Mittariston irroituskoukut w124

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Mittariston irroituskoukut w124

Viesti Kirjoittaja Jata »

Tervehdys.

Juu,noista koukuista.
Mikähänlaiset ne on,äkkiähän noi varmaan sopivasta aineesta taivuttelee,kun kl osassa maksavat 20,- .
Aikamoisen pätkän saa rautalankaa sillärahalla jo.

Kuinka pitkät ne pitäs olla?
L- muotoiset,jos oikein käsitin vai ja sitte että mihin niitä tyrkitään ja kuinka paksusta aineesta ne koukut?
Joku 3-4 mm?


Tosiaan noi valot ihan sippi siinä mittarissa ja Capricemanilta tilasin minäkin noi ledivalojutut tohon mittariin.
Koittas samalla vemputtaa sitä polttoainemittarin liitosta tai mikä lie joka hapettuu kun se mittari on niinkun minä;ei tiiä mistään.

Jos kerran ei mittarin käämit oo sökö niinkun jossain mainittiin siitäkin.

Kertokaapa poijaat..

Moi
w124 300 Tdt -92
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mahtuuko käsi alakautta mittariston taakse? Jos mahtuu niin työnnä mittaristo irti sitä kautta. (W123 ja W115:ssä onnistuu)
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Vielä halvemmalla pääset, kun otat ilmasuuttimenritilän pois siitä vasemmalta sivulta ja vemputat mittariston irti käsin. Nopeaa ja helppoa. Jos ei lähde, niin ota keskisuutinkin löysälle.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei niiden koukkujen tekenimenkään ole kovin kallista. Katiskalangasta kun ruuvipenkissä taittelee, niin kulut on luokkaa 1sentti/pari. Olen tehnyt uudet koukut joka kerta kun olen niitä tarvinnut. :D
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos ne koukut tekee itse, on hyvä tehdä niistä niin jämyt kuin saa ja vielä kunnon kahvoilla. Kesällä taiteilin moiset pyörän pinnoista mutten älynnyt laittaa niihin kunnollisia ripoja. Mittari oli sen verran jämysti kiinni, että eihän niillä koukuilla mitään tehnyt – lipsuivat vaan käsissä. Kokeilin työntää altakin päin mutta handut eivät mahtuneet väliin. Lopulta sitten irrotin ne suuttimet ja sitten alkoi homma tapahtua. :D

Eivät ne koukut kuitenkaan toimettomaksi jääneet. Monessa muussa paikassa niistä on ollut hyötyä.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Alle 2mm teräslankaa, päihin ~4mm koukut, toiseen päähän hantaakit, ei se niin nuukaa ole. :D Joskus riittää ykskin koukku, kun mittariston toisen reunan saa liikkeelle, pystyy meisselillä tai kätösellä avustamaan jo sopivasti.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Alkuperäiset käyttämättömät koukut saa meikäläiseltä hintaan 10 EUR + postikulut. Tilaukset yv:llä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Jaahas.
Kiitos vinkeistä.
Tulis vaan taas kesä että tarkenis pihalla ruuvata :) :)

-20 näky olevan kun tossa pihalla just kävin,hrrr. :roll:
w124 300 Tdt -92
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Koukut??????

Viesti Kirjoittaja steelman »

Ei mittarin irroitukseen mitään koukkuja tarvitse,mittariston alapuolelta suojus pois ja kädellä työntämällä mittaristo nousee paikaltaan pois.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18037
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Ei mittarin irroitukseen mitään koukkuja tarvitse,mittariston alapuolelta suojus pois ja kädellä työntämällä mittaristo nousee paikaltaan pois."

Liian työlästä, koukuilla lähtee mittaristo irti ennenkuin alasuojuksen ruuveja on edes ehtinyt kaikkia löytää.
Se on eri asia jos ei osaa koukkuja käyttää ja repii niillä sitten mittariston palasiksi.
wiimax.fi
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Vääntelin omat hitsauspuikoista, tavallisesta rautalangasta tehdyt meni aina suoraksi kun koitin repiä mittaristoa pois sedanista (oli aivan tautisen piukassa)
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Minun kätöset eivät ainakaan mahdu samaa kautta irrottamaan mittaristoa 124:stä kuin 123:sta. Eli alapuolen verhoiluja ei kannata alkaa purkamaan...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

itse tein foorumin ohjeiden mukaisesti polkupyörän pinnasta.
Se pää toimii sopivana koukkuna.
Hanttakin teossa suurin työ :D Porasin isompaan tankoon reiän ja hitsasin kiinni!
autodidakti
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Eikös tuo lähde myös kaiuttimen reijän kautta kuten 126 mallissa ?
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Kysästään tätä kautta niin ei tarvitse aloittaa uutta topiccia.

Eli koukut on tehty ja mittari jo liikkuu ehken sentin verran ulospäin mutta sitten tökkää, ottaako vaijeri kiinni vai jokin kiinnike ?
Tuntus ottavan juuri siitä nopeusmittarin kohdalta kiinni eli reunoilta heiluu mutta keskikohta jumittaa.

Vai lisätäänkö voimaa,nyt olen vetänyt suht kovaa?
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Itse olen työntänyt silloin alareunasta ohuen ohjauspellin.
Vaikka ei pitäisi olla mitään mihin takertuu.
Kun yläreunasta nyvitään, tulee ilmeisesti sen verran vinossa, että pelti auttaa.

Mitarin vaijerin pituus pitäisi riittää, jos olet polkimien luota päästänyt irti kannakkeestaan.
autodidakti
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Joo, nyt toimii taas kaikki valot auton sisällä, juotos oli irronnut mittarin valojen säätöpotikasta, tippa tinaa ja taas valot loistaa.

Ei ollut mitään kiinnikettä vaijerissa, mutta mattojen poisotto antoi vaijerille sen tarvittavan tilan että sai mittarin käsille. Takaisin laitto oli vähän kinkkisempi...

Tässä tapauksessa ei ollut se punakantainen sulake palanut, vaan juotos oli irti himmentimestä ja koko kabiini oli täysin pimeä.
Vastaa Viestiin