanlailla.
Onko kellään vertailutietoa kulmista jos niistä löytyisi selitys
ajettavuus ongelmaan
Totanoin 15 vuotta on aikaa kun noita pyöränkulmia opiskelin
ja täytyy sanoa että viestisi HEIKKI H. on hyvä muistin
virkistäjä.(ps.mulla tais mennä sekaisin kpi ja kaster)
Noista 124/210 pyöränkulmaeroista numerotietona en tiedä
mutta visuaalisesti katsottuna pyörät ei ainakaan kallistu
samanlailla.
Onko kellään vertailutietoa kulmista jos niistä löytyisi selitys
ajettavuus ongelmaan

S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Nyt olen tutkinut W210:ni ajo-ominaisuuksia ja tullut siihen tulokseen, että joku paikka jumittaa. Olisikohan mahdollista, että takakallistuksenvakaaja olisi joistakin heloistaan niin tiukasti kiinni, että de ei liiku vapaasti jousien voimasta, vaan takertelee? Onko kellään ollut tämänkaltaista vikaa?
Vehon Olarilla vaihtelivat heloja etuakselilta 800 euron edestä, mutta ajettavuus ei muuttunut mihinkään. Jos löydän itse sen vian, niin täytynee yrittää Veholta saada takaisin nuo turhat "korjaus"kulut.
Vehon Olarilla vaihtelivat heloja etuakselilta 800 euron edestä, mutta ajettavuus ei muuttunut mihinkään. Jos löydän itse sen vian, niin täytynee yrittää Veholta saada takaisin nuo turhat "korjaus"kulut.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Noin äkkiseltään tuntuis että ei toi takakäikäle
pystyis laittaan jousille hanttiin.
Mutta eikös tuo ole helppo testata kun otat
vakaimen päistään irti ja heiluttelet sitä ja
vääntelet liikkuvia niveliä.
Jos ei liiku jostain niin armotonta rasvausta ja
hemputtelua.
Kallistuksenvakaajan ei pitäisi suoralla ja
kallistuksettomalla tiellä olla pelissä.
Se toimii vasta kun pyörät ovat eri korkuisella kohdalla.
pystyis laittaan jousille hanttiin.
Mutta eikös tuo ole helppo testata kun otat
vakaimen päistään irti ja heiluttelet sitä ja
vääntelet liikkuvia niveliä.
Jos ei liiku jostain niin armotonta rasvausta ja
hemputtelua.
Kallistuksenvakaajan ei pitäisi suoralla ja
kallistuksettomalla tiellä olla pelissä.
Se toimii vasta kun pyörät ovat eri korkuisella kohdalla.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Vehon Pitäjänmäessä tutkailivat tänään 290 TD:ni huojuntoja. Lopputulemana oli, että Vehon Olari oli vaihtanut etupäähän jotkut helat molemmille puolille ja asentanut ne molemmat väärinpäin. Korjasivat virheen - uskokoon kuka haluaa, mutta kuullostaaa ihan hyvältä selitykseltä. Mulle ei maksanut mitään.
Pitää köydä viikonloppuna kokeilemassa ajettavuutta maantiellä. Toivottavasti tuulee, jotta se huojunta ja epätyarkkuus ajettavuudessa tulöisi testattua.
Isompi asia oli, että ilmoittivat mersuni etupalkin puhkiruostuneen ja pitäisi vaihtaa pikimmiten!
Pitää köydä viikonloppuna kokeilemassa ajettavuutta maantiellä. Toivottavasti tuulee, jotta se huojunta ja epätyarkkuus ajettavuudessa tulöisi testattua.
Isompi asia oli, että ilmoittivat mersuni etupalkin puhkiruostuneen ja pitäisi vaihtaa pikimmiten!
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
moron.tuli sit laitettua takatukivarren puslat viimevkon loppuna.parani
vähän,olivat aika löysiä ullommaiset ja pirullisen piukassakin
olivat.mut edellee hakee loivasti puolelta toiselle.huomen aloitan
laittaan etupäähän pyörankulmien säätöpultteja.ajattelin säätää pyöriä
vähän reilummin negattiiviseksi,syö vähän enenmmän rengasta,mut jos
paranee niin syököön....kaupasta saa uusia.mut sitä ennen meen
rankasee polarista.
vähän,olivat aika löysiä ullommaiset ja pirullisen piukassakin
olivat.mut edellee hakee loivasti puolelta toiselle.huomen aloitan
laittaan etupäähän pyörankulmien säätöpultteja.ajattelin säätää pyöriä
vähän reilummin negattiiviseksi,syö vähän enenmmän rengasta,mut jos
paranee niin syököön....kaupasta saa uusia.mut sitä ennen meen
rankasee polarista.

