280ce

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

rilpo kirjoitti:Mahdatko vallan asua sielä tallissa?
No kyllä ainakin kaikki kaverit ovat sitä mieltä! :lol:

Päivärytmi on se, että aamulla kouluun....sieltä hallille...joskus 9 aikaan ehtoolla kotiin ja mersufoorumille :wink: ja siinähän se päivä taas vierähtikin varsin mukavasti. Viikonloppuisin sitten tuleekin viihdyttyä semmonen 12 tuntia päivässä tuolla hallilla. :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Petehri kirjoitti:
Pyra kirjoitti:Ootkos konetta purkanut minkäverran. Itelläni on kansi lähössä just irti ja ajattelin pistää koneen ihan paloiks niin näkee mitälie syöny. Ootko muuten saanu ne nokat jo, mites hinta ?
Koneesta on kaikki muu purettu paitsi alakerta. Ihmeemmin kulumia ei ole koneesta löytynyt. Pari keinuvipua pitäisi ainakin uusia yms pientä.

Ei ole nokkia vielä joten en tiedä lopullista hintaakaan.
onko tarkotus purkaa alakerta? kannattaa tarkistaa ainaki kiertokankien laakerit. omassa M110ssä ne oli ihan loppu vaikka muut laakerit olikin vielä kunnossa...
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kyllä olis tarkoitus purkaa. Laakerit ja männänrenkaat ajattelin vaihtaa. Tietysti myös tiivisteet uusin, jotta saan ulkopuolisen öljynkierron kuriin ja mahdollisesti myös öljypumpun jos ei maksa maltaita.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eli ainaki sen 500e saat menemään tuohon alakertaan. + kansi työt päälle...
mulla maksoi mäntä n180e yläpääntiiviste sarja 200e ja männärenkaat 200e. kiertokankien laakerit 100e. jne jne... M110n alakerran osat on todella kalliita ja ei tuntunut tällä perällä löytyvän kuin veholta ja kl-varaosista... mistään tarvikeliikkeistä oli aivan turha kysellä. :?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

On sulla virtaa ja taitoa, hattua nostan, kun tommoset peltityöt olet saanut tehtyä. Kyllä olisi jäänyt itseltäni tekemättä, tosin eipä ole tiloja, eikä aikaa noihin peltikorjauksiin, kun niitä ei yhdessä päivässä tehdä. Yleensä ruostetta löytyy aina enemmän, kuin päällisinpuolin luulee, joten hommilla on tapana paisua.

Alkavat olemaan harvassa ne ukot, jotka näitä ruosteprojekteja tekevät näinä Saksantuonnin aikoina.
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

Tämän projektin edistymistä on kyllä ilo seurata. Todella perinpohjaista työtä, hattua nostan minäkin!
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Avatar
Hulk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:13
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

Hieno on projekti. Mutta miksi on jätetty vararengaskaukalo pois?
200d '86
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Hulk kirjoitti:Hieno on projekti. Mutta miksi on jätetty vararengaskaukalo pois?
Koska tämä auto on tilaustyö, ja sen on tilannut Irti huumeista ry. Ei voi siis enää jemmata heroiinia tuonne varapyörän kaukaloon. Tämä oli siis ihan vain veikkaus.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Daaz kirjoitti:
Hulk kirjoitti:Hieno on projekti. Mutta miksi on jätetty vararengaskaukalo pois?
Koska tämä auto on tilaustyö, ja sen on tilannut Irti huumeista ry. Ei voi siis enää jemmata heroiinia tuonne varapyörän kaukaloon. Tämä oli siis ihan vain veikkaus.

-Daaz
No ei nyt ihan tuo Daaz:in veikkaus osunut kohdalleeen! :lol:

No jos kotelon poistolle pitää oikein joku syy keksiä niin luetellaampan nyt vaikka tällaiset seikat:

-varapyöränkotelo näkyy rumasti takahiekkapellin "alta" autoa takaapäin katsottaessa
-kotelo on "turha"
-paikka mistä auto varmasti ajansaatossa ruostuu

Syyt on kyllä aivan tyhmiä, mutta lähinnä juuri tuo ulkonäkö kysymys tuossa oli. Lisäksi takavaimentimen kiinnitykselle on tilaa enemmän kuin riittävästi. :wink:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

JP74 kirjoitti: Alkavat olemaan harvassa ne ukot, jotka näitä ruosteprojekteja tekevät näinä Saksantuonnin aikoina.
Niin, jos haluaa w123 coupe´n, taitavat Saksan markkinatkin olla aika huono paikka ostaa tuollaista autoa. Klassikkoautot, jollaiseksi tämäkin siellä jo luokitellaan, maksavat...

P.S. Syöttäkääs sakemannien hakukoneisiin etsintää w123:sta. Mistäköhän maailmankolkasta mahtanee löytyä halvimmat 200 kiisselit?
(Ja vastaus on tietenkin: Kanada, äh eikun Suomi...) :wink:

edit: eBay:ssa näytti just olevan kuvien perusteella asiallisen oloinen 123 230CE. Startpreis 4500€...
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Oikeessa olet JP74

200D on saksanmaalla hieman siedettävämmissä hinnoissa, mutta 300D:n kohdalla hinta pompsahtaakin jo johonkin +3000€ tienolle (siis asiallisissa yksilöissä). Samoin on Coupeiden kohdalla.

Tuli saksanmaalla omatoimisesti käytyä 123:sella tuossa viime toukokuussa (2004).
Oli siinä naurussa pitelemistä kun Hampurin laitamilla yhden autoliikkeen pihalla katselin pressun alle että mitäs autoja täältä löytyy. (hopeanväriset W123 sedan ja Coupe). Myyjä tuli jotain sanomaan saksaksi mulle, enhän mä saksaa ole opiskellu joten käänsin keskustelun englanniksi.

DB: Do you speak english?
Myyjä: Yes. Those are not for sale.
DB: Well Im not going to buy a one, but who owns these cars?
Myyjä: Those are my cars, and like I told to you: not for sale.

En tiedä uskoiko äijä lopulta sitä että oltiin juuri pari päivää aikaisemmin tehty matkaa iloisen retkueen kanssa (keski-ikä 20v.) 800km yhtäsoittoa samanmoisella "mobiili autolla" mitä hänellä oli pressun alla jemmassa. Käyttövoimasta en toki tiedä mutta kori- ja vuosimallit olivat ainakin samalla tasolla sen sedanin kanssa.
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Petehri kirjoitti:Kyllä olis tarkoitus purkaa. Laakerit ja männänrenkaat ajattelin vaihtaa. Tietysti myös tiivisteet uusin, jotta saan ulkopuolisen öljynkierron kuriin ja mahdollisesti myös öljypumpun jos ei maksa maltaita.
Jou, muutama kyssäri heräs tuosta nokkien työstöstä,kun oon itekin kyseistä konetta auki repimässä:
- ymmärtääkseni M110:ssä nokkien noston kasvatus tarkoittaa nokan täyttöä koska perusympyrään ei voi kajota nokkakehdon takia (tai voi kai sitä kehdon perusympyrääkin jotenkin säätää jos euroja löytyy) :?:
- männistä pitää ymmärtääkseni ottaa siivu venojen kohdalta pois ettei tule kahteen törmäys :?: :cry:
- pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin :?:
- kuinkas tuo k-jetin säätö, onko muuta kun käy säädättämässä syötöt kohilleen :?:
- mites tuo pakosarja, kuinka sais hiljaisen peltisatsin (joka ei pärise kolmen korttelin päähän). Onkos siihen jotain eristeitä tarjolla :?:
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Saako muuten noita laahaimia erilaisia, kun noi alkuperäiset? Ajattelin että jos aukiolo aikaa pirentääs täyttämällä nii tuosta alkuperäisestä saattaa tulla lyhyt ikäänen, vai ei? Ostin d-jetti mallin kannen purkaamosta, mahtaakohan siinä olla natrium täytteiset venttiilit. Tarkoituksena olis käyttää tuos koulun miras noi istukat ja hioa venttiilit sillä laitteella. Olen suunnitellut sellaista megasquirt moottorinohjausta.

by the way, Piisaa muuten noissa D-jetin tappisuuttimissa virtaus.

EDIT:
pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin
Tulikin tuosta mieleen että täälä foorumilla oli puhetta että se venttiili koko taisi nousta jossain vaiheessa. onkos muuten se istukan pois kaivaminen hirviä tyä? Millä sen saa niitattua uuren sinne takaasi?
So long and thanks for all the fish
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Heikki H. kirjoitti:Saako muuten noita laahaimia erilaisia, kun noi alkuperäiset? Ajattelin että jos aukiolo aikaa pirentääs täyttämällä nii tuosta alkuperäisestä saattaa tulla lyhyt ikäänen, vai ei? Ostin d-jetti mallin kannen purkaamosta, mahtaakohan siinä olla natrium täytteiset venttiilit. Tarkoituksena olis käyttää tuos koulun miras noi istukat ja hioa venttiilit sillä laitteella. Olen suunnitellut sellaista megasquirt moottorinohjausta.

by the way, Piisaa muuten noissa D-jetin tappisuuttimissa virtaus.
Jepulis, hommeli on niin että tuo kuvaamasi "laahain" eli keinuvipu on sintrattu, vai olikohan se nitrattu :wink: . No anyway, vipu on joka tapauksessa kovempaa materiaalia kuin tuo valurauta nokka (muuten ne leikka ajanmyötä yhteyselossa kiinni,jos on samaa materiaalia). Mira muuten löytyy, mutta tuohon venttiilin kokoon sopiva tappi pitäis hommailla niin voisin noita kansia pyöräytellä tarvitseville ja muihinkin kansityyppeihin tarvittaessa. Niin ja venttiiilinhiomakonetta jos joku on myymässä niin olis kiiinnostusta.
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Turmelioitsia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
Paikkakunta: JKL mlk

Viesti Kirjoittaja Turmelioitsia »

Tuo vaatii aikaa ja hermoja :shock: Itse olisin ajanut tommoisen projektin suohon
jo monta kertaa. No saapahan taas itsekkin vähän motivaatiota hitsata omaa w201:stä, kun siitäkin tuota ruostetta löytyy....
Viimeksi muokannut Turmelioitsia, Pe 11.02.2005 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Heikki H. kirjoitti:Saako muuten noita laahaimia erilaisia, kun noi alkuperäiset? Ajattelin että jos aukiolo aikaa pirentääs täyttämällä nii tuosta alkuperäisestä saattaa tulla lyhyt ikäänen, vai ei? Ostin d-jetti mallin kannen purkaamosta, mahtaakohan siinä olla natrium täytteiset venttiilit. Tarkoituksena olis käyttää tuos koulun miras noi istukat ja hioa venttiilit sillä laitteella. Olen suunnitellut sellaista megasquirt moottorinohjausta.

by the way, Piisaa muuten noissa D-jetin tappisuuttimissa virtaus.

EDIT:
pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin
Tulikin tuosta mieleen että täälä foorumilla oli puhetta että se venttiili koko taisi nousta jossain vaiheessa. onkos muuten se istukan pois kaivaminen hirviä tyä? Millä sen saa niitattua uuren sinne takaasi?
Minkäs takia haluut ne pois sieltä kaivaa, eikös koneistus riitä ?
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Mobilistiin?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Epäuskoisena katselin noita kuvia ja sitten kun tekijä paljastuu 18-vuotiaaksi "ihmelapseksi",niin...
Olen parin viime vuoden ajan lainaillut kirjastosta Mobilisti-lehteä,ja luulenpa että sinusta saisi aikas komean jutun sinne,kunhan autosi valmistuu.
Jos eivät toimittajat lue tätä forumia(todennäköisesti lukevat) niin heille voisi vinkata,vai oletko enemmän "hiljaista sankarityyppiä?"
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Pyra kirjoitti:
Minkäs takia haluut ne pois sieltä kaivaa, eikös koneistus riitä ?
Kukas siitä huhuili että pitäisi saada suuremmat venttiilit, niin ajattelin sitä silmällä pitäen. Kestääkö muuten noi ekojen 110:n istukat il,man lisäainettä?
So long and thanks for all the fish
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Heikki H. kirjoitti:
Pyra kirjoitti:
Minkäs takia haluut ne pois sieltä kaivaa, eikös koneistus riitä ?
Kukas siitä huhuili että pitäisi saada suuremmat venttiilit, niin ajattelin sitä silmällä pitäen. Kestääkö muuten noi ekojen 110:n istukat il,man lisäainettä?
Niin joo siinä mielessä kyllä.Nuo vanhat saa lyömällä veks, ja uudet tulee krympillä kiinni (esim. nestem. typpeä apunakäyttäen), koneistus tietty tarvitaan isommalle seetirenkaalle. Jos vakioventtiilijouset pysyy "viilattujen" nokkien tahdissa niin voimahan ei seetirenkaalle muutu.
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

... no kurkkasimpa tuonne kanteen niin eipä sinne isommat venttiilit mahdu, siis M110.
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Pyra kirjoitti:... no kurkkasimpa tuonne kanteen niin eipä sinne isommat venttiilit mahdu, siis M110.

