Tuontimersu vs. Vehon tuontimersu
Tuontimersu vs. Vehon tuontimersu
Onko kenelläkään tietoa kautta kokemusta onko mersuissa ns. talvivaruste pakettia olemassa?
Itselläni on (itse haettu) mersu w210 -96, eikä tuntunut yli 30 pakkasissa tulevan lämmintä niinkuin 124 aikoinaan. Lämmöt oli normaalissa eli 85.
Mietiskelin että onko niissä huhuissa sittenkin perää, että suomeen uutena tuoduissa on järeämmät lämppärin kennot kuin saksalaisille tarkoitetuissa meisseleissä..Tuntuu kyllä vähän oudolta, kun sielä Saksassakin on talvi ja pakkasta vuoristossa, et tekiskö ne itelleen huonompaa varustetasoa..
Mielenkiinnolla odottelen kokemuksianne.
Itselläni on (itse haettu) mersu w210 -96, eikä tuntunut yli 30 pakkasissa tulevan lämmintä niinkuin 124 aikoinaan. Lämmöt oli normaalissa eli 85.
Mietiskelin että onko niissä huhuissa sittenkin perää, että suomeen uutena tuoduissa on järeämmät lämppärin kennot kuin saksalaisille tarkoitetuissa meisseleissä..Tuntuu kyllä vähän oudolta, kun sielä Saksassakin on talvi ja pakkasta vuoristossa, et tekiskö ne itelleen huonompaa varustetasoa..
Mielenkiinnolla odottelen kokemuksianne.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
jpk kirjoitti:Ja auto on...
Hä?
Nukunko, vai eikö yllä juuri mainittu: "mersu w210 -96" ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ei ole lämppäreissä eroa eli vain yhtä kokoa on tarjolla. Veho on tilannut kaikki Suomeen tuotavat autot tietyillä lisävarusteilla jotka on pakollisia tai mukavia olemassa (vaikkapa 341-sivuvilkut, 673-isompi akku ja 873-etupenkkien istuinlämmitys, enkä ole varma onko näitäkään kaikissa Vehon tuomissa) mutta ainoa suoranaisesti Suomeen liittyvä lisävarustekoodi on "982 Finnland-Fahrzeuge - Zusatzteile".
Eli joitakin lisäosia Suomi-autoon lähtee tehtaalta mukaan mutta nämä on paperi- ja varustelupuolen asioita. Jos joku tietää jonkun itse autossa kiinni olevan osan johon tuo "982" vaikuttaa (siis että on eri varaosanumero sen mukaan onko Suomi-auto vai jonnekin muualle lähetetty) niin kertokaa toki! Päästään vihdoinkin selville siitä mikä se asia on josta Suomi-autossa kannattaa maksaa.
Eli joitakin lisäosia Suomi-autoon lähtee tehtaalta mukaan mutta nämä on paperi- ja varustelupuolen asioita. Jos joku tietää jonkun itse autossa kiinni olevan osan johon tuo "982" vaikuttaa (siis että on eri varaosanumero sen mukaan onko Suomi-auto vai jonnekin muualle lähetetty) niin kertokaa toki! Päästään vihdoinkin selville siitä mikä se asia on josta Suomi-autossa kannattaa maksaa.
Mallilla meinasin,bensa vaiko dieselAri66 kirjoitti:jpk kirjoitti:Ja auto on...
Hä?
Nukunko, vai eikö yllä juuri mainittu: "mersu w210 -96" ?

