Seuraavia asioita on paljastunut ilometrien myötä:
1) Kuluttaa ilmeisen paljon öljyä, jokseenkin litran joutui kuulemma lisäämään nyt viikonloppuna. Siitä ei ole täyttä varmuutta, oliko öljynpinta alunperinkään tikun ylärajassa, muistaakseni oli ainakin aikas lähellä.
Joka tapauksessa öljynpinta oli aikaslailla öljytikun alarajan tasalla, kun varoitusvalo alkoi vilkutteleen.
Konehan ei vuoda eikä pölläyttele ja varsinkin kun muistamme ne kilometrit, ~84000.


Eikös jonkun varoitusvalo syttynyt jo öljymäärän ollessa puolessa välissä tuota öljytikun väliä? Ja eikös tuolle M103:lle kannattanut syöttää Castrolia ja mitähän laatua? Ja sitten vielä yks kyssäri: olikos se min- ja max-viivan väli litran verran öljyssä mitattuna? Ja vielä toinen: Jos kone on rempattu, niin eikös silloin nuo öljynkulutuslukemat ole hetkellisesti huomattavasti normaalia korkeammat?
2) Kuluttaa jokseenkin lähemmäs 13 litraa 98:a sekalaisessa ajossa, pääosin kuitenkin kaupunkia ja reipasta maantie- / motariajoa. Paljonko?
Osaltaan tuo kolmosella / nelosella itsepäisesti jurnuttava tomaatti vaikuttaa varmaan noihin lukemiin...
3) Tänään kävi viidellä mukilla. Tarkastin tulpat ja ensimmäisen pytyn edestä katsoen (onko se nyt sitten ykkönen vai kuutonen, kertokaa tyhmälle) tulppa oli kuin aunariin työnnetty, helvetinmoinen karstanpaska. Hieman ensiapua teräsharjalla + santapaperilla ja taas toimi. Tsekkasin myös muut tulpat ja kaikki oli kohtalaisen mustuneita + kosteita. Itse elektrodi vai mikä se on, oli kaikissa kohtalaisen puhdas, mutta niihin oli kertynyt ihmeellistä lasittunutta karstaa, semmoista vaalean harmaata. Mistä tuokin kertoo?
Joka tapauksessa ens viikolla tarvii hakee uudet tulpat. Olikos se NGK paras tällä hetkellä vai tarvisko satsata Boschin alkuperäiskynttilöihin?
4) Mielestäni seos on kohtalaisen rikkaalla, voisiko siitäkin osittain johtua nuo kulutuslukemat? Pakoputkenpää on kohtalaisen musta noesta, 260:ssä putkenpää on nimittäin lähes harmaa. Lisäksi nuo nokeentuneet tulpat varmaan kielivät samasta?
5) Renkaat ovat ihan onnettomat! Lorinserin vanteet ovat todella upeat, mutta niiden päällä olevat Marshalit ja Kumhot jumputtavat niin maan vitusti. Marshaleissa on jokseenkin 6-7 milliä pintaa, mutta silti ne ovat huomattavasti huonommat kuin Kumhot, joissa on ~3mm pintaa. Vaihdettin sitten turhaan pyörät edestä taakse ja päinvastoin. Alkoi jumputtamaan kahta kauheammin.
Eli siis opetuksena: Jos ei ole varaa ostaa laadukkaita leveitä renkaita, kannattaa tyytyä laadukkaisiin hieman kapeampiin gummeihin. Ensi keväänä tarvii pistää suosiolla uudet ja laadukkaat 205/55/R16-gummit, kunhan nyt ensin saa ne 195:set Nuukkialaiset alle talveksi.

Jotain hyvääkin: helmat olivat kuin uudessa autossa, tunkinreiät olivat ihan iskemättömät, ei yhtään paskaa, ruostetta etc.