Väyrysen kierrokset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Frank
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 19.02.2005 13:22

Väyrysen kierrokset

Viesti Kirjoittaja Frank »

Ostin tuossa väyrysen vuosimallia -96, 230:llä koneella. Muutoin toimivan tuntuinen vehjes, vaikkei paljon olekaan tullut ajeltua. Huomasin että tyhjäkäynnillä kun antaa kierroksia niin n. 4000 kierroksen kohdalla käynti "hyppää" ts. kun kaasua painaa tasaisesti niin kierrokset nousee ja laskee itsestään. Olisiko kellään tietoa onko normaalia, vai onko kyseessä jotain patologista? Ilmeisesti väiskin mallivikana on jonkinlainen nokka-akselin kuluminen, voisiko liittyä siihen? Itsellä kun tuppaa tuo tietämys tekniikasta rajoittumaan siihen, että osaan ajaa auton korjaamolle :)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tuo taitaa olla normaalia koska minulla tekee aivan samaa, mutta vain tyhjäkäynnillä.

Ilmiö on vähän kuin kierrosrajoitin tms. puuttuisi peliin kun huudattaa vapaalla kovilla kierroksilla.
Frank
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 19.02.2005 13:22

Väiskin kierrokset

Viesti Kirjoittaja Frank »

Jees, hyvä homma! Pistää aina tuon tyyppiset ongelmat syömään hermoja, jos jotain oleellista vikaa löytyy niin maksaa yleensä maltaita. Eikä yhtään lohduta vaikka "elämä on" :) Ajossa kierrokset tosiaan pysyy ihan tasaisena eikä ole ollut ongelmia.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Koittakaas painaa kytkinpoljin kerran pohjaan niin pitäisi ottaa sen jälkeen kierroksia.
RED POWER IHC DT-358
locator
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.02.2004 18:06
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Väyrysen kierrokset

Viesti Kirjoittaja locator »

Mulla oli -96 E-200, ja se teki aivan samaa eli taitaa olla vain ominaisuus eikä vika...
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Juu ja mulla on automaatti joten voi olla vaikeaa. :lol:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

e320 kirjoitti:Juu ja mulla on automaatti joten voi olla vaikeaa. :lol:
Voidaanhan me se jalan lepuutustuki survoa konehuoneen puolelle.
Kun tulee rintapelliin aukko, niin kuuleekin paremmin notta kiärtääköö vaiko eikö :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jouko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 06.12.2003 18:55
Paikkakunta: Vantaa

väyrysen kierrokset

Viesti Kirjoittaja jouko »

Ari66 kirjoitti:
e320 kirjoitti:Juu ja mulla on automaatti joten voi olla vaikeaa. :lol:
Voidaanhan me se jalan lepuutustuki survoa konehuoneen puolelle.
Kun tulee rintapelliin aukko, niin kuuleekin paremmin notta kiärtääköö vaiko eikö :lol:

Taitaa kaikki väyryset olla "viallisia" ei muuten otakaan paikallaan yli 4000
kierroksen,vaikka polkaiset kaasun pohjaan, on jokin varojuttu boxin ohjelmassa. Ainakin kaikisssa näin on ollut joita olen huoltanut ja päästöjä mitannut.Siis ei vika ilmeisesti :lol:
Vastaa Viestiin