Ei oo ainakaan 320CDI yhtä lämmin kuin 250D,hukkalämpö vähissä. Kyllähän näitä bensamersuja kehutaan edelleenkin lämpimiksi.
-96 vuosimalli vielä perinteisellä dieseltekniikalla.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei ole oikein päässyt kokeilemaan, kun on ollut lämpimiä kelejä, mutta -24 ºC:ssa on sisällä lämmintä vielä ollut riittävästi ja konekin mittarin mukaan suunnilleen normaalilämmöissä, ilman maskipeittoa.dealer kirjoitti:W210 ei ole ainakaan dieselinä yhtä lämmin kuin W124.
Kone tosin on 606, joten sen "kulutuskakusta" riittää vielä siivu sisätiloillekin

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Minun tuontimersussa W203, eroa suomi peliin on sen verta että, puutttuu istuimenlämmittimet sekä valonpesurit. Termostaatti piti myös vaihtaa lämpimämpään ja lohkolämmitin asentaa tietysti myös.
Ja semmonen juttu tässä samalla. Oulun veholla eivät ota tuontiautoja vaihdossa. Myyjän suusta kuultununa, jos sattuuvat ottamaankin myyvät heti jobbarille. Senhän tietää että eivät paljon hyvitäkkään silloin. Ei kuulu VEHON strategiaan kuulema.
Ja semmonen juttu tässä samalla. Oulun veholla eivät ota tuontiautoja vaihdossa. Myyjän suusta kuultununa, jos sattuuvat ottamaankin myyvät heti jobbarille. Senhän tietää että eivät paljon hyvitäkkään silloin. Ei kuulu VEHON strategiaan kuulema.
No ei kait kun suomalaisten autoliikkeiden strategia on pitää monopoli markkinoilla. Ulkomainen kilpailu tyrehdytetään kieltäytymällä vastaanottamasta ulkomailta ostettuja täsmälleen samoja tuotteita täyteen hintaan (tai ollenkaan) tyyliin Lidl-vaihtopullot.
Tästäkin asiasta pitäisi ihan oikeasti mennä EU-tuomioistuimen pakeille koska kyseessä on 100% euroalueen kilpailun rajoittaminen. Vaihtoautoa arvioitaessa auton todellisen kunnon pitää olla ainut kriteeri siitä hyvitettäessä, ostopaikka ei saa vaikuttaa millään tavalla asiaan. Tuskin autoliikkeet voivat yhtään sen enempää sanoa 'Ai tuo on ostettu suomalaiselta kilpailijalta? Ei me sitä huolita.'
Meidän pitäisi pistää pystyyn jonkinlainen joukkokanne tai vastaava.
Vaihtoautojen syrjinnässä on myös toinen taustatavoite: vaihtoauto pyritään ostamaan niin halvalla sisään että siitä saa eteenpäin myytäessä saman verran katetta kuin uudesta Suomi-Autosta. Reaalihinnaltaan 25000 autosta tarjotaan 10000 vaihdossa. Kuitenkin sama liike myy 100% varmasti saman auton eteenpäin täydestä hinnasta. Mihin helvettiin se vaihtoauton huonous ja hinnanpudotus katoaa siinä välissä?
Tästäkin asiasta pitäisi ihan oikeasti mennä EU-tuomioistuimen pakeille koska kyseessä on 100% euroalueen kilpailun rajoittaminen. Vaihtoautoa arvioitaessa auton todellisen kunnon pitää olla ainut kriteeri siitä hyvitettäessä, ostopaikka ei saa vaikuttaa millään tavalla asiaan. Tuskin autoliikkeet voivat yhtään sen enempää sanoa 'Ai tuo on ostettu suomalaiselta kilpailijalta? Ei me sitä huolita.'
Meidän pitäisi pistää pystyyn jonkinlainen joukkokanne tai vastaava.
Vaihtoautojen syrjinnässä on myös toinen taustatavoite: vaihtoauto pyritään ostamaan niin halvalla sisään että siitä saa eteenpäin myytäessä saman verran katetta kuin uudesta Suomi-Autosta. Reaalihinnaltaan 25000 autosta tarjotaan 10000 vaihdossa. Kuitenkin sama liike myy 100% varmasti saman auton eteenpäin täydestä hinnasta. Mihin helvettiin se vaihtoauton huonous ja hinnanpudotus katoaa siinä välissä?

Viimeksi muokannut e320, Ti 08.02.2005 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla tuo joukkokanne tuntematon Suomen lainsäädännölle?e320 kirjoitti:Meidän pitäisi pistää pystyyn jonkinlainen joukkokanne tai vastaava.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial