Riippuuko nyt siis puhaltimen moottorin irrotustapa vuosimallista vai ilmastoinnista/ilmastoimattomuudesta?
Ohjeita oli vähän sekä että: ilmastoinnilla varustetuista vanhoista ja uusista pääsi konehuoneen puolelta käsiksi, joistain ilman ilmastointiakin pääsi konehuoneen puolelta ja sitte oli ohje, jossa koko kojelauta ja lämmityslaite oli purettu. Selvitystä! Ei viitsisi turhaa työtä tehdä. Vai pistetäänkö äänestys pystyyn, kenellä on konehuoneen puolelta vaihdettavissa ja kenellä kojelauta purkamalla?!
Omassa 124:ssa ilmeni ehkä viikkoja sitten ominaisuus, että aina auton käynnistyttyä ei puhallin herännyt käyntiin. Vasta kun käytti 3. asennossa, heräsi ja toimi myös pienillä kierroksilla. (4. nopeus puhalsi aina kuten 3. nopeuskin, ei yhtään kovempaa!)
Jossain vaiheessa alkoi myös kitinä, kun olin parkissa varttitunnin puhallin päällä. Kitinä kyllä hävis suurimmaksi osaksi aikaa ajossa, mutta satunnaisesti palasi.
Lopulta tultiin siihen pisteeseen, ettei puhallin sano enää mitään. Sulake sulakerasiassa on ehjä.
Itse epäilin ensin virtalukon pohjaa, mutta toisaalta kitinä ja 1-2 nopeuksien tahmea käynnistys viittaisi itse moottoriin. Hiilet? Laakerit? Sitä paitsi virtalukko pelaa muuten moitteetta. Onko jossain ylimääräinen sulake? Sulakeboksin kannessa oli heikolla englannin kielellä ja pienellä präntillä jotain höpinää mahdollisesta ulkopuolisesta sulakkeesta

Onko kellään ihan vastaavia kokemuksia? Mikä vialla? Auto on 250D -87 ilman ilmastointia, sähkösellä kattoluukulla.