Vääntö puuttuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:No tuosta TypeRästä sen veraan että:Lueskelin tuossa vähän aikaa sitten tuulilasista testiä Seat Leon TDI:stä.60-120km/h kiihdytys oli kyseisellä autolla muistaakseni jotain 0,4 sekuntia hitaampi kuin TypeRällä,muista vastaavista sporteista->Focus ST170, T-Sport Corolla jne. ei sitten vastusta ollutkaan Seatille.Kyllä noissa dieseleissä tuo voima on hieman erillaista kuin benssiini vehkeissä.
Juuri tuollaisia "täss o 0,7 hv enemmän tehoa ja alumiinipolkimet"-argumentteja kuulee paikallisella kioskilla, missä ~15-kesäiset roikkuhousut lukevat KePöä ja yrittävät löytää sen mahdollisimman otollisen teinituning-kohteen itselleen ajokortti-ikään mennessä. Ainoa ero vaan on se, että siellä asiaa ei yksinomaan ilmoiteta (asiallisesti kuten AM) vaan siitä tehdään koko illan juupa-eipä-topicci. :shock:
Ainakaan meikäläinen ei osaa suhtautua juuri mitenkään siihen, että suorituskykyä pannaan järjestykseen vielä sadasosienkin mukaan. Aina on ehditty, ja alla on sentään ollut sellaisiakin raketteja kuin VW Caravelle 1,6TD ja W124 200D. Mainittakoon, että molemmilla em. nakuttajilla ajaminen on ollut muuten kaikinpuolin miellyttävämpää kuin esim. -98 2-litraisella Celicalla, jollainen oli kerran ajossa pari päivää. Ihan alkaen siitä, että mersu kulki itsestään ja melutta suoraan ja sinne mahtui istumaan ilman alkuvenyttelyä. :evil:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kovinpa ollaan kaukana tuosta otsikosta............Mutta samaa mieltä, tuollaiset sekuntivertailut kuuluvat jonnekin kiihdytyskilpailuihin- radalle siis.
Kuka tosiaan jaksaa taistella siitä että fiat127 kiihtyy 0.4s nopeammin 0-100 kuin 1200 kupla. Tai muuta vastaavaa.
Mullakin tosiaan oli tollanen urheilumallin hankinta joskus nuorempana mielessä, jonkun celican tai vast. Mutta muutaman kokeilun ja vertaamisen isipapan Mesellä ajamiseen jälkeen kyllä mieli muuttui. Niitä joutuu tosiaan ajamaan eikä hirveästi kiinnosta ryömiä sellaiseen lavitsaan ja lähteä 40km:n työmatkalle korvat lukossa rattia puristaen.
Joku väitti joskus että kaikki uudet autot on nykyään yhtä hyviä, no tyyppi kokeili vanhaa 190:stäni eikä ollu uskoa että auto on melkein 20 vuotta vanha.
Oli kuulemma loppujen lopuksi sittenkin vähän toista kuin vuoden ikäinen astra. Ja muistaakseni tossa 190:sä verrattuna nykyiseen kulkupeliin on vielä ajettavuudessa aika huima ero.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Eipä näillä tehoilla ja autoilla kauheasti kannata väitellä...vaikka muutenhan vertailut on ihan hauskoja :) ...pääasia että suorituskyky on sellainen että sillä pärjää "normaalissa" ajossa. Ihan turha lähteä näissä teholuokissa (150-200 hv) loppujen lopuksi puhumaan mistään varsinaisesta suorituskyvystä tai mikä parasta urheiluautoista?

