MB 190 -89 Ongelma!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

MB 190 -89 Ongelma!

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Eli ongelma seuraava:
Pistää pakkasel käyntii, käy tasaisesti ja lähtee käymää hyvi. Mut jos heti käynnistyjsen jälkeen polkasee yhtäänkään kaasusta niin se sammuu. Lähtee kyl uudestaa käyntii heti! Pitää aina käyttää joutokäyntiä n.1-1,5min että voi kaasutella.
:roll:
Mikä vikana :?: :?:
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: MB 190 -89 Ongelma!

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

^Axu^ kirjoitti:Eli ongelma seuraava:
Pistää pakkasel käyntii, käy tasaisesti ja lähtee käymää hyvi. Mut jos heti käynnistyjsen jälkeen polkasee yhtäänkään kaasusta niin se sammuu. Lähtee kyl uudestaa käyntii heti! Pitää aina käyttää joutokäyntiä n.1-1,5min että voi kaasutella.
:roll:
Mikä vikana :?: :?:
Mallista voisi kuvitella, että bensakone vakioalipainekaasarilla, muistuttaa pullon yläosaa, päässä sormin kierrettävä korkki, jonka jatkona nutikka varren päässä.
Tuolla "pullossa" pitäisi olla öljyä niin paljon, että on lähes täynnä, kun korkki pannaan kiinni. Öljyksi sopii automaattiöljy, pakkaskeleillä käynnistyvyys paranee, jos vielä lantraa sitä 1/4 - 1/3 osalla naftaa (=dieseliä).
Mootoriöljy ja "ompelukoneöljy" jähmettyy niin paljon, että alipaine ei nosta luistimäntää, jolloin kaasu pysyy kiinni.

Nuo oireet vaikuttaa sellaisilta, että luistimäntä hyppää liian nopeasti auki, jolloin kone kuolee raittiin ilman myrkytykseen: ei saa bensaa tarpeeksi eikä se ehdi sekoittua.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tai sitten neula on sen verran kulunut, että kone saa jopa liikaa bensaa.
Onkos kaasariin koskaan asennettu ns. huoltosarjaa? Jossain 200 tkm paikkeilla sitä voisi alkaa harkita.

OT: meikäläistä hiukan kiinnostaa seurata, koska oma ex-190 omistajineen liittyy forumille. Ikä ja malli ja oireet täsmäisivät Axunkin tapauksessa.
(Onko Axun auto tummansininen, Hellan lisävaloilla ja BLC-kirjainosa rekkarissa?)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
YoYo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 29.11.2003 01:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja YoYo »

Ei varmaankaan polttoainesuodattimen vaihdosta haittaakaan olisi...
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

YoYo kirjoitti:Ei varmaankaan polttoainesuodattimen vaihdosta haittaakaan olisi...
Vaihdettu kesällä...
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Aku P kirjoitti:Tai sitten neula on sen verran kulunut, että kone saa jopa liikaa bensaa.
Onkos kaasariin koskaan asennettu ns. huoltosarjaa? Jossain 200 tkm paikkeilla sitä voisi alkaa harkita.

OT: meikäläistä hiukan kiinnostaa seurata, koska oma ex-190 omistajineen liittyy forumille. Ikä ja malli ja oireet täsmäisivät Axunkin tapauksessa.
(Onko Axun auto tummansininen, Hellan lisävaloilla ja BLC-kirjainosa rekkarissa?)
En tiedä onko asennettu? auto ostettiin n.1vuosi sitten. Autolla ajettu muistaakseni n.330tkm.

Eikä ole meidän auto tuollainen. Meidän mese on valkoinen ja sumavalot tulossa vasta :)
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Re: MB 190 -89 Ongelma!