Eikä sinne kyllä edes ole mitään syytä sovittaa isompia venoja. Vakio imuvenahan on noin 45 ja pako 38.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Pyra kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Kyllä olis tarkoitus purkaa. Laakerit ja männänrenkaat ajattelin vaihtaa. Tietysti myös tiivisteet uusin, jotta saan ulkopuolisen öljynkierron kuriin ja mahdollisesti myös öljypumpun jos ei maksa maltaita.
Jou, muutama kyssäri heräs tuosta nokkien työstöstä,kun oon itekin kyseistä konetta auki repimässä:
- ymmärtääkseni M110:ssä nokkien noston kasvatus tarkoittaa nokan täyttöä koska perusympyrään ei voi kajota nokkakehdon takia (tai voi kai sitä kehdon perusympyrääkin jotenkin säätää jos euroja löytyy) :?:
- männistä pitää ymmärtääkseni ottaa siivu venojen kohdalta pois ettei tule kahteen törmäys :?: :cry:
- pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin :?:
- kuinkas tuo k-jetin säätö, onko muuta kun käy säädättämässä syötöt kohilleen :?:
- mites tuo pakosarja, kuinka sais hiljaisen peltisatsin (joka ei pärise kolmen korttelin päähän). Onkos siihen jotain eristeitä tarjolla :?:
Kyllä nokat hiotaan vaan ihan perusympyrää pienentämällä. Keinuvipujen asento muuttuu kyllä hieman hassuksi, mutta siihenkin on niksit miten saa toimimaan. Kerron niistä myöhemmin kun alkaa olemaan ajankohtaista. :wink:

K-jetin jätän varmaan hyllylle lepäämään koska sen säätöihin saaminen virimoottorissa on ilmeisesti melko hankalaa. Tai ainakin kallista, kun itse ei osaa ja joutuu teettämään ammattilaisella ja lähes jokapuolella on nykyään veloitukset ~50€.

Tilalle tulee näillänäkymin pitkärivi kaasareita. Eli 3x Dellorto 40 Dhla kaasareita. Noilla sen saa huomattavasti helpommin(halvemmalla) säätöihin ja todennäköisesti voimaakin saa enemmän ja helpommalla.

Peltisarja tarvitsisi tosiaan itselle kyhätä. Äänistähän saa hiljaisemmat kun tekee paksummalla seinällä olevasta putkesta. Olisikohan kenelläkään kiinnostus peltisarjaan....voisin meinaan tehdä "samalla vaivalla" useamman kappaleen kun itselle teen.
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Jotenkin mulle on jäänyt mielikuva, että k-jetin sais säädettyä vaikka sen kevyesti virittäis. :roll: Meinasitko edelleen pitää ympärivuotisena ajoautona, kuten aiemmin mainitsit..? Nuo kaasarit plus viriviri, tahtoo tuo soppa kelvata aika helposti. Siinä tulee se ilmiö kun halutaan huipputeho, niin ei siitä bensapihiä saa millään! Mutta se on yleensä sivuseikka harrasteautoilussa, bensaa saa aina huoltsikalta ja rahaa pankista! :D

Mikäs on sisustan suunnitelma, eikös sitä oltu viillelty ?! Missä hinnoissa nuo Konit muuten on? Joskus katselin omaan (w115), niin oli aika suolasen hintaiset..

Jatka vaan samaa rataa, hyvälle näyttää edelleen! 8)
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

K-jettiä on vaikea saada toimimaan tyhjäkäynnillä jos koneessa on hauskemmat nokat. Silloin overlappia on enemmän, ja ilma heiluu ilmamäärämittarin läpi molempiin suuntiin ja seokset heittää häränpersettä. Kierroksilla sen saa toimimaan, ja on paljon helpompi säätää kuin kolme kaasaria.

Minkälainen tehotavoite sinulla petehri on? Kannattaisi nimittäin mielummin laittaa nelivitosia Webereitä niin riittäisi soppa paremmin ja saisi paremmin potkua. Lorttoja en itse ole koskaan kokeillut mutta jokkis- ja rallimiehet ainakin haukkuu niitä - tai ainakin pitää webereitä dellortoja parempina. 45 Weberit riittää noin 50hp+ tehoihin per kurkku. 42mm olisi ehkä sopivampia, mutta kovin harvinaisia eli kalliita.

Webereistä minulla on vain ja ainoastaan hyvää sanottavaa. 2-litrainen OHC-sierra kahdella 45 weberillä antoi 180kpl hepoja vauhtipyörälle ja bensaa meni normaalissa matka-ajossa vähän. Meinasi usko loppua kun menin 200km taipaleen jälkeen tankkaamaan, niin (bensa-) pistooli napsahti 16 litran kohdalla. :shock:

se tanareista ja takaisin autokeskusteluun :oops:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No eipä nyt ole vielä tullut tosiaan mitään virallista päätöstä tehtyä noiden kaasareiden suhteen. Noita 40 lorttoja suunnittelin kun sellaiset sattuisi tuosta löytymään nurkista.

Tehotavoitteeksi voisi laittaa vaikka suhteellisen realistisen 200hp takapyöriltä. No sen näkee sitten joskus mitä saa pihalle.

Juu kyllähän noilla kaasareillakin saa kulutuksen pysymään kurissa vaikka virimoottori onkin. Varsinkin kun säädättää auton jossain missä on alan asian tuntemusta niin saa varmasti max. tehot ulos ilman että normaali ajossa menisi bensaa mahdottomasti.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Antti L. kirjoitti:Mikäs on sisustan suunnitelma, eikös sitä oltu viillelty ?! Missä hinnoissa nuo Konit muuten on? Joskus katselin omaan (w115), niin oli aika suolasen hintaiset..

Sisustaa oli tosiaan viilelty, mutta se ei nyt suuremmin haittaa kun tuossa varaosa autossa on saman värinen ehjä sisusta ja molemmista kun lainailee parhaat osat saa rakennettua yhden kunnoltaan lähes täydellisen sisustan.

Konit oli juu todella suolaisen hintaiset....eteen 173€ kpl ja taakse 157€....siis tosiaan nuo ovat ohje hinnat ja niistä saa pois ihan mukavasti kun osaa kysyä oikeasta paikasta. Ei voi muuta sanoa kuin....Aika kallista, noh elämä on!
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Projekti etenee hitaasti mutta varmasti!

Tänään tuli käytyä katselemassa hieman vanteita kesäksi. Mikäköhän olisi sopiva et-luku vanteisiin jos koko on 8,5x18?? Eteen kaavailin et15 ja taakse ehkä et0. Olisikohan sopiva?? Hieman on alkanut kromivanteita tekemään mieli, mutta saa nyt nähdä mitä kesäksi alle ilmestyy!

Koehuoneen maalipintaankaan en oikein ollut tyytyväinen. Hieman hion ja kittailin konehuonetta paremmin tänään. Uusia kuvia tulee vasta kun jotain olennaista saan aikaiseksi. Rakentelu on nyt hieman ollut hitaampaa kun on yksi w126koppanen ollut työn alla.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

:shock: :shock: :shock:

Tuollaiseen projektiin ku itsekkin pystyis niin voisin sanoa olevani tyytyväinen...

Aivan mahtavaa jälkeä... Hatun nosto :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Petehri kirjoitti:Rakentelu on nyt hieman ollut hitaampaa kun on yksi w126koppanen ollut työn alla.
Onko kenties tuo "perheessä myös: 500sec" ollut työn alla? :wink: :?:
Kuvia kuvia :!:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

joskus ennen ajokortti-ikää metsästin kuplaan split-window palan romiksen läjästä, kuljetin sen DT:n tarakalla, liimasin sen MIGillä ja pallopää vasaralla kiinni. pahemmistakin on tehty ajopelejä ja kuvien perusteella tästä tulee hieno sellainen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin