MAHTAVAN NÄKÖISTÄ JÄLKEÄ ja ilmeisesti tulee voimaakin olemaan
Mikä on heikoin lenkki?, w123 300tdt projektina...
Aijaijai...näyttää vähä jo liian hyvältä!Ei voi muuta ku sanoo että johan on reteen olonen peli...kateeks meinaa käydä ku vertaa tuohon omaan turbotukseen. Pako ja imusarjat oli kyllä makean näköiset, omasta kokemuksesta voin sanoa että ei ollu mukavaa niitä tehä ku tuumaa olla vähä ahdasta ku imu ja pakosarja on samalla puolella ja pultitki pitää pystyä vielä kiristeleen. 123sessa on kuitenki vähä paremmin tilaa konehuoneessa nii hieman helpottaa.
MAHTAVAN NÄKÖISTÄ JÄLKEÄ ja ilmeisesti tulee voimaakin olemaan

MAHTAVAN NÄKÖISTÄ JÄLKEÄ ja ilmeisesti tulee voimaakin olemaan
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
-
Melitos
- Asiantuntija

- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Työn jälki oli jälleen ensiluokkaisen hienoa.
Coolerin päällä (kuva) on ilmeisesti kompuran ohituskanava ja siinä läppä? Onko läppänä joku auton läppärunko ja millä ajattelit ohjata sitä? Kompuran ja imusarjan väliin ei ilmeisesti tule enää toista välijäähdytintä?
Coolerin päällä (kuva) on ilmeisesti kompuran ohituskanava ja siinä läppä? Onko läppänä joku auton läppärunko ja millä ajattelit ohjata sitä? Kompuran ja imusarjan väliin ei ilmeisesti tule enää toista välijäähdytintä?
So long, and thanks for all the fish
Tuohon tyyliin?
Delta S4
Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine? Eli takaiskuventtiili?
Ps. Kyllä ei mersun kone aikoinaan tiennyt mihin hommaan alko..
Delta S4
Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine? Eli takaiskuventtiili?
Ps. Kyllä ei mersun kone aikoinaan tiennyt mihin hommaan alko..
-
Melitos
- Asiantuntija

- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Ei, kyllä ne sen käsittääkseni ohitti kokonaan suurilla kierroksilla ettei sen pyörittämiseen mene hukkatehoa.Jarno.v kirjoitti: Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine?
Kompuran sisäänmenopainehan ei voi mitenkään kasvaa ulostulopainetta suuremmaksi. Ei se kompura (roots, vakiotilavuuspumppu) välitä missä paineessa sen ottama vakiotilavuus ilmaa on. Paineentuotto perustuu siihen että pumppu imee enemmän ilmaa kuin moottori imisi vapaastihengittävänä. Näin syntyy ylipaine imusarjaan.
So long, and thanks for all the fish
-
Melitos
- Asiantuntija

- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage29.htmcridde kirjoitti:muutama uusi kuva projektin vaiheesta, entisöinniksihän tämä meni, joutuu varmaan kohta tilaamaan mobilisti lehden
Huh, näyttääpä aika isolta tuo hihnapyörä, paljonkos tulee kompressorille kierroksia?
[OT]
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT]
So long, and thanks for all the fish
[quote="Melitos[OT]
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]
Ei missään nimessä kromeja pois, tolanen tumma väri vielä korostaa hienoja kromeja. Tosta tulee hieno just noin!
Pahaa pelkään että jos oikeesti meinataan ajaa kovaa vartilla niin tuohon on laitettava jenkkivoimansiirto kokonaisuudessaan. Lootaksi Ford C4, Moparin 904 tai GM TH350, kaikki nämä hyviä ja saa halvalla palikkaa (manuaaliventt.koneistoja, räikkiä, turbiineita, vahvistuksia jne). Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin.
Taalan kurssikin on kohillaan. Osat myy Racers Place, Kerava. Kannattaa olla yhteyksissä.
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]
Ei missään nimessä kromeja pois, tolanen tumma väri vielä korostaa hienoja kromeja. Tosta tulee hieno just noin!
Pahaa pelkään että jos oikeesti meinataan ajaa kovaa vartilla niin tuohon on laitettava jenkkivoimansiirto kokonaisuudessaan. Lootaksi Ford C4, Moparin 904 tai GM TH350, kaikki nämä hyviä ja saa halvalla palikkaa (manuaaliventt.koneistoja, räikkiä, turbiineita, vahvistuksia jne). Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin.
Taalan kurssikin on kohillaan. Osat myy Racers Place, Kerava. Kannattaa olla yhteyksissä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
Melitos
- Asiantuntija

- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Taitaa olla leiman kans ongelmaa jos heivaa orkkis taka-akselin mäkeen ja lyö tilalle ysituumasen nelilinkeillä.Ahti kirjoitti:Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin. Taalan kurssikin on kohillaan.
So long, and thanks for all the fish
Ymmärtääkseni tehdasvalmisteisilla linkeillä saa vaihtaa, eihän tossa oikeastaan vaihtuis edes jousituksen tyyppi (kierrejouset/coiloverit).
Tai sitten käyttää mersun tukivarsia
On kai Suomessa joku vanhempi V8 mersu kilvissäkin just tolla Ford 9" (Matin).
Tai sitten käyttää mersun tukivarsia
On kai Suomessa joku vanhempi V8 mersu kilvissäkin just tolla Ford 9" (Matin).
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
[OT]
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]
ei ei nimenomaan kromia tämmönen vaatii ihan pirun hieno pakkonostaa hattuu rojektille
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]
ei ei nimenomaan kromia tämmönen vaatii ihan pirun hieno pakkonostaa hattuu rojektille
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Ex. W123 200D -85
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ainakin jäähdytysnesteille siinä on paisuntasäiliö. En tiedä sisältääkö jotain muutakin?Wahva115 kirjoitti:Mutta mikäs tötterö tuonne akun paikalle on ilmestynyt? Joku paisuntasäiliöhärdellikö???
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93