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

jorma-k kirjoitti:
^Axu^ kirjoitti:Eli ongelma seuraava:
Pistää pakkasel käyntii, käy tasaisesti ja lähtee käymää hyvi. Mut jos heti käynnistyjsen jälkeen polkasee yhtäänkään kaasusta niin se sammuu. Lähtee kyl uudestaa käyntii heti! Pitää aina käyttää joutokäyntiä n.1-1,5min että voi kaasutella.
:roll:
Mikä vikana :?: :?:
Mallista voisi kuvitella, että bensakone vakioalipainekaasarilla, muistuttaa pullon yläosaa, päässä sormin kierrettävä korkki, jonka jatkona nutikka varren päässä.
Tuolla "pullossa" pitäisi olla öljyä niin paljon, että on lähes täynnä, kun korkki pannaan kiinni. Öljyksi sopii automaattiöljy, pakkaskeleillä käynnistyvyys paranee, jos vielä lantraa sitä 1/4 - 1/3 osalla naftaa (=dieseliä).
Mootoriöljy ja "ompelukoneöljy" jähmettyy niin paljon, että alipaine ei nosta luistimäntää, jolloin kaasu pysyy kiinni.

Nuo oireet vaikuttaa sellaisilta, että luistimäntä hyppää liian nopeasti auki, jolloin kone kuolee raittiin ilman myrkytykseen: ei saa bensaa tarpeeksi eikä se ehdi sekoittua.
Ahaa...Missäpäin siis se "pullo" tarkalleen on? Jonkun letkun päässä mikä tulee kaasarilta? Voisi mennä kurkkaamaan..autokin juuri sopivasti tallissa.
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pannahinen, ei ole vieläkään rakas ex-auto voorumilla... :?

Yhtä kaikki. Se luistimäntä on kyllä ihan keskellä kaasaria, siinä päällä.
Kaasarissa lukee päällä Pierburg ja siinä keskellä on hemmetin iso tasapäinen ruuvinkanta missä on muistaakseni joku nuolikin osoittamassa avaussuuntaa. Se auki ja sinne ölkkiä. Automaattiöyljy täyttää tehtävänsä ko. paikassa ihan hyvin. Täyttömäärä lukee kyllä omistjaan käsikirjassa, mutta liikatäyttö ei sikäli haittaa -- mäntä vaan pitää painaa varovasti alas jotta öljy ehtii "väistyä männän tieltä": liika aine poistuu alipainekanavia tms. pitkin.
Käytännön vinkkinä mainitsisin, että ko. ruuvi voi olla vähän p****leen tiukassa, joten varaudu.

Pierburgilla pari talvea ajaneena toteaisin, että auto lähtee kyllä kovassakin pakkasessa käyntiin mutta enemmän ajetussa yksilössä tuo huono käynnissä pysyminen/veto ensi metreillä on ilmeisesti enempi ominaisuus. Itselläkin auto lähti kyllä parhaimmillaan -28 asteessa ilman roikkaa käyntiin mutta sammui aina minuutin välein. Noin seitsemännen starttauskerran jälkeen kone yleensä jäi pyörimään kiltisti. Varovaisella kaasunkäytöllä "hiipumaan" alkaneen koneen sai vielä narrattua takaisin elävien kirjoihin. Kaasarin huoltosarja omaan autoon asennettiin noin 220 tkm kohdilla ja se kyllä paransi tilannetta hiukan. Vanhojen Stromberg-kaasarilla varustettujen veroista siitä ei kyllä tullut silloinkaan... :roll:

Siinä mielessähän tuo viimeinen kaasariversio on kyllä tyypillinen MB:n bensakone, että kaikkien pikkutilpehöörien on oltava kunnossa. Huonot suotimet, virranjakajaosat tai esim. alipaineletkut tuntuvat käynnnissä kiusallisen herkästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: MB 190 -89 Ongelma!

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

^Axu^ kirjoitti: Ahaa...Missäpäin siis se "pullo" tarkalleen on? Jonkun letkun päässä mikä tulee kaasarilta? Voisi mennä kurkkaamaan..autokin juuri sopivasti tallissa.
Se "pullo" on itse kaasari, näyttää erehdyttävästi pullolta, alumiinia ja muovinen sormin pyöritettävä tulppa suulla.