Kävin nyt testailemassa mersuani. Pitskun kommentit siitä, että helat oli asennettu Olarissa Veholla väärinpäin saattaa olla ainakin osittain totta. Ajettavuus tuntui tuulettomalla kelillä ihan hyvältä. Vielä ei huojuntaa ilmennyt. Katsellaan sitten tuulisella kelillä ja vilkkaamman liikenteen seassa.
Hiukan jäi kaivamaan se, että kun kurkkasin auton alle niin näyttää siltä, että vaihdettu oli vain yksi (1) hela, vaikka pitskussa puhuivat kahdesta.
Hiukan jäi kaivamaan se, että kun kurkkasin auton alle niin näyttää siltä, että vaihdettu oli vain yksi (1) hela, vaikka pitskussa puhuivat kahdesta.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
nyt olis uudet pultit paikallaan.miten voi olla mahdollista et vasemman
puolen iskari on lyhyempi kuin oikee ja samaa pariakin ovat.täytyy hakee
huomen uudet iskarit eteen,.eikös ne iskarit pitäis olla saman mittaiset
molemmin puolin.
kait senkin luulis vaikuttavan ajoominaisuuksiin.mulla oli alapalkki
hieman ruosteessa,mut nyt ei oo enää.
puolen iskari on lyhyempi kuin oikee ja samaa pariakin ovat.täytyy hakee
huomen uudet iskarit eteen,.eikös ne iskarit pitäis olla saman mittaiset
molemmin puolin.
kait senkin luulis vaikuttavan ajoominaisuuksiin.mulla oli alapalkki
hieman ruosteessa,mut nyt ei oo enää.
Nyt löytyi vika huonolle suuntavakavuudelle ja huojunnalle! Laakeri lävähti palasiksi etupyörässä 2 päivää sen jälkeen, kun Pitskussa korjasivat puslia, jotka oli Olarissa laitettu väärinpäin vikaa etsittäessä!
Etupyörän laakeri pamahti kappaleiksi 100 km/h nopeudessa, mutta onneksi oli luikas keli, eikä pyörä saanut otetta tien pinnasta. Meni vähän aikaa sujonaan ja alkoi rohisten pyöriä.
Sattui 300 m päässä Lommilan Veholta. Soitin Vehon huollonvaraukseen ja sanoivat, että tilaa kuorma-auto, jotta mersu saadaan Pitskuun. Ehdotin Lommilaa, kun se oli näköetäisyydellä, mutta kaveri sanoi, että ne ei laita henkilöautoja. Soitin itse Lommilan Veholle ja kerroin tilanteen - töidenvastaanotossa sanoivat, että on hiukan kiirettä, mutta jos odotat, niin vaihdetaan laakeri odottaessa....ajele tänne.
Etupyörän laakeri pamahti kappaleiksi 100 km/h nopeudessa, mutta onneksi oli luikas keli, eikä pyörä saanut otetta tien pinnasta. Meni vähän aikaa sujonaan ja alkoi rohisten pyöriä.
Sattui 300 m päässä Lommilan Veholta. Soitin Vehon huollonvaraukseen ja sanoivat, että tilaa kuorma-auto, jotta mersu saadaan Pitskuun. Ehdotin Lommilaa, kun se oli näköetäisyydellä, mutta kaveri sanoi, että ne ei laita henkilöautoja. Soitin itse Lommilan Veholle ja kerroin tilanteen - töidenvastaanotossa sanoivat, että on hiukan kiirettä, mutta jos odotat, niin vaihdetaan laakeri odottaessa....ajele tänne.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Mulla on 1998 mallin e300 turbodiesel (210) ja se on todella huono ajaa huonolla ilmalla. Erittäin yliohjautuva ja uria hakeva. Kulmat on säädetty moneen kertaan ja asiantunteissa liikkeissä. katsastusmiehen kans hakemalla haettu väljyyksiä , mutta mitään ei löydy. Kaverilla on aivan samanlainen mersu ja siinä sama homma. Ollaan jo annettu periksi ja tultu siihen tulokseen että W210 taitaa olla vaan niin todella huono auto ajaa.
"Nyt löytyi vika huonolle suuntavakavuudelle ja huojunnalle! Laakeri lävähti palasiksi etupyörässä ..."
Todennäköisesti kiristetty liian tiukalle, laakeriin pitäisi jättää pieni välys.
"Ollaan jo annettu periksi ja tultu siihen tulokseen että W210 taitaa olla vaan niin todella huono auto ajaa."
Ei, jossain on vikaa kaikesta huolimatta.
Sivutuuliherkkyyttä voi vähentää madaltamalla jousitusta.
Todennäköisesti kiristetty liian tiukalle, laakeriin pitäisi jättää pieni välys.
"Ollaan jo annettu periksi ja tultu siihen tulokseen että W210 taitaa olla vaan niin todella huono auto ajaa."
Ei, jossain on vikaa kaikesta huolimatta.
Sivutuuliherkkyyttä voi vähentää madaltamalla jousitusta.
wiimax.fi