W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Juu on ollut pakopaineet mielessä, mutta ei ole mittailtu vielä. Olenko ymmärtänyt aivan oikein että tuohon hommaan käy tavallinen lvi-liikkeestä ostettu painemittari? Eikös ne pakokaasut kuitenkin ole aika lämpimiä. Ei se aivan pienimmästä päästä ole tuo 1,6:n vakio Garretti, mm 1,9:n turbo on puolta pienempi mitä nuo vanhemmat. Tuo on semmoinen vanha kunnon aasinpotku malli :) Pieneksihan se kyllä joka tapauksessa jää noilla ahdoilla.
Nyt kun on mennyt jo kunnolla offtopiciksi niin jatketaan. Millainen ahdin on 2,5 litran turbodieseli mersussa? Tässä vain mietiskellään tulevaa ahdinta...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

2.5 turbossa on vissiin Garret T25:nen, 300:sessa sitten T03:nen tai KKK K24, noista KKK tuntuu olevan kestävämpi.

Yksi ylimääräinen sellainen tarvittaessa saattaisi löytyä edullisesti.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

MJF kirjoitti:Nyt kun on mennyt jo kunnolla offtopiciksi niin jatketaan. Millainen ahdin on 2,5 litran turbodieseli mersussa? Tässä vain mietiskellään tulevaa ahdinta...
vaikka millainen:
Mercedes 190D-(5) -87 2.5 Diesel - Garrett TB2511
Mercedes 190D-(5) -87 2.5 Diesel 466880-1 Garrett TB2510
Mercedes 190D-(5) -88 2.5 Diesel 466880-2,3 Garrett TB2510
Mercedes 190D-(5) 0489 2.5 Diesel 53149706704 KKK K14
Mercedes 190D-(5) 0589 2.5 Diesel 53149706704 KKK K14
Mercedes 190D-(5) na 2.5 Diesel 53149706704 KKK K14
Mercedes 190D-(5) -90 2.5 Diesel 465445-1 Garrett TB2535
Mercedes 190D-(5) -91 2.5 Diesel 465587-2 Garrett TB2550
Mercedes 250D-(5) -87 2.5 Diesel 466880-1 Garrett TB2510
Mercedes 250D-(5) 0589 2.5 Diesel 53149706704 KKK K14
Mercedes 250D-(5) 0391 2.5 Diesel 53149706704 KKK K14
Mercedes 250D-(5) -91 2.5 Diesel 465587-2 Garrett TB2550
Mercedes 250D-(5) -97 2.5 Diesel 454203-1 Garrett GT25
Mikäli haluat sen olevan kolmiolaipalla tuo GT25 sprintteristä (2,9 litraa) voisi olla ok.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Minkä kokoisilla siivillä tuo K14 on? Mulla itellä hyllyssä K17 jossa imu 44mm ja pako 48mm, Imuaukko on semmoinen leveen mallinen, joka vetää ilmaa myös siipien kärjille (mikälie sekin malliltaan?).
Oon vaan miettiny minkälaisia tehoja vois realistisesti tuolla K17 ahtimella 200D koneesta saada?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:.Kertooko tarina sitä, oliko takaisin tullessa vielä emäntää ?
tuikku: Sama risteys, sama emäntä ja yllättäen samalla asialla :lol:
Kuva
[0...60 mph]

Ekat metrit on edelleen kuin singerillä ajaisi, mutta kun kierrokset löytyy niin alkaa tapahtua. Nyt se tikkasi kohtuu järkevissä kohdissa vaihteita, hieman yli neljän tonnin. AP edelleen sama 1 bar 8) Vielä kun löytyisi vähän pidempi rata niin saisi sen 1/4 ajan. HN on myös hieman noussut alkuperäisestä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

veskola kirjoitti:Jaahas, vaikuttaisi siltä, ettei vastusvastaventiili vaikuta ahtopaineeseen positiivisesti. Semmoista vähän pelkäsinkin kun työpöydällä puhaltelin siihen sekä kompuralla, että keuhkoilla. Tuntui ettei vastusta tarpeeksi vaan ilma kulkee kohtuu hyvin läpi.
Nyt hain samaisesta hyvästä paikasta tuon pienemmän venttiilin (camozzi rfu 482-1/8 ). Sitä kun puhaltelen niin se menee kyllä täysin tukkoon, joten sillä paineen nosto varmaankin onnistuu. Siis ei se mene tukkoon mun keuhkoräkästä vaan kun ruuvvaan sitä.

483-1/8 oli sitten joko rikki tai se ei vain kertakaikkiaan sovellu tähän hommaan.

Katsellaan tarviiko tuo reiän sinne, ta no taidan varmuuden vuoksi laittaa, sillä hukkaportti ei saa jäädä yhtään auki kun paine laskee...

Olen nyt havainnut toisenkin mystisen asian. Autoon on ilmestynyt tehoa, siis morkoolitonta tehoa. Tuohon en keksi kuin yhden syyn. Säätelin aikoinaan kaasuläpän asentotunnistinta, ja taisi käydä siten, että se stoppari esti pumpun "kaasuvivun" pohjaan menemisen...kiva.

P.S Aurinko paistaa ja moottoritie on kuiva :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

veskola kirjoitti:P.S Aurinko paistaa ja moottoritie on kuiva :twisted:
AP päivitetty 1,15 bar, kävin kellotelemassa kun en malttanut odottaa kesää :oops:

4 vetoa 1/4 mailia, jokaisella samat ilmiöt:
- auto sutii ekalla vaihteella kun kierrokset nousee 3000 pintaan.
- kolmoselta neloselle vaihdon yhteydessä turbiini? ei tarraa kiinni.
- jossain vedossa tuossa vaihtokohdassa laatikko meni ylikierroksille, eli se kiihdytys yleensä sössiintyy siitä.

Tuota jälkimmäistä ongelmaa on laatikossa ollutkin vaihtojen yhteydessä. Siihen auttaa normiajossa melko hyvin kaasupoljinanturin ruuvaaminen. En tiedä auttaisiko tuossa, kun siinähän on lämä tiskissä muutenkin.

Ajat (sec / mph)
- 16,86 / 84,1
- 17,34 / 80
- 17,25 / 81,3
- 17,39 / 81,1

Tavoitteena on ollut tuo 17 sekunnin rajapyykki, joten sehän on sitten siinä, ainakin tällä lämpötilalla :oops:

Otin vielä varmuudeksi muutaman 0...60 mph ajan, kun noilla ei vielä hajonnut mitään:
8,94 s ja 8,91 s

Noissa pyrin kaasupolkimella estämään a) sutimisen ja b) tuon vaihtokohtaongelman, eli poljinta hieman ylös kun laatikko vaihtaa. Niin kait se pitäisikin ajaa...

Ei se siis siksi sutinut että tehoa olisi vielä liikaa, vaan asfaltti oli hieman märkä.

g-tech on loistojuttu, ilman sitä ei olisi mitään hajua miten tuo menee...ja nyt sen tietää ettei oikein mene.

Suljetulla radalla tietty.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, elähän nyt.

Eikös nuo ole kuitenkin etuvetoiselle, isolle kaapille hyviä aikoja.
Ei kait nyt niin moni henkilöautokaan vakiona alle yhdeksän sekunnin sataseen kiihdy. vai.

Käy nyt jossain mittuuttamassa se teho, tai laske niistä ajoista.
Täytyyhän tuossa olla ihan kivasti tehoja.
.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä taitaa teholukemat alkaa kakkosella ihan kevyesti jo, ei ollenkaan huonommin.
VE6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:57
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja VE6 »

[/quote]
g-tech on loistojuttu, ilman sitä ei olisi mitään hajua miten tuo menee...ja nyt sen tietää ettei oikein mene.[/quote]
Aika hyvä :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tässä on erittäin mielenkiintoinen ja helposti luettava artikkeli tehomittauksista. Alku on ihan perusasiaa, mutta lopussa oli juttua noista tehohäviöistä mittauksissa eri tilanteissa. Esimerkiksi 1 vaihteella mittaus 'suoran' vaihteen sijaan sekä manuaali vs. automaatti. Kovasti myös pohdintaa eri tyyppisten dynojen vaikutuksista jne.

http://www.superstang.com/horsepower.htm
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

MJF kirjoitti:Eli en ole tyytyväinen säätimen toimintaan. Ainakaan näillä testaamisilla.
Eli voisit kokeilla soveltaa tuota Maurin patenttia, siis soveltaen.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... start=1680

Letkuun sarjaan vastusventtiili hidastamaan paineennousua kellolle, jotta kello ei varmasti aukea yhtään liian aikaisin kun auto vielä kiihtyy/nostaa paineita. Sitten paineventtiili, jolla alat vuodattamaan ilmaa ulos, ja ulostulona käytät porakoneella säädettävää reikää.

Koodi: Valitse kaikki

 painekotelo  ------- vastusventtiili  ------ ahtimen kello
                           |
                           |
               painekytkin 0,5 - 1,0 bar (säädettävä?)
                           |
                           |
               sopivia reikiä

ja tuota painekytkin/sopivia reikiä haaraa voisi koittaa mieluummiten myös venttiilin tuolle puolen.

...niin ja voi kokeilla pidempää letkua/tilavuutta tuon ahtopaineen ja kellon väliin, sillä saa viipettä, jotta kello ei ehdi aueta liian aikasin... Minulla taitaa olla 1,5 metriä letkua ja otto on kytketty coolerin jälkeen painekotelolta.

Ahdot nousee kyllä nopeasti sitten kun lähtevät nousemaan...
Viimeksi muokannut veskola, Pe 18.02.2005 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vastusventtiilin haittapuolena painelinjassa voi olla se että portti myös sulkeutuu viiveellä kun vastusventtiili vastustaa molempiin suuntiin. Tämän takia pidän omaa järjestelmääni turvallisimpana.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

<edit: hupsahti tämä bittitaivaaseen vahingossa>

Piti vain todeta, jotta vastusvastaventtiili voi olla uni- tai bidirection tyyppiä, jolloin bi-tyyppinen ei vastusta toiseen suuntaan, ja siten portin sulkeutuminen lienee nopeaa kun paine lähtee laskuun. Lisäksi mahdolliset reiät letkussa auttavat sulkeutumisnopeudessa.
Viimeksi muokannut veskola, Ti 22.03.2005 18:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

:D Käytiin emännän kanssa vähän sunnuntaiajelulla lentokentällä:

Driven I
äänen kanssa paljon hauskempi :D :D :D

Niin huomatkaa tuo jarrulevyjen värin vaihto ajelun jäljiltä :shock:
Viimeksi muokannut veskola, La 09.07.2005 00:21. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Outo eukko kun kikattaa tuossa haipakassa :shock: :D Meillä tahtoo jäkättää kun neula kapuaa yli neljänkympin :x
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

vesa kirjoitti:Outo eukko kun kikattaa tuossa haipakassa :shock: :D Meillä tahtoo jäkättää kun neula kapuaa yli neljänkympin :x
sama vika. ahtopaineen varoitussummeri alkaa räpättään noin kilon ahdoilla
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolta pilkistää nyt huohotusletkun pää (suodatin), mahtaako patentti toimia vai tukeentuuko öljyyn kun on hieman kylellään. No aika näyttää...
[edit]: Hyvin toimii...

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0056.jpg

Oli mustasta tehty ilmaputki yllättävän ruosteeton sisältä, kilometreja on takana, hmm oliskohan 8000 km. Tarttis varmaan tehdä rosterista, jos osais :oops:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0051.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0052.jpg

eli ilmansuodatin toimii.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 22.06.2005 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kattelin videon, kevyen oloisesti kaappi liikkuu! :D varo laatikon luistoa, voi johtua siitä 3->4.vaihteen sutiminen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:Huomenta kansalaiset...

Kävin ostamassa perjantaipullon sijaan (tipaton tammikuu pitää) uuden moottorinohjausjärjestelmän Vilmaan, tälläisen:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... ohjaus.jpg
Moro

Kärsiikös kysyä mitä nuo magneettiventtiilit suunnilleen tuli maksamaan?
On meinaan naapurikylässä vähän projektia menossa... :wink:

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti: Kärsiikös kysyä mitä nuo magneettiventtiilit suunnilleen tuli maksamaan?
On meinaan naapurikylässä vähän projektia menossa... :wink:

jukis
>> Hintaakin noille 'pneumatiikkakytkimille' tuli lähemmäs 40€ / kpl.

Jaa millastas projektia ? pistäkääs heti kuvia ja muuta tietoa tänne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Onko sulla mitään tietoo, paljonko kaakkeja löytyy tuosta V:stä?

Onko sulla öljynlauhdutusta/ ollut ongelmia öljynlämpöjen kanssa?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, omassa arveluttaa nuo öljynlämmöt!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

>>Onko sulla mitään tietoo, paljonko kaakkeja löytyy tuosta V:stä?
No 100 hv + 20%

>>Onko sulla öljynlauhdutusta/ ollut ongelmia öljynlämpöjen kanssa?
Tehdas on semmoisen laittanut, kun on alkuperäinen ahdin kone. Sitten kun rupean oikeasti tuota virittämään, jos saan siis laatikon kestämään, pitää lisätä jäähdytyskapasiteettia, ja lisätä ö-lämpömittari. Ei ole vielä otettu ulos läheskään kaikkea mitä koneesta saa.
jiipee kirjoitti: Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, omassa arveluttaa nuo öljynlämmöt!
Kannattaa noudattaa Maurin reseptiä ja laittaa ajoissa ainakin se lämpömittari ja mieluusti lauhdutin sinne keulalle, kyllä se kestää kun seuraa lämpöjä eikä provosoidu pitkillä suorilla. Ihmeen hyvin tuo kone on toistaiseksi rääkkäämistä kestänyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mitenkä se siinä Veessä on toteutettu tuo öljynlauhdutus? Mikähän se yläraja on sitten öljynlämmöille?

Näpsäkän näköinen on tuo sinun Mersus :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jiipee kirjoitti:Mitenkä se siinä Veessä on toteutettu tuo öljynlauhdutus?
Vesi/öljy lämmönvaihtimella. Sen verran ahdasta, ettei siitä saa edes kunnon kuvaa otettua, mutta tuossa jotain kuvaa aiheesta. Eikös tuommoinen paketti ole helppo hakea romuttamolta ja luulisi menevän heittämällä kiinni vaparikoneeseen.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/pic/oljynlauhdutin1.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/pic/oljynlauhdutin2.jpg
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Täytyy kyllä nostaa hattua projektille, auto on hyvännäköinen ja melkoisen ripeän oloinen... uudempiin malleihinhan saa esim. Demeciltä helposti tehoa, vaikka noin 200hv ihan inhimillisellä rahamäärällä...

http://www.demec.fi/modules.php

Tuli muuten linkki vastaan, Brabus tarjoaa uusiin Vitoihin jotain ihan käsittämätöntä... http://www.brabus-online.de/prog16d.htm
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No eipä tuossa juuri mitään ole vielä tehty, muutama ruuvi auki ja osaa kiinni bolt on periaatteella. Katsotaan jatkossa miten massi riittää laittaa sinne oikeasti hipo-osaa.

Tuollainen brabus moottorihan tuossa olisi pitänyt olla jo vakiona, ei ymmärrä miten autoon, jossa saattaa olla ajossa 2630 kg painoa laitetaan moottori, jonka suorituskyky oin mitoitettu fiatin korille sopivaksi...ei kyllä ymmärrä sitäkään kun Vianossa on 2,2 litrainen mylly :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kröhöm, aika väsynyt olo... pakoputkea on tehty 4 iltaa ja 3 päivää. Alkaa olemaan mallissaan. Kotisivuille tulee myöhemmin kuvat, materiaalit, mitat ja muut kommentit. Nyt ei sormet kykene kuin tarrautumaan kylmään vappupulloon.

Huomenna tarvii vielä maalailla loppuputki, ja laitella yksi kannatus sydeemi, sekä muutama putkikiristin, toivotaan että niitä riittää...

Tässä muutama kuva tältä päivältä:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/rectum001.jpg
...
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/rectum002.jpg
...
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/rectum003.jpg
...
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/rectum004.jpg

...ja sitten ääninäytteet, ennen, ilman ja nyt. Kaikki on mitattu jokseenkin samalta etäisyydeltä, ainostaan zoom vaihtelee.

Originaali:
rectum_sound1.mpg <video poistettu>
Suora putki:
rectum_sound2.mpg <video poistettu>
...
Nykyinen:
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/vide ... 3_divx.avi

Aika hyvä fiilis 8) Hyvää wappua ! 8)
Viimeksi muokannut veskola, La 09.07.2005 00:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Alkaa olemaan soundit kohdallaan. 8)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tarvisko tolle pohjalle tehdä pikapuoliin jotain? :shock: :o
Vastaa Viestiin