"Pullon" pohjassa on nk. pykäläruuvi, jota pyörittämällä voidaan säätää seosta laihemmalle (ruuvia kiinni) tai rikkaammalle (ruuvia auki).
Yritin ettiä kuvaa jonkun konehuoneesta, mutta pikahaulla ei löytynyt sellaista, missä näkyisi...
Googlella "SU kaasutin" antoi ainakin tuollaisen linkin, ei kuitenkaan Mesen, mutta vastaava...
http://kotisivu.mtv3.fi/kimmo.saranen/i ... ari/SU.jpg
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eipähän. W123:ssa olikin vielä muovinen sormin avattava korkki, mutta kun kaasaria muutettiin W124/201:een, myös ruuvi muuttui metalliseksi. Niin ainakin mun autossa oli.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

No kyllähän sellainen ruuvi siitä löyty :D En tiennyt että se on itse kaasari. Menekin tästä katastamaan ja lisäileen öljyä sinne :) Jos vaikka auttais...
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Kävin lisäämässä automaattilaatikonöljyä sinne. Toivittavasti toimis kylmällä ilmalla paremmin :)
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

^Axu^ kirjoitti:Kävin lisäämässä automaattilaatikonöljyä sinne. Toivittavasti toimis kylmällä ilmalla paremmin :)
juu, tosta öljyn saannista siel kaasaris kannattaa pitää huolta, toimii paljo paremmin.. ja se korjaussarjaki on ihan hyvä laittaa, maksaa motonetissä 32ekua eikä oo kauheen vaikee asennella ne jos on ennen purkanu.. muuten kannattaa ottaa joku mukaan joka osaa, sinne joutuu laitella vähä semmosii niit osii et sieltä jouset tahtoo lennellä ja jos varsinki putsaa joka paikan niin asiantuntija on paikallaan.. mulla ainaki heräs kaasutin ihan eri planeetalta ja alko se kytkinkin antautumaan, sen verran se potki paremmin :D :D samat oireet oli tossaki kylmäkäynnistyksessä mullaki, eipä oo enää :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

Aika liki liippaa...

Viesti Kirjoittaja Mora »

Aku P kirjoitti:Pannahinen, ei ole vieläkään rakas ex-auto voorumilla... :? .
Itse asiassa on pitänyt mainitakin asiasta...
Mikäli tilanne on sama kuin vielä n.1 kk sitten... niin sun on ex-rakas (meinaan auto :roll: )nykyään Vampula-nimisellä paikkakunnalla, Huittisista n. 16 km Turkuun päin. Pikkuveli asustaa siellä ja kaverinsa kävi ostamassa 190:si laatuautosta, muistaakseni kuukauden sisällä siitä kun oman TE:si olit sieltä hakenut.

On se myönnettävä, pirun nätissä kunnossa on auto edelleen :) , ja vaikuttaa siltä että kaveri osaa autoa sikälikin arvostaa, ettei ole lähtenyt lykkäämään siihen mitään ylimääräistä "thyyningiä", eli kunnossa on edelleen.

Ongelmia ei ole kuulemma ollut muuta kuin yksi itseaiheutettu, meni öljypohja uusiks, kun ajelivat siinä miehissä vähän turhan vauhdikkaasti yhden nyppylän yli, ja alastullessa tapahtui pieni pohjakosketus. Sammutti moottorin samantien, vältyttiin muilta vaurioilta. Eli sanalla sanoen, auto on HELMI edelleen.

Koetan muistaa käännyttää kaveria tänne, jos näen tai kuulen miehestä... Saattaa tästäkin jutusta jo itsensä tunnistaa, jos täällä päin pyörii.

