Mikä on heikoin lenkki?, w123 300tdt projektina...

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Aijaijai...näyttää vähä jo liian hyvältä!Ei voi muuta ku sanoo että johan on reteen olonen peli...kateeks meinaa käydä ku vertaa tuohon omaan turbotukseen. Pako ja imusarjat oli kyllä makean näköiset, omasta kokemuksesta voin sanoa että ei ollu mukavaa niitä tehä ku tuumaa olla vähä ahdasta ku imu ja pakosarja on samalla puolella ja pultitki pitää pystyä vielä kiristeleen. 123sessa on kuitenki vähä paremmin tilaa konehuoneessa nii hieman helpottaa.

MAHTAVAN NÄKÖISTÄ JÄLKEÄ ja ilmeisesti tulee voimaakin olemaan :!: :!: :!:
Millhill Performance
-Built With Pride-
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

Taas touhuttu vähäsen tallilla, uusia kuvia päivitetty sivuille.Voimansiirto osia odotellessa ryhdymme koritöiden kimpuun jotta saatais lavetti väriin :D
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Työn jälki oli jälleen ensiluokkaisen hienoa.

Coolerin päällä (kuva) on ilmeisesti kompuran ohituskanava ja siinä läppä? Onko läppänä joku auton läppärunko ja millä ajattelit ohjata sitä? Kompuran ja imusarjan väliin ei ilmeisesti tule enää toista välijäähdytintä?
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Voi kiertokanki parat ja varmaan laakerikin saa kipeetä jonkin verran :oops:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

Melitos, läppä on bmw 325sesta, ja se ohjataan ihan normi ahtimen painekellolla, ja se toinen välijäähdytin hylättiin nyt aluksi ainaskin ihan tilan puutteen takia, mittaukset kertonenvat jatkossa että tarvitaanko sitä?
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Tuohon tyyliin?
Delta S4
Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine? Eli takaiskuventtiili?
Ps. Kyllä ei mersun kone aikoinaan tiennyt mihin hommaan alko.. :twisted:
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jarno.v kirjoitti: Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine?
Ei, kyllä ne sen käsittääkseni ohitti kokonaan suurilla kierroksilla ettei sen pyörittämiseen mene hukkatehoa.

Kompuran sisäänmenopainehan ei voi mitenkään kasvaa ulostulopainetta suuremmaksi. Ei se kompura (roots, vakiotilavuuspumppu) välitä missä paineessa sen ottama vakiotilavuus ilmaa on. Paineentuotto perustuu siihen että pumppu imee enemmän ilmaa kuin moottori imisi vapaastihengittävänä. Näin syntyy ylipaine imusarjaan.
So long, and thanks for all the fish
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Jos mulla on joskus liikaa rahaa, niin otan sitten yhteyttä !
oopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 07.11.2003 23:36
Paikkakunta: Stuttgartin kupeessa...

Viesti Kirjoittaja oopee »

Asiallsen näköinen konehuone, jos vain voimalinja kestää ja pitoa pyörissä riittää, niin eikähän tuolla ehdi. Heikkoja lenkkejä löytyy taatusti....
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

muutama uusi kuva projektin vaiheesta, entisöinniksihän tämä meni, joutuu varmaan kohta tilaamaan mobilisti lehden :)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Wou....näyttää todella hyvältä!!!!

Mitkäs vanteet sulla on alla? Mikä koko ja et?

Entäs millainen alusta?
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

vanteet on merkkiä dotz, kooltaan 17x8 muistaakseni, alustaa on muokattu jonkinverran mutta se tulee muuttumaan vielä projektin edetessä
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Niin vielä tuo vanteiden et-luku kiinnostaisi!

Koskas alkaa olemaan siinä mallissa, että pääset rullille sillä! Kiinnostaisi nähdä paljoko vanhasta nokilekasta saa voimaa ulos.
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

tosiaan, se et luku oli muistaakseni 35, mene siinä vielä ennenkuin päästään rullille riivaamaan sitä, takapyöränkotelot pitää suurentaa vielä ja muutama ruostevika sen jälkeen maalaukseen.Mutta pikkuhuljaa, työt haittaa harrastuksia myös täälläpäin :)
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

cridde kirjoitti:muutama uusi kuva projektin vaiheesta, entisöinniksihän tämä meni, joutuu varmaan kohta tilaamaan mobilisti lehden :)
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage29.htm

Huh, näyttääpä aika isolta tuo hihnapyörä, paljonkos tulee kompressorille kierroksia? :shock: Kaikki yli 15 000 on pahasta.

[OT]
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT]
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[quote="Melitos[OT]
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]

Ei missään nimessä kromeja pois, tolanen tumma väri vielä korostaa hienoja kromeja. Tosta tulee hieno just noin!
Pahaa pelkään että jos oikeesti meinataan ajaa kovaa vartilla niin tuohon on laitettava jenkkivoimansiirto kokonaisuudessaan. Lootaksi Ford C4, Moparin 904 tai GM TH350, kaikki nämä hyviä ja saa halvalla palikkaa (manuaaliventt.koneistoja, räikkiä, turbiineita, vahvistuksia jne). Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin.
Taalan kurssikin on kohillaan. Osat myy Racers Place, Kerava. Kannattaa olla yhteyksissä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ahti kirjoitti:Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin. Taalan kurssikin on kohillaan.
Taitaa olla leiman kans ongelmaa jos heivaa orkkis taka-akselin mäkeen ja lyö tilalle ysituumasen nelilinkeillä.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei pitäis. kyllähän sen taka-akselin saapi vaihtaa.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ymmärtääkseni tehdasvalmisteisilla linkeillä saa vaihtaa, eihän tossa oikeastaan vaihtuis edes jousituksen tyyppi (kierrejouset/coiloverit).
Tai sitten käyttää mersun tukivarsia :roll:
On kai Suomessa joku vanhempi V8 mersu kilvissäkin just tolla Ford 9" (Matin).
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

[OT]
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]

ei ei nimenomaan kromia tämmönen vaatii ihan pirun hieno pakkonostaa hattuu rojektille 8)
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
metalgod
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 20.11.2004 13:24

Viesti Kirjoittaja metalgod »

Hienoa, että vanhan kopan diisseliä jaksetaan vielä rakennella. :D

Antaa inspiraatioita. Kesällä varmaan täytyy ruveta toimiin itsekin.

Menee uusiksi turbot ja kaikki.
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

Tallis taas turailtu vähäsen :) pari kuvaa lisätty
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eivoi muuta sanoakun että ASIALLISTA! onkos mersu valmis kesän drifting tapahtumiin :lol: ?
cridde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 30.01.2005 21:40
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cridde »

toivotaan! :)
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Veikkaanpa että tuossa pelissä on ytyä :!: :!: :!: Mutta mikäs tötterö tuonne akun paikalle on ilmestynyt? Joku paisuntasäiliöhärdellikö???
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Wahva115 kirjoitti:Mutta mikäs tötterö tuonne akun paikalle on ilmestynyt? Joku paisuntasäiliöhärdellikö???
Ainakin jäähdytysnesteille siinä on paisuntasäiliö. En tiedä sisältääkö jotain muutakin?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

hienolta näyttää paljon mahtaa tehoja irrota 8)
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

mitähän tälle "paholaiselle" mahtaa kuulua?
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Joo samaa mietin minäkin...

Onko leimauskunnossa / leimattu jo???
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Maalattu on omistajan kertoman mukaan.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Lukittu