Sitten kun joskus vielä hankin tai vaihdan autoa niin siitä lähden että hevosvoimat alkavat 250 minimi mieluiten kuitenkin kolmosella alkavilla numeroilla toivottavasti. 8)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Lindroos kirjoitti: Täytyy vielä sen verran tunnustaa että tällä hetkellä perheestä löytyy aika vakavaa kiinnostusta Japseja kohtaan. Isältä sellasen kasvatuksen aikoinaan saanu että yhtään Japsia miedän perheeseen ei tule mutta nyt kai täytyy taipua. Tyttöystävä on vaihtamassa hyvin palvellutta Escorttia pois ja tilalle pitäisi löytää käyttö Japsi. Muutamaa merkkiä käyty jo koeajamassa ja tulevana viikonloppuna pitäs suunnata Seinäjoelle kiertelemään Hondan liikkeitä. Täytyy kyllä ihmetellä miten tarkasti kaikki tekniikka toimii esim. uudessa Corollassa. 1.6VVTi vie pientä HB-mallista Corollaan ihan riittävästi ja kaikki toivottava on jo vakiona. Oikeastaan mitään ei jää kaipaamaan. On täysautomaattinen ilmastointi, kauko keskus-lukko, sähkö lasit ja peilit, CD/RDS-soitin, yms. rensselit. Eukolla on vaan jonkinlasta epäilystä siitä että pienemmän moottoritilavuuden autoon ei voi vaihtaa. Vanha Escortti on 1.8 16V DOHC ja sekin liikkuu mun mielestä ihan kivasti. Corollalta löytyy T-Sporttia (192hp) mutta mun käteen ainakin tuntuu aika tahmeelta. Kunhan viikonloippuna eukko saa ton Type-R:n testiin niin voin kertoa siitäkin sitten mielipiteeni. Kyllähän itsellekkin tollanen kelpais mutta 50-60tkm vuosi ajoilla ei tule edes kysymykseen ja siitä ajettavuudesta puuttuu se jokin mitä mersussa on.
Itselläni on laajat kokemukset kyseisestä katiskasta. Onhan siinä asialliset varusteet, mutta ajo-ominaisuudet puuttuvat. Tyttöystäväsi kannattaa jäädä odottelemaan vuoden vaihteessa myyntiin tulevaa uutta Golfia. Jo nykyisen korimallin Golf hakkaa Corollan ajettavuudessa mennen tullen.

Petri M:lle vielä, että tuo on sinun mielepiteesi. Mielestäni Suomeen riittää mainitsemasi alempi teholuokka. Kolmosella alkavat teholuokat ovat
tarkoituksen mukaisia vain Saksassa. On ihan järkevää, että myös alemman
tehon luokista keskustellaan, koska eroja löytyy.

Edit: Ylläolevaan virkkeeseen korjattu Pasi M.:n tilalle Petri M. :P
Pasi M.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Leka: Jos sulta löytyy kokemusta kyseisestä autosta enemmän niin kerro ihmeessä. Omat kokemukset ovat lyhyeltä koeajolenkiltä ja talvi yms. olosuhteet on kokematta. Ohjauksen tahmeuden havaitsin maantienopeudessa ja sähkötehostettu ohjaus on mielestäni tunnoton. Osto päätös pitäsi tehdä mahdollisesti tulevana viikonloppuna koska odotusaika uudella autolla on kohtuu pitkä ja vanha on jo menossa myyntiin..

Uusi Golffi on tosiaan tulossa mutta tämän nykyisen korimallin vaihdelaatikko ongelmat epäilyttävät. V.A.G-konsernin 1.4 ja 1.6 bensakoneiden laatikot ovat ilmeisesti aika herkkiä, ainakin sellasen käsityksen olen saanu kun juttuja foorumeilta lukee. Suurin osa ongelmista tuntuu vaivaavan Seat merkeillä varustettuja autoja vaikka osat pitäsi olla samat. Luultavasti tota uutta Golffia on kyllä paranneltu myös vaihdelaatikon osalta. Tollasella IV-koppasella bensa ja TDI Goilffilla on kyllä tullu ajeltua varmaan tuhansia ja tuhansia kilometrejä ja ihan hyvä maku niistä on muuten jääny. Tosin vakiovarusteita ei ole nimeksikään..
Kiitoksia!
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kokemukseni ovat turbodieselmallista, jolla olen muutama tuhat kilometriä ajanut. Kulkee vähällä ja voimaa löytyy. Bensakoneista en ole ajanut, mutta kovasti ovat kehuneet niitä lukuun ottamatta lyhyistä välityksistä johtuvaa metelitasoa moottoritienopeuksilla. Onhan Corolla ihan hyvä ja toimiva perusauto. En sitten tiedä miten seuraavat asiat vaikuttavat, kun kyseessä on pienikokoinen? ja todennäköisesti autoihin vähemmän intohimoisesti suhtautuva naishenkilö, mutta tässä tärkeimpiä havaintojani:

Kokonaisuuden pilaa mainittu sähköisesti tehostettu ohjaus. Täysin tunnoton ja lisäksi ainakin minun mielestä joka olen tottunut nopeahkoihin saksalaisiin ohjauksiin liian hidas. Ainakin puolikierrosta sais ohjauksesta ottaa pois. Suoralla ajo on hieman hoippuvaa.

Toinen negativiinen asia on ajoasento. Se tahtoo jäädä huonoksi kompromissiksi. (Olen "täysikokoinen.") Ajoasennon suurin puute ohjauspyörän pitkittäissäädön puuttuminen, jolloin ratti jää liian kauas. Lisäksi korkeussäätö on riittämätön. Toinen puute on, että penkkiä ei saa säädettyä riittävän matalalle -> korkea ajoasento häiritsee.

Vaikka sisätilan materiaalit ovat aivan eri tasolla kuin edellisessä korimallissa on esim. Golfin tasoon vielä matkaa. Ketä nyt sitten pitää asiaa tärkeänä.
Jousitus on japanilaisten tekeleeksi hyvä. Jämäkkä hieman pintakova ei mikään kovin mukava, mutta toimiva.

Ihan jees, harvassa osa-alueessa hyvä tai huono ei kuitenkaan mielestäni oikein millään osa-alueella pääse Golfin tasolle. On Corolla ihan hyvä ratkasu, jos ei mitään ihmeempiä fiiliksiä ajotapahtumasta kaipaa.

Mulla on sellanen tuntu, että Golfin vaihteistoja on lähivuosina parannettu. Perheessäni oli 2000 mallinen Golf, jonka vaihteisto tuntui takkuiselta ja oikukkaalta. Auto vaihdettiin 2002 uuteen vastaavaan ja vaihteisto toimi huomattavasti sulavammin ja jouheammin. 2002 mallista eteenpäin myös vakiovarustelu on kohdallaan. Muitakin muutoksia on selvästi tapahtunut. 2002 on hiljaisempi ja jousitus toimii paremmin. 2000 mallissa oli havaittavissa lievää jousituksen eriparisuutta.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lindroos kirjoitti:Uusi Golffi on tosiaan tulossa mutta tämän nykyisen korimallin vaihdelaatikko ongelmat epäilyttävät. V.A.G-konsernin 1.4 ja 1.6 bensakoneiden laatikot ovat ilmeisesti aika herkkiä, ainakin sellasen käsityksen olen saanu kun juttuja foorumeilta lukee.
Pitää muuten paikkansa. Ainakin meillä on firman 60 tkm ajetussa Octaviassa tällä osastlla joitain oireita. Auto on justiinsa tuolla 1,6 litran (55 kW) koneella ja laatikko välillä kieltäytyy ottamasta jotain pykälää sisään, välillä narahtelee ja välillä taas pesään menee ykköstä, vaikka kepakko pakkikohtaan olisikin työnnettynä...

