Tuontimersu vs. Vehon tuontimersu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Tuontimersu vs. Vehon tuontimersu

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Onko kenelläkään tietoa kautta kokemusta onko mersuissa ns. talvivaruste pakettia olemassa?

Itselläni on (itse haettu) mersu w210 -96, eikä tuntunut yli 30 pakkasissa tulevan lämmintä niinkuin 124 aikoinaan. Lämmöt oli normaalissa eli 85.

Mietiskelin että onko niissä huhuissa sittenkin perää, että suomeen uutena tuoduissa on järeämmät lämppärin kennot kuin saksalaisille tarkoitetuissa meisseleissä..Tuntuu kyllä vähän oudolta, kun sielä Saksassakin on talvi ja pakkasta vuoristossa, et tekiskö ne itelleen huonompaa varustetasoa..

Mielenkiinnolla odottelen kokemuksianne.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Ja auto on... :?:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jpk kirjoitti:Ja auto on... :?:

Hä?
Nukunko, vai eikö yllä juuri mainittu: "mersu w210 -96" ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

ainakin niissä tuontimersuissa on harvoissa webasto tai lohkolämppäri tai penkinlämmittimet
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3299
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ei ole lämppäreissä eroa eli vain yhtä kokoa on tarjolla. Veho on tilannut kaikki Suomeen tuotavat autot tietyillä lisävarusteilla jotka on pakollisia tai mukavia olemassa (vaikkapa 341-sivuvilkut, 673-isompi akku ja 873-etupenkkien istuinlämmitys, enkä ole varma onko näitäkään kaikissa Vehon tuomissa) mutta ainoa suoranaisesti Suomeen liittyvä lisävarustekoodi on "982 Finnland-Fahrzeuge - Zusatzteile".

Eli joitakin lisäosia Suomi-autoon lähtee tehtaalta mukaan mutta nämä on paperi- ja varustelupuolen asioita. Jos joku tietää jonkun itse autossa kiinni olevan osan johon tuo "982" vaikuttaa (siis että on eri varaosanumero sen mukaan onko Suomi-auto vai jonnekin muualle lähetetty) niin kertokaa toki! Päästään vihdoinkin selville siitä mikä se asia on josta Suomi-autossa kannattaa maksaa.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Ari66 kirjoitti:
jpk kirjoitti:Ja auto on... :?:

Hä?
Nukunko, vai eikö yllä juuri mainittu: "mersu w210 -96" ?
Mallilla meinasin,bensa vaiko diesel :lol:

Ei oo ainakaan 320CDI yhtä lämmin kuin 250D,hukkalämpö vähissä. Kyllähän näitä bensamersuja kehutaan edelleenkin lämpimiksi.

-96 vuosimalli vielä perinteisellä dieseltekniikalla.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Päästään vihdoinkin selville siitä mikä se asia on josta Suomi-autossa kannattaa maksaa.
Samalla selvinnee Jimmy Hoffan nykysijainti.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämppärin kennot on samat ihan varmasti.
Niissä CDi missä diesellämmitin on vakiona se on sitä myös Saksaan myydyissä.
Lohkolämmitintä ei ole Suomi- eikä tuontiautoissa.

W210 ei ole ainakaan dieselinä yhtä lämmin kuin W124.
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:W210 ei ole ainakaan dieselinä yhtä lämmin kuin W124.
Ei ole oikein päässyt kokeilemaan, kun on ollut lämpimiä kelejä, mutta -24 ºC:ssa on sisällä lämmintä vielä ollut riittävästi ja konekin mittarin mukaan suunnilleen normaalilämmöissä, ilman maskipeittoa.

Kone tosin on 606, joten sen "kulutuskakusta" riittää vielä siivu sisätiloillekin :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
vtm63
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 16.04.2004 09:41
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja vtm63 »

E230 (bensa, vm. 96, itsehaettu -03) on kyllä lämpimin tähän mennessä omistamani auto. Ilman lohkolämppäri käyttöäkin puhaltaa kuumaa jo 5 min tienoilla (-15C). Kokemusta 124:stä ei ole mutta taitaa 210:ssä olla pikkasen enemmän lämmitettävää tilavuuttakin.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

samat lämmityslaitteet niissä on,termostaatit on yleensä pienempi-asteisia tuontimeseissä,sen kun vaihtaa ,niin lämpöä piisaa.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Minun tuontimersussa W203, eroa suomi peliin on sen verta että, puutttuu istuimenlämmittimet sekä valonpesurit. Termostaatti piti myös vaihtaa lämpimämpään ja lohkolämmitin asentaa tietysti myös.

Ja semmonen juttu tässä samalla. Oulun veholla eivät ota tuontiautoja vaihdossa. Myyjän suusta kuultununa, jos sattuuvat ottamaankin myyvät heti jobbarille. Senhän tietää että eivät paljon hyvitäkkään silloin. Ei kuulu VEHON strategiaan kuulema.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

No ei kait kun suomalaisten autoliikkeiden strategia on pitää monopoli markkinoilla. Ulkomainen kilpailu tyrehdytetään kieltäytymällä vastaanottamasta ulkomailta ostettuja täsmälleen samoja tuotteita täyteen hintaan (tai ollenkaan) tyyliin Lidl-vaihtopullot.

Tästäkin asiasta pitäisi ihan oikeasti mennä EU-tuomioistuimen pakeille koska kyseessä on 100% euroalueen kilpailun rajoittaminen. Vaihtoautoa arvioitaessa auton todellisen kunnon pitää olla ainut kriteeri siitä hyvitettäessä, ostopaikka ei saa vaikuttaa millään tavalla asiaan. Tuskin autoliikkeet voivat yhtään sen enempää sanoa 'Ai tuo on ostettu suomalaiselta kilpailijalta? Ei me sitä huolita.'

Meidän pitäisi pistää pystyyn jonkinlainen joukkokanne tai vastaava.

Vaihtoautojen syrjinnässä on myös toinen taustatavoite: vaihtoauto pyritään ostamaan niin halvalla sisään että siitä saa eteenpäin myytäessä saman verran katetta kuin uudesta Suomi-Autosta. Reaalihinnaltaan 25000 autosta tarjotaan 10000 vaihdossa. Kuitenkin sama liike myy 100% varmasti saman auton eteenpäin täydestä hinnasta. Mihin helvettiin se vaihtoauton huonous ja hinnanpudotus katoaa siinä välissä? :evil:
Viimeksi muokannut e320, Ti 08.02.2005 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

e320 kirjoitti:Meidän pitäisi pistää pystyyn jonkinlainen joukkokanne tai vastaava.
Taitaa olla tuo joukkokanne tuntematon Suomen lainsäädännölle?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Käsittääkseni joukkokanne mahdollistuu lähiaikoina meilläkin. Ja hyvä olisi jos näin tapahtuu.
Vastaa Viestiin