Eli 190 elää ja voi hyvin :P
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, Vampulassahan tuo viimeksi olikin kun piruuttain ark:n palvelusta kesällä kysyin, minne päin auto on joutunut.
Hauska kuulla, että vehje on hyvissä käsissä. Hittolaisen hyvä auto se kyllä oli -- tuntuu että tämän nykyisen kanssa on kiristynyt hermo jo alle vuodessa vähintään yhtä paljon kuin 190:n kanssa kahdessa... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jatketaan OT-osastolla:

Mora, sää kun oot Kiukaisista, eikös siinä ole Panelia vieressä?
Käys joskus kattomassa sitä autopurkaamo Niemellä olevaa 260SE:tä, josko siitä saisi vielä jotain käyttökelpoisia osia (varsinkin hyväkuntoisia puskurien kromiosia haussa). :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

Viesti Kirjoittaja Mora »

OT still going strong...

Itse asiassa juu, asun itsekin Paneliassa (Niemen purkaamolle n.300m :)

Koetan muistaa katsella, siellä pyörähtelen aina silloin tällöin katselemassa pihalla mitä uutta on tullut. Purkaamot kiinnostaneet aina, ihan mulkoilumielessäkin eikä se näköjään ole helpottunut vieläkään vaikka mittarissa on 33v :oops: . Kai se sitten vaan on niin että pojat on poikia, ja tytöt tekee toisia :P

Mutta tosiaan, poikkeilen vilaisemassa tässä joku päivä, miltä näyttää. Joku W126 siellä on seisonut kauemminkin pihassa, sen muistan, mutta se ei ollut kylläkään tää 260 SE, oli nääs aaltopeltikyljet. Eikä kovin hyvässä kunnossa pintapuolisesti, eli optiikan tarvikkeita siitä tuskin isommin löytyy, tekniikasta en tiedä. Mutta tuo 260 SE ei ole vielä osunut silmään. Nooh, jospa tässä joku päivä osuis.

Niemellä tuppaa olemaan kyllä isommin tuota Volvo-osaa, mutta aina siellä joku Mersukin näkyy olevan.

Eli palailemisiin tästä aiheesta. Täytyy koettaa päästä valoisan aikaan paikalle, eli menee varmaan viikonloppuun. Työ kun häiritsee tätä vapaa-aikaa pahemman kerran :?
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

YoYo kirjoitti:Ei varmaankaan polttoainesuodattimen vaihdosta haittaakaan olisi...
Mulla on 190 -89 kaasari ja ajateltiin et tehään tohon semmonen perushuolto et vaihetaan kaikki suodattimet. Mentiin Veholle ja kysyttiin et mitäs bensansuodatin maksaa..noh siellä äijä sano että ei siinä semmosta ole..se polttaa kaikki oravia pienemmät objektit?!
Mul on kanssa samantapasia ongelmia. Ku käynnistää (vaikka on ollu lohkolämppärissä) se käynnistyy hyvin mut aluks se käy vaan jollain hikisellä 500 kierroksella köhii ja pätkii törkeesti. Ku pitää vähän aikaa kierroksia 1500 ni sitte se käy normaalilla 900 kierroksella. Toinen inhotus on se et toi vie n. 15L ehkä vähän yliki satasella :(
En sitte tiiä et onko tossa jotain vikaa vai onks se vaan muuten persieestä.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

jyuu

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Toinen inhotus on se et toi vie n. 15L ehkä vähän yliki satasella
Jotain vikaa sulla kyllä on . kun vaimon 190 kaasari vm.-86 vie reilusti
alle 10 L / 100 km kaupunkiajossa .
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kalle kirjoitti: Mulla on 190 -89 kaasari ja ajateltiin et tehään tohon semmonen perushuolto et vaihetaan kaikki suodattimet. Mentiin Veholle ja kysyttiin et mitäs bensansuodatin maksaa..noh siellä äijä sano että ei siinä semmosta ole..se polttaa kaikki oravia pienemmät objektit?!
Mul on kanssa samantapasia ongelmia. Ku käynnistää (vaikka on ollu lohkolämppärissä) se käynnistyy hyvin mut aluks se käy vaan jollain hikisellä 500 kierroksella köhii ja pätkii törkeesti. Ku pitää vähän aikaa kierroksia 1500 ni sitte se käy normaalilla