No, onneksi kapine on menossa vaihtoon. Taitaa olla 60 tkm Skodillakille käyttöikä... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aku P kirjoitti:
AM kirjoitti:No tuosta TypeRästä sen veraan että:Lueskelin tuossa vähän aikaa sitten tuulilasista testiä Seat Leon TDI:stä.60-120km/h kiihdytys oli kyseisellä autolla muistaakseni jotain 0,4 sekuntia hitaampi kuin TypeRällä,muista vastaavista sporteista->Focus ST170, T-Sport Corolla jne. ei sitten vastusta ollutkaan Seatille.Kyllä noissa dieseleissä tuo voima on hieman erillaista kuin benssiini vehkeissä.
Juuri tuollaisia "täss o 0,7 hv enemmän tehoa ja alumiinipolkimet"-argumentteja kuulee paikallisella kioskilla, missä ~15-kesäiset roikkuhousut lukevat KePöä ja yrittävät löytää sen mahdollisimman otollisen teinituning-kohteen itselleen ajokortti-ikään mennessä. Ainoa ero vaan on se, että siellä asiaa ei yksinomaan ilmoiteta (asiallisesti kuten AM) vaan siitä tehdään koko illan juupa-eipä-topicci. :shock:
Ainakaan meikäläinen ei osaa suhtautua juuri mitenkään siihen, että suorituskykyä pannaan järjestykseen vielä sadasosienkin mukaan.
Juuri sitä yritin sanoa ettei tuolla mitättömällä n.puolen sekunnin erolla ole mitään merkitystä.Tarkoituksena vain sanoa että nuo nykydieselit vähilläkin hevosvoimilla pistävät suorituskyvyllään hanttiin tehokkaiksi mielletyille sporteille.

Itsekin olen nyt ajellut 200D mersulla jo n.340tkm ja perille olen hyvin päässyt.Suurempia nopeuksia varten laitetaankin sitten kypärä päähän ja kuusipistevyöt kiinni... :wink:
Avatar
ADahlber
Valvoja
Valvoja
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 18.03.2003 14:27

Viesti Kirjoittaja ADahlber »

Sen verran pitää vielä sanoa että yhtää ylinopeus sakko en ole saanut niin kauan kuin mulla on ollut disseli mersu mutta ennen niitä tuli varmaan 3kpl vudessa (koputtaa puuta).
AM kirjoitti: Suurempia nopeuksia varten laitetaankin sitten kypärä päähän ja kuusipistevyöt kiinni... :wink:

Näin on siinä vasta on fiilis kun pikku hiekka tiellä vauti lähemmäs 180km/h :D
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Leka kirjoitti:Kokemukseni ovat turbodieselmallista, jolla olen muutama tuhat kilometriä ajanut. Kulkee vähällä ja voimaa löytyy. Bensakoneista en ole ajanut, mutta kovasti ovat kehuneet niitä lukuun ottamatta lyhyistä välityksistä johtuvaa metelitasoa moottoritienopeuksilla. Onhan Corolla ihan hyvä ja toimiva perusauto. En sitten tiedä miten seuraavat asiat vaikuttavat, kun kyseessä on pienikokoinen? ja todennäköisesti autoihin vähemmän intohimoisesti suhtautuva naishenkilö, mutta tässä tärkeimpiä havaintojani:

Kokonaisuuden pilaa mainittu sähköisesti tehostettu ohjaus. Täysin tunnoton ja lisäksi ainakin minun mielestä joka olen tottunut nopeahkoihin saksalaisiin ohjauksiin liian hidas. Ainakin puolikierrosta sais ohjauksesta ottaa pois. Suoralla ajo on hieman hoippuvaa.

Toinen negativiinen asia on ajoasento. Se tahtoo jäädä huonoksi kompromissiksi. (Olen "täysikokoinen.") Ajoasennon suurin puute ohjauspyörän pitkittäissäädön puuttuminen, jolloin ratti jää liian kauas. Lisäksi korkeussäätö on riittämätön. Toinen puute on, että penkkiä ei saa säädettyä riittävän matalalle -> korkea ajoasento häiritsee.

Vaikka sisätilan materiaalit ovat aivan eri tasolla kuin edellisessä korimallissa on esim. Golfin tasoon vielä matkaa. Ketä nyt sitten pitää asiaa tärkeänä.
Jousitus on japanilaisten tekeleeksi hyvä. Jämäkkä hieman pintakova ei mikään kovin mukava, mutta toimiva.

Ihan jees, harvassa osa-alueessa hyvä tai huono ei kuitenkaan mielestäni oikein millään osa-alueella pääse Golfin tasolle. On Corolla ihan hyvä ratkasu, jos ei mitään ihmeempiä fiiliksiä ajotapahtumasta kaipaa.

Mulla on sellanen tuntu, että Golfin vaihteistoja on lähivuosina parannettu. Perheessäni oli 2000 mallinen Golf, jonka vaihteisto tuntui takkuiselta ja oikukkaalta. Auto vaihdettiin 2002 uuteen vastaavaan ja vaihteisto toimi huomattavasti sulavammin ja jouheammin. 2002 mallista eteenpäin myös vakiovarustelu on kohdallaan. Muitakin muutoksia on selvästi tapahtunut. 2002 on hiljaisempi ja jousitus toimii paremmin. 2000 mallissa oli havaittavissa lievää jousituksen eriparisuutta.
¨

Corollasta sen verran, kun isäukolla uusi sellainen alla on, että varsin kelpo peli se on kokoluokassaan. Painimme molemmat - isä ja minä - ns. kääpiösarjassa kokojemme puolesta (170 cm:n lipputankoja), joten ajoasennon kanssa ei ole ollut ongelmia Corollassa. Sisutus on mielestäni ainakin Sol-varustetasolla mielestäni tyylikäs hopeanväristä keskikonsolia ja nahalla päällystettyä rattia ja vaihdekepinnuppia myöden. Lisäksi keskikonsolin namikat on päällystetty kumilla, joten turhia muovin natinoita ei ilmennyt. Uusi Corolla on muutenkin tosi hiljainen, tässä ajamassani autossa oli tosin kitkarenkaat alla, mutta kuitenkin. Kulutus (1,6 VVTi) on auton painoon nähden todella alhainen: maantieajossa pääsee reilusti alle 7 litran. Ajotuntumasta on paha mennä sanomaan, kun en ole mikään Vatanen, vaan ajan aina suht' rauhallisesti. En siis huomannut Corollan käyttäytymisessä mitään ihmeellistä edes maantieajossa. Parempi tämä uusi Corolla on kuin esimerkiksi entinen autoni, vm. -00 Nissan Primera 1,8.

Summa summarum: tuossa vähän päälle 20 tuhannen euron hintaluokassa mielestäni japanilaiset autot ovat yleisesti ottaen oikein hyviä pelejä. Hinnan tuplaannuttua kilpailu alkaakin sitten olla kovaa Mersun, BMW:n ym. merkkien kanssa. Autoilu on Suomessa mielestäni järjettömän kallista touhua, siksi vaihdoin lähes 20 tuhatta euroa maksaneen Primerani 8 tuhannen euron Mersuun, ja välirahalla lyhensin mukavasti asuntolainaa. Päivääkään en ole katunut, Mersu on helvetin hyvä auto. En taatusti olisi saanut yhtä paljon vastinetta rahoilleni vaihtamalla samanhintaiseen japanilaiseen autoon 8)
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Moggelle: Sen verran täytyy vielä haastaa, että ton ohjauksen ongelmien havaitsemiseksi ei tarvita mitään vatasia. :P Sen verran selvä juttu.

Käyttämäni yksilö hieman nitisi radion yläreunan ja kojelaudan välistä. Vedin kyseisestä kohtaa kojelaudan yläreunasta hieman ylöspäin,(kuulostaapa tyhmältä en osaa paremminkaan selittää) jolloin nitinä lakkasi. Ongelma toistui myöhemmin uudestaan, jolloin sama toimenpide auttoi. Muuten nitinätön kojelauta.

On se joo ihan hiljainen auto. Tosin mainitsemani 2002 Golf oli vielä hiljaisempi (liekö renkailla osuutta asiaan Golf -> 175/80 14 ja Corolla 195/65 15). 2000 mallista Golfia tämä uusi Corolla taitaa olla jo sitten hiljaisempi.

Kuten jo sanoin ihan hyvä auto. Itse vain suosin toista autokoulukuntaa. 8)
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Leka: joo, no kyllä mä sun viestistä ymmärsin, että ei sulla varsinaisesti mitään Corollaa vastaan ole 8) Täytyy myöntää, että itsekin suhtaudun, miten sen nyt sanoisi... varauksella tiettyihin automerkkeihin, kuten Citroen, Peugeot, Renault, Opel tai Ford, vaikka mitään varsinaista syytä ei olisikaan. Vähintään puolet autoilusta tulee oikeasta fiiliksestä, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä tekniikan tai laadun kanssa.

Sen verran on kuitenkin kritisoitava tässäkin foorumissa kirjoiteltuja juttuja, joissa juuri esim. Corolla verrataan vaikkapa E-mersuun, vaikka oikea vertailukohde olisi A-sarjalainen - ainakin hinnan puolesta. Vaikka A-sarjalainen taitaa sekin olla Corollaa kalliimpi :wink:
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Mogge kirjoitti:Corolla verrataan vaikkapa E-mersuun, vaikka oikea vertailukohde olisi A-sarjalainen - ainakin hinnan puolesta. Vaikka A-sarjalainen taitaa sekin olla Corollaa kalliimpi :wink:
Mrr...

Ei prkl mersua voi verrata tojotaan, vaikka ois kuin pieni mese tahansa... Vaikka en uudella corollalla olekkaan ajanut niin en vaihtaisi a-sarjalaista edes avensikseen. Riisikupit vaan tahtoo olla niin lelun oloisia, materiaalit vaatimattomia, nitisee ja natisee jne... Toki ne varmaan on kohtalaisen varmatoimisia ja luotettavia vehkeitä, mutta silti. Mersu on aina mersu.

Sitten hinnoista kun kerran puheeksi tuli:

Corolla alk. 18 080 €
A-malli alk. 24 990 €

Eroa siis reilu 41 000 mummoo, joten kyllä sillä rahalla jotakin täytyy saada.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Huh kun säikähdin että mihin foorumiin eksyin :wink: Riisikuppiforumi löytyy tuolta http://www.fintoys.net/forum/?board=vieraat :lol: :lol:

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

MB, Mr_Benz: höpönlöpön :D Kyllä japanissakin osataan isoja edustusautoja tehdä, siis sellaisia joita ei ikinä ole tänne susirajan taakse edes tuotu. Eikä esim. joku nelisatanen Lexuskaan varmasti mikään tykki olis A-Mersun 1,4 litran moottorilla, jos kerran vertailut sallitaan suuntaan ja toiseen :P Typerää vertailua, eikö totta? :wink:

Kuten sanottua: tuossa Corollan hintaluokassa japanilaiset pelit ovat mielestäni erittäin hyviä, mutta hinnan tuplaannuttua ns. paremman luokan saksalaiset ovat vastaavasti laadukkaita ja arvostettuja 8)
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:300 E 24V on tunnetusti kierroskone. Tehoon nähden (220 hv) vääntömomentti on verrattain pieni (265 Nm). Vääntömomentin huippu esiintyy lisäksi korkeilla kierroksilla 4600 r/min. TM mainitsi kyseisen auton koeajossa -91, että 8-venttiiliseen verrattuna kasvanut teho tulee esiin kuuden tuhannen kierroksen jälkeen ja että auto kaipaisi tiheästi porrastetun manuaalivaihteiston, jotta tehoreservi voitaisiin hyödyntää kunnolla.

Tiedä sitten. Minä olen kyllä sitä mieltä, että isossa Mersussa pitää ehdottomasti olla tomaatti.
Milloin 300 E:ssä on ollut 8-ventiillikansi? :D
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Minkä merkin foorumi tämä nyt on? Jos ostatte volkkareita ym niin tekniikka -valikko ei ehkä ole oikea paikka hintavertailuihin tai johonkin civicin sekunnin kymmenyksiin....vai olenko väärässä?
Vastaa Viestiin