2.6 tyhjäkäynti ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
evo3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 07.12.2004 15:43

2.6 tyhjäkäynti ongelmia

Viesti Kirjoittaja evo3 »

tietääkö kukaan mikä aiheuttaa 190 2.6 kierrosten heittelyn tyhjäkäynnillä???? on kuulemma ollut muillakin samaa ongelmaa!!!!!!!!!
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Vähän samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Mullaki on -89 W201 2.6 ja tyhjäkäynti seilaa. Onneks seilaamista ei esiinny lämpösenä, mut kylmänä seilaa 650 - 800 kierroksen välillä tasasesti nousten ja laskien.
Sitten joskus käynnistäessä tyhjäkäynti jää noin 1050 kierrokseen, eikä alene ennen kuin käynnistää uudestaan. Ei vakavaa, mutta mielessä on että koska vika suurenee?!?!

Syytä en vaivaan ole keksiny. Voi olla ihan säätö juttu toi kylmäkäynnin heittely, mut toi jumittaminen 1050 on kyllä jo vika. Kaasu vivusto on käyty läpi ja rasvailtu yms. sekä tyhjäkäynti "luisti" on rasvattu ja putsattu.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kaikki imusarjan letkut kannattaa käydä läpi, varsinkin joutokäynnin säätimen letkut.
Saattaapi olla halki jostainpäin-->imuvuoto.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
TC7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Pe 16.07.2004 11:02

Viesti Kirjoittaja TC7 »

Oma W201 -89 2.3 on tehnyt samanlaista tyhjäkäynnin seilaamista kylmänä. Oireet pahenivat marraskuussa kun naapuri ajoin omalla autollaan keulaa hieman kasaan. Korjauksen jälkeen on tehnyt sitä että kun ajaa lämpimäksi ja sen jälkeen jättää tyhjäkynnille niin kierrokset ovat 1100 tienoilla. Pari kertaa kun nopeasti polkee kaasua niin kierrokset tippuu normaaleiksi. Missähän voisi olla vika.

Vaihdoin viime viikonloppuna uudet täysin samanlaiset tulpat kuin edellisetkin ja nyt kone oikein potkii tyhjäkäynnillä. Eli päästää kierrokset niin alas että meinaa sammua. Ihan kuin jättäisi sytytyksen jostain välistä pois. Vanhat tulpat kun vaihtaa niin ongelma katoaa. Olen kokeillut kaksia uusia tulppia. Olisiko niin että säädöt on tehty hieman epäkuntoisille tulpille ja nyt kun vaihdoin uudet niin säädöt ovat pielessä?
Avatar
TC7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Pe 16.07.2004 11:02

Viesti Kirjoittaja TC7 »

Niin olisko kellään tietoa miksi tulppien vaihto aiheuttaa moista tyhjäkäynnin heittelyä? Vai johtuuko sekin ongelma mahdollisesti haljenneista imusarjan letkuista? Nopeesti kun katoin ni en huomannut halkeamia letkuissa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pyöräytä joutokäyntisotkua rikkaammalle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

imuilma vuodon paikallistaminen on helppo starttipilotilla. sitä kun suihkuttelee letkuihin ja liitoksiin. jos kierrokset nousee niin vuoto löytyi.
Vastaa Viestiin