No kyllä ainakin kaikki kaverit ovat sitä mieltä!rilpo kirjoitti:Mahdatko vallan asua sielä tallissa?

Päivärytmi on se, että aamulla kouluun....sieltä hallille...joskus 9 aikaan ehtoolla kotiin ja mersufoorumille


No kyllä ainakin kaikki kaverit ovat sitä mieltä!rilpo kirjoitti:Mahdatko vallan asua sielä tallissa?
onko tarkotus purkaa alakerta? kannattaa tarkistaa ainaki kiertokankien laakerit. omassa M110ssä ne oli ihan loppu vaikka muut laakerit olikin vielä kunnossa...Petehri kirjoitti:Koneesta on kaikki muu purettu paitsi alakerta. Ihmeemmin kulumia ei ole koneesta löytynyt. Pari keinuvipua pitäisi ainakin uusia yms pientä.Pyra kirjoitti:Ootkos konetta purkanut minkäverran. Itelläni on kansi lähössä just irti ja ajattelin pistää koneen ihan paloiks niin näkee mitälie syöny. Ootko muuten saanu ne nokat jo, mites hinta ?
Ei ole nokkia vielä joten en tiedä lopullista hintaakaan.
Koska tämä auto on tilaustyö, ja sen on tilannut Irti huumeista ry. Ei voi siis enää jemmata heroiinia tuonne varapyörän kaukaloon. Tämä oli siis ihan vain veikkaus.Hulk kirjoitti:Hieno on projekti. Mutta miksi on jätetty vararengaskaukalo pois?
No ei nyt ihan tuo Daaz:in veikkaus osunut kohdalleeen!Daaz kirjoitti:Koska tämä auto on tilaustyö, ja sen on tilannut Irti huumeista ry. Ei voi siis enää jemmata heroiinia tuonne varapyörän kaukaloon. Tämä oli siis ihan vain veikkaus.Hulk kirjoitti:Hieno on projekti. Mutta miksi on jätetty vararengaskaukalo pois?
-Daaz
Niin, jos haluaa w123 coupe´n, taitavat Saksan markkinatkin olla aika huono paikka ostaa tuollaista autoa. Klassikkoautot, jollaiseksi tämäkin siellä jo luokitellaan, maksavat...JP74 kirjoitti: Alkavat olemaan harvassa ne ukot, jotka näitä ruosteprojekteja tekevät näinä Saksantuonnin aikoina.
Jou, muutama kyssäri heräs tuosta nokkien työstöstä,kun oon itekin kyseistä konetta auki repimässä:Petehri kirjoitti:Kyllä olis tarkoitus purkaa. Laakerit ja männänrenkaat ajattelin vaihtaa. Tietysti myös tiivisteet uusin, jotta saan ulkopuolisen öljynkierron kuriin ja mahdollisesti myös öljypumpun jos ei maksa maltaita.
Tulikin tuosta mieleen että täälä foorumilla oli puhetta että se venttiili koko taisi nousta jossain vaiheessa. onkos muuten se istukan pois kaivaminen hirviä tyä? Millä sen saa niitattua uuren sinne takaasi?pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin
Jepulis, hommeli on niin että tuo kuvaamasi "laahain" eli keinuvipu on sintrattu, vai olikohan se nitrattuHeikki H. kirjoitti:Saako muuten noita laahaimia erilaisia, kun noi alkuperäiset? Ajattelin että jos aukiolo aikaa pirentääs täyttämällä nii tuosta alkuperäisestä saattaa tulla lyhyt ikäänen, vai ei? Ostin d-jetti mallin kannen purkaamosta, mahtaakohan siinä olla natrium täytteiset venttiilit. Tarkoituksena olis käyttää tuos koulun miras noi istukat ja hioa venttiilit sillä laitteella. Olen suunnitellut sellaista megasquirt moottorinohjausta.
by the way, Piisaa muuten noissa D-jetin tappisuuttimissa virtaus.
Minkäs takia haluut ne pois sieltä kaivaa, eikös koneistus riitä ?Heikki H. kirjoitti:Saako muuten noita laahaimia erilaisia, kun noi alkuperäiset? Ajattelin että jos aukiolo aikaa pirentääs täyttämällä nii tuosta alkuperäisestä saattaa tulla lyhyt ikäänen, vai ei? Ostin d-jetti mallin kannen purkaamosta, mahtaakohan siinä olla natrium täytteiset venttiilit. Tarkoituksena olis käyttää tuos koulun miras noi istukat ja hioa venttiilit sillä laitteella. Olen suunnitellut sellaista megasquirt moottorinohjausta.
by the way, Piisaa muuten noissa D-jetin tappisuuttimissa virtaus.
EDIT:Tulikin tuosta mieleen että täälä foorumilla oli puhetta että se venttiili koko taisi nousta jossain vaiheessa. onkos muuten se istukan pois kaivaminen hirviä tyä? Millä sen saa niitattua uuren sinne takaasi?pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin
Niin joo siinä mielessä kyllä.Nuo vanhat saa lyömällä veks, ja uudet tulee krympillä kiinni (esim. nestem. typpeä apunakäyttäen), koneistus tietty tarvitaan isommalle seetirenkaalle. Jos vakioventtiilijouset pysyy "viilattujen" nokkien tahdissa niin voimahan ei seetirenkaalle muutu.Heikki H. kirjoitti:Kukas siitä huhuili että pitäisi saada suuremmat venttiilit, niin ajattelin sitä silmällä pitäen. Kestääkö muuten noi ekojen 110:n istukat il,man lisäainettä?Pyra kirjoitti:
Minkäs takia haluut ne pois sieltä kaivaa, eikös koneistus riitä ?
Kyllä nokat hiotaan vaan ihan perusympyrää pienentämällä. Keinuvipujen asento muuttuu kyllä hieman hassuksi, mutta siihenkin on niksit miten saa toimimaan. Kerron niistä myöhemmin kun alkaa olemaan ajankohtaista.Pyra kirjoitti:Jou, muutama kyssäri heräs tuosta nokkien työstöstä,kun oon itekin kyseistä konetta auki repimässä:Petehri kirjoitti:Kyllä olis tarkoitus purkaa. Laakerit ja männänrenkaat ajattelin vaihtaa. Tietysti myös tiivisteet uusin, jotta saan ulkopuolisen öljynkierron kuriin ja mahdollisesti myös öljypumpun jos ei maksa maltaita.
- ymmärtääkseni M110:ssä nokkien noston kasvatus tarkoittaa nokan täyttöä koska perusympyrään ei voi kajota nokkakehdon takia (tai voi kai sitä kehdon perusympyrääkin jotenkin säätää jos euroja löytyy)![]()
- männistä pitää ymmärtääkseni ottaa siivu venojen kohdalta pois ettei tule kahteen törmäys![]()
![]()
- pitäiskö nuo venat vaihtaa isommiksi, onko tilaa (kannen virtausmittaus olis varmaankin kohallaan),luulis löytyvän jonkun muun kilpurin venat puoleen hintaan, verrattuna näihin Mersun natrium täytteisiin![]()
- kuinkas tuo k-jetin säätö, onko muuta kun käy säädättämässä syötöt kohilleen![]()
- mites tuo pakosarja, kuinka sais hiljaisen peltisatsin (joka ei pärise kolmen korttelin päähän). Onkos siihen jotain eristeitä tarjolla
Antti L. kirjoitti:Mikäs on sisustan suunnitelma, eikös sitä oltu viillelty ?! Missä hinnoissa nuo Konit muuten on? Joskus katselin omaan (w115), niin oli aika suolasen hintaiset..