2.6 tyhjäkäynti ongelmia
2.6 tyhjäkäynti ongelmia
tietääkö kukaan mikä aiheuttaa 190 2.6 kierrosten heittelyn tyhjäkäynnillä???? on kuulemma ollut muillakin samaa ongelmaa!!!!!!!!!
Vähän samaa vikaa
Mullaki on -89 W201 2.6 ja tyhjäkäynti seilaa. Onneks seilaamista ei esiinny lämpösenä, mut kylmänä seilaa 650 - 800 kierroksen välillä tasasesti nousten ja laskien.
Sitten joskus käynnistäessä tyhjäkäynti jää noin 1050 kierrokseen, eikä alene ennen kuin käynnistää uudestaan. Ei vakavaa, mutta mielessä on että koska vika suurenee?!?!
Syytä en vaivaan ole keksiny. Voi olla ihan säätö juttu toi kylmäkäynnin heittely, mut toi jumittaminen 1050 on kyllä jo vika. Kaasu vivusto on käyty läpi ja rasvailtu yms. sekä tyhjäkäynti "luisti" on rasvattu ja putsattu.
Sitten joskus käynnistäessä tyhjäkäynti jää noin 1050 kierrokseen, eikä alene ennen kuin käynnistää uudestaan. Ei vakavaa, mutta mielessä on että koska vika suurenee?!?!
Syytä en vaivaan ole keksiny. Voi olla ihan säätö juttu toi kylmäkäynnin heittely, mut toi jumittaminen 1050 on kyllä jo vika. Kaasu vivusto on käyty läpi ja rasvailtu yms. sekä tyhjäkäynti "luisti" on rasvattu ja putsattu.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Oma W201 -89 2.3 on tehnyt samanlaista tyhjäkäynnin seilaamista kylmänä. Oireet pahenivat marraskuussa kun naapuri ajoin omalla autollaan keulaa hieman kasaan. Korjauksen jälkeen on tehnyt sitä että kun ajaa lämpimäksi ja sen jälkeen jättää tyhjäkynnille niin kierrokset ovat 1100 tienoilla. Pari kertaa kun nopeasti polkee kaasua niin kierrokset tippuu normaaleiksi. Missähän voisi olla vika.
Vaihdoin viime viikonloppuna uudet täysin samanlaiset tulpat kuin edellisetkin ja nyt kone oikein potkii tyhjäkäynnillä. Eli päästää kierrokset niin alas että meinaa sammua. Ihan kuin jättäisi sytytyksen jostain välistä pois. Vanhat tulpat kun vaihtaa niin ongelma katoaa. Olen kokeillut kaksia uusia tulppia. Olisiko niin että säädöt on tehty hieman epäkuntoisille tulpille ja nyt kun vaihdoin uudet niin säädöt ovat pielessä?
Vaihdoin viime viikonloppuna uudet täysin samanlaiset tulpat kuin edellisetkin ja nyt kone oikein potkii tyhjäkäynnillä. Eli päästää kierrokset niin alas että meinaa sammua. Ihan kuin jättäisi sytytyksen jostain välistä pois. Vanhat tulpat kun vaihtaa niin ongelma katoaa. Olen kokeillut kaksia uusia tulppia. Olisiko niin että säädöt on tehty hieman epäkuntoisille tulpille ja nyt kun vaihdoin uudet niin säädöt ovat pielessä?