Katti TDT:ssä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Katti TDT:ssä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Onko kukaan availlut tuota turbodiiselin pakoputkessa killuvaa kattia? Mitä se sisältää?

Jos pölläykset puhalletaan jonkinlaisen kennon läpi, niin mahtaako tuo kenno mennä ajan kanssa tukkoon?

Jos tuon katin unohtaa asentaa pakoputkirempan yhteydessä, alkaako katsastusinssi itkeä?
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Katti TDT:ssä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

dieselflosse kirjoitti:Onko kukaan availlut tuota turbodiiselin pakoputkessa killuvaa kattia? Mitä se sisältää?

Jos pölläykset puhalletaan jonkinlaisen kennon läpi, niin mahtaako tuo kenno mennä ajan kanssa tukkoon?

Jos tuon katin unohtaa asentaa pakoputkirempan yhteydessä, alkaako katsastusinssi itkeä?
Sellaista tukkoista verkkoa täynnä, ahdistaa suuresti.

Riippuu vuosimallista tuo katsastusmiehen tuomio, toki helpolla pääsee kun lyöt rautakangella katista sisukset puhki ja heiluttelet ne ulos ja laitat kuoret paikoilleen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Katti TDT:ssä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dieselflosse kirjoitti:Onko kukaan availlut tuota turbodiiselin pakoputkessa killuvaa kattia? Mitä se sisältää?

Jos pölläykset puhalletaan jonkinlaisen kennon läpi, niin mahtaako tuo kenno mennä ajan kanssa tukkoon?

Jos tuon katin unohtaa asentaa pakoputkirempan yhteydessä, alkaako katsastusinssi itkeä?
Meillähän on Teron kanssa samat ajatukset! Pitäisipä jopa sanoa, että "sulla on mun luonto" :lol: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Katti TDT:ssä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Timo L. kirjoitti:
Meillähän on Teron kanssa samat ajatukset! Pitäisipä jopa sanoa, että "sulla on mun luonto" :lol: .
Ja autotkin kuluttavat yhtä paljon :wink:

PS. Onko joku poistanut keskimmäistä (jos katti on etummainen) vaimenninta käytöstä? Mitkä ovat vaikutukset ääneen? Ässässä ko. toimenpide vaikutti sopivan maskuliinisesti 8)
Terveisin
Tero
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Katti TDT:ssä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Sellaista tukkoista verkkoa täynnä, ahdistaa suuresti.

Riippuu vuosimallista tuo katsastusmiehen tuomio, toki helpolla pääsee kun lyöt rautakangella katista sisukset puhki ja heiluttelet ne ulos ja laitat kuoret paikoilleen.
Taisi olla tuolla volkkaripalstalla kuviakin kun kaverit olivat oikein hitsailleet katin näköisiä pömpeleitä putkistoon ja läpi menee katsastuksesta niin, jotta suhina käy. Näin näille uusille 4 koppasilel golfeille. Ottaa siis kuoret katista ja vaihtaa paksummalle putkelle jne. Tuon voi viimeistellä suolaliuoksella, jottei ole liian 'tuoreen' näköinen pöllykkä putkistossa. Kyseistä liosta saa ilmaiseksi tienpinnasta :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jkvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:51
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Parista 90 -luvun lopun TDI volkkarista olen nähnyt lyötävän katin sisukset pois. Siis katti irti ja rautatangon pätkällä + pajavasaralla hakkaillen ja kuuleman mukaan toimii hyvin ja päästöt ei nousisi katsastusta haittaavaksi.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Veskolan mainitsema toteutus TDI Golffiin: http://www.servia.fi/markus/index.php?i ... 8c9e11cd19
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Itselläni on myös putkessa tuo pönttö ja se on pelkkä hapetuskatalysaattori, joka ei oikeastaan vaikuta läpivirtaukseen paskaakaan.

Onko kukaan kuullut että turbo tarvitsee tietyt olosuhteet kestääkseen, (paineita ja virtauksia) ,tuonkin ikäisessä (96) autossa ne on jo mietitty aika tarkkaan. Ja jos miettii ainakin väyrysen putkea se on melkein suora putki ton hapetuspöntön jälkeen.

Aikoinaan kun olin laittamassa kuorma-autoon vakioputken tilalle pystyputkea, liikkeestä kerrottiin takuun loppuvan siihen ja tiedossa on vielä useita tapauksia joissa turbot on hajonnut kun on muuteltu putkia vakioista.

Tietysti henkilöautossa ja kuorma-autossa on eroja mutta.....

Minä en ainakaan menisi poistelemaan yhtään osaa mersustani isomman äänen takia, kun se ei muuhun vaikuta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo J kirjoitti:Itselläni on myös putkessa tuo pönttö ja se on pelkkä hapetuskatalysaattori, joka ei oikeastaan vaikuta läpivirtaukseen paskaakaan.
Voi kuule, vaikutus virtaukseen on uskomaton, kokemusta on.
Avatar
mpeltola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 18.10.2004 17:42
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mpeltola »

no mites on. saako vähä päästöitä ruveta virittään, et saako turboo isonttaan ja kuuleria laittaan. mitä katsatuksessa sanotaan. auto on -94 300tdt
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mpeltola kirjoitti:no mites on. saako vähä päästöitä ruveta virittään, et saako turboo isonttaan ja kuuleria laittaan. mitä katsatuksessa sanotaan. auto on -94 300tdt
Kukas sitä nyt lainkirjaimen mukaan autoa virittää 8) Moottorin tehohan ei saa nousta yli 20 %, joten ahdinta ei kannata vaihtaa mikäli lainkirjanta meinaa noudattaa.

Eli saa jollei katsastusmies huomaa, ja pakkohan se rikkinäinen ahdin on vaihtaa uuteen joskus. Minulla on -98/vähäpäästöinen ja ahdin vaihdettu, tosin vaikea sitä on huomata kun tehojakaan ole yhtään katsastuksessa. Laittaa samannäköisen isomman ahtimen -> ei ongelmia.

Coolerin lisääminen on ongelmallista, mutta siitä löytyy ziljoona topicia haulla. Yleensä ne coolerit on riisuttu pois katsastukseen tai käytetty sopivaa konttoria/inssiä, joka ymmärtää asian.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kannattaa tosiaan irroittaa ja kurkistaa sen katin sisään,sitten voi päätellä ahdistaako vai ei 8) Rautakankella vain hilut pois ja pönttö takaisin paikalleen.Eräässä toisessa automerkissä ääniin ei oolut muuta vaikutusta kuin että turbon vihellys kuului putken päästä.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Takapönttö

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Tulipa tehtyä huomio, jotta kohta sauhu ei enää kierrä takapöntön kautta. Alkaa olla sisään menevän putken juuri sen verran pehmyt, että pian putki muuttuu vaoaavirtausmalliseksi.

Onko kokemuksia viimeisen pöntön pois jätöstä? Toisaalta aiemmin taisin kysellä keskimmäisen pöntön poistosta :shock:

Eli, kun tällainen pa-minäittepersoona olen, niin taidan hakea motonetista jonkin isohkon pöntön tuonne putken puoleen väliin ja vedän loppupätkän suorana... Katti todennäköisesti tyhjenee samalla. Tarvitseekohan tuon tempun jälkeen kuulosuojaimia ajaessa?
Terveisin
Tero
Avatar
mpeltola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 18.10.2004 17:42
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mpeltola »

iteltäni ohitin takapöntön. suoralla putkella. ja jätin pöntön paikalleen ku ois ilman pöttöö ruma takaapäin. ei muuttunu kyl yhtään äänet keskipönttö on paikalla ja katti myös vielä mut on tarkotus lyyä sisukset pihalle katista.
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Minä vuonna nuo hapetuskatalysaattorit tulivat Mersuihin? Onko mitään nyrkkisääntöä, esim. "egr:n yhteydessä aina katti" tms?
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla on omassa EGR, mutta ei Kattia. VIN koodin mukaan tehtaalta tilattu pakokaasuntakaisinkierrätyksellä ja katilla, tai ainakin niin minä sitä listaa tulkitsin :? Liekkö sitten joskus se Katti karisteltu välistä pois :?:
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Mauri H. kirjoitti:
Timo J kirjoitti:Itselläni on myös putkessa tuo pönttö ja se on pelkkä hapetuskatalysaattori, joka ei oikeastaan vaikuta läpivirtaukseen paskaakaan.
Voi kuule, vaikutus virtaukseen on uskomaton, kokemusta on.

No jos vaikuttaa niin hirveästi virtauksiin, niin oletteko oikeasti huomannut jotain tehon lisäystä,vai niitä hienompia ääniäkö te haette?

Eräässä autossani oli se sisusposliini tippunut pöntön pohjalle ja tukkinut näin melkein koko putken. Aukasin sen pöntön ja otin tukon pois ja ajelin vähän aikaa ilman kattia. En huomannut oikeasti muutakuin isommat äänet. Asia testattiin epävirallisella kiihdytyskilpailulla ,(kun on kaksi samanlaista autoa), katti paikoillaan ja ilman kattia -> ei mitään eroa, joten pistin katin takaisin sinne ja hitsailin sinne tuet ettei se enää pääse tippumaan pohjalle.

Auto on 290Td ,että tietysti voi olla eroja katin vaikutuksista erityyppisiin moottoreihin. Esikammio-koneethan on herkempiä virtauksille ja pahempia nokeamaan esimerkiksi sen katin tukkoon kuin suoraruisku.

Mutta jos te niitä poistatte niin suosittelen ainakin rälläköimään sen pöntön auki, jotta saa sen ehjänä pois ja ei jää niitä palasia kilisemään putkeen. Ja voi vielä joskus pistää sen takas jos mieli muuttuu,kun se uusi putki maksaa tietääkseni noin 1000€.

Asiasta kolmanteen saksalaisessa mersun huoltokirjassa lukee että tuo katti vaihdetaan 100 000 km välein. Liekö Veho suomentanut huolto-ohjeet vähän erilailla niin saa vaihtaa katteja asiakkaan laskuun.

Voihan tietysti olla että kirjottelen väärässä keskustelussa kun itse en ole ollenkaan kiinnostunut virittelemään autoani, kun se pitää olla luotettava kulkuvälineeni, joten annan olla kaiken niinku ne mersun insinöörit on ne suunnitellut.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Nojoo 190D 2.5TD etuputki oulun veholla

-ilman kattia jotain 170eur
-katilla......................450eur

soittelin tahallaa ja kyselin kun tuo minun mese on vm90 ja siinä on katti mut valmistenumeron perusteella ei pitäisi olla...ja siten joku pässi katsastus mies kirjottanut otteeseen vähäpäästöinen...ja luultavasti se ei ole alkuperäisesti vähäpäästöinen...jotenkin pitäisi todistaa katsastu miehelle toi asia. :?: :?: :?: ..ettei se sitä tarvi ja otteessa turhaan lukee et vähäpäästöinen ja täyttää senaikaiset pakokaasumääräykset...ja hyvinhän toi kulkee vaikka katti on putkessa vakio meseksi en laiskuuttani ole ottanut pois.... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petska kirjoitti:Nojoo 190D 2.5TD etuputki oulun veholla

-ilman kattia jotain 170eur
-katilla......................450eur

soittelin tahallaa ja kyselin kun tuo minun mese on vm90 ja siinä on katti mut valmistenumeron perusteella ei pitäisi olla...ja siten joku pässi katsastus mies kirjottanut otteeseen vähäpäästöinen...ja luultavasti se ei ole alkuperäisesti vähäpäästöinen...jotenkin pitäisi todistaa katsastu miehelle toi asia. :?: :?: :?: ..ettei se sitä tarvi ja otteessa turhaan lukee et vähäpäästöinen ja täyttää senaikaiset pakokaasumääräykset...ja hyvinhän toi kulkee vaikka katti on putkessa vakio meseksi en laiskuuttani ole ottanut pois.... :lol:
Mikäli siellä lukee ainoastaan vähäpäästöinen mutta ei halaistua sanaa katista, niin nyppää ihmeessä se katti pois.

Vähäpäästöisyys ja katti vaatimus ei kulje käsi kädessä. Näin minä uskon sillä minun auto -97 valmistunut mersun tehtaalta ja -98 laitettu suomen kilpiin on vähäpäästöinen, mutta siinä ei koskaan ole ollut kattia.

Vähäpäästöisyys merkinnästä tuskin pääsee eroon, jollei tosiaan jotain virhettä ole tapahtunut.

Niin ja kyllähän ne vakioautot varmaan virtaa riittävästi ja vapareissa se muutenkin on aivan sama.
Lisää tietoa: www.skg.fi
pena78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 09.12.2004 14:01
Paikkakunta: PYHÄSALMI

Viesti Kirjoittaja pena78 »

Itse olen aiemmin omistanu td voortin ja td venton mistä oon lyöny RAUTAKANGEN katista säälittä läpi.. :twisted: Eikä ääni juuri muutu mut se huomasin että turbo on lähteny aina alempaa mukaan ja jaksanukki pitempään ja mikä parasta kulutus putoo! :wink: Eikä tuo nyt mitään oo katsatuksessa haitannu ku vento oli -95 ja esco -97 kumpiki savus vaa vähä yli 1 arvot varsinki esco ku eipä sitä koti konstein voinu ruuvata(lucas pumppu osa sähkö ohjattu) Jote eiku romut pois vaa :!: :D
MB&Audi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

minun tietääkseni kuitenkaan alkuperäisessä suomiautossa joka on vm90 ei ole kattia eikä lue että vähäpäästöinen mutta otan asiasta selvää kun ehdin koska kiinnostaa tietää....ja ei se tuossa vakio turbodiiselissä paljoa ahista sen verran on tehoja koneesta joku 150-155hp ja takapyöriltä jotain 127hp vakio ahdoilla vakio pumpuilla....ja menee alle 17s vartimailille vaikka onkin laiska tomaatti leka...eikä kulje mihinkään...
Itse tein ja säästin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Yllättävää

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

mpeltola kirjoitti:iteltäni ohitin takapöntön. suoralla putkella. ja jätin pöntön paikalleen ku ois ilman pöttöö ruma takaapäin. ei muuttunu kyl yhtään äänet keskipönttö on paikalla ja katti myös vielä mut on tarkotus lyyä sisukset pihalle katista.
Tein eilen illalla pienen 'kevennyksen' ja pudotin tuon takapöntön pois. Tilalle laitoin suoran putken. Yllätyksekseni äänet eivät oikeastaan koventuneet, ainakaan ajon aikaisen, kiitos äänieristyksen ja ilmavirtojen.

Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaasua livutellessa tulee sellanen matala murahtelu 8). Voipi olla, että ulkopuolisille tuo murisee hieman ajossakin...

Sen verran vinkkiä, jos joku muukin harkitsee temppua... Jos katkaisee putken n. 15cm ennen takapönttöä ja liittää suoran (60mm) putken siihen jatkoksi, jää pää hieman alas. Putkeen on hyvä tehdä pari vekkiä, ensin ylöspäin ja sitten alaspäin. Näin putken pää asettuu jotakuinkin alkuperäisieen paikkaan.

Eilen en ehtinyt tehdä noita vekkejä, joten putken pää täytyy muistaa, jos peruuttaa katukiveystä kohti. Täytyypi ottaa vielä toinen rupeama, jolloin tuon voi fiksata.
Terveisin
Tero
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No tulikos sitä woimaa lisää? Oletko jo teurastanu katin? Pitäs ittekin tehdä jotain putkelle...tosin takapönttöä ei raaski heittää pois kun se on 1,5v vanha.
Tossa E:ssä on muuten alunperin rosteriputki :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Ahti kirjoitti:No tulikos sitä woimaa lisää? Oletko jo teurastanu katin? Pitäs ittekin tehdä jotain putkelle...tosin takapönttöä ei raaski heittää pois kun se on 1,5v vanha.
Tossa E:ssä on muuten alunperin rosteriputki :wink:
Juu, voimaa on niin, että meinaa laatikko antautua :shock:. Katti on vielä korkkaamatta, kun en viitsinyt irroittaa putkea...

Meinaa vain kyynärpää paleltua, kun pitää ajella luu ulkona soundia kuunnellen 8)

Tuota rosterijuttua en usko...

nimim. hitsasin viikko sitten -95 E 300 D:n pakotorveloa
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

dieselflosse kirjoitti:[
Tuota rosterijuttua en usko...

nimim. hitsasin viikko sitten -95 E 300 D:n pakotorveloa
Tuu kattoon mun autoo jos et usko! Mulla on alkuperänen putki, ainoastaan takapönttö vaihdettu. Putkessa ruostetta ainoastaan hitsisaumoissa muuten aivan uudenveronen ja leimat on -93!
Vai onko tämä joku optio? :shock:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Optiomestaria kaivataan

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Ahti kirjoitti:Mulla on alkuperänen putki, ainoastaan takapönttö vaihdettu. Putkessa ruostetta ainoastaan hitsisaumoissa muuten aivan uudenveronen ja leimat on -93!
Vai onko tämä joku optio? :shock:
TimoL huhuu... :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

oisko aluminisoitu? vaikea sana :D tuskin on sinkitty. rosteri painaa muuten kakskertaa enemmän kuin normaali musta putki. eli eron huomaa varmasti jo painosta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Optiona ei mitään erikoisputkea ole varmasti saanut. Minusta Mersun alkuperäiset putket ovat muutenkin todella hyvälaatuisia. W123:n Eberi, jonka vaihdoin toista vuotta sitten, on jo melkoisessa pintaruosteessa. Eritoten nuo hitsisaumat, mutta pöntöissäkin löytyy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mika.T kirjoitti:oisko aluminisoitu? vaikea sana :D tuskin on sinkitty. rosteri painaa muuten kakskertaa enemmän kuin normaali musta putki. eli eron huomaa varmasti jo painosta.
Näyttää värin puolesta rosterilta mutta en ole koskaan irrottanu tuosta putkistoa niin painosta vaikea sanoa.
Putkissa lukee jotain Mersua ja Eberiä ja valmistusleimat tosiaan -93. Takapönttökin oli siis ihan ehjä muuten mutta sisukalut rämisi.
Olkoon sitten mitä tahansa niin on vaan aika hyvin kestäny :shock:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kokeile magneetilla sitä putkee, rosteriinhan ei taida magneetti tarttua!
Vastaa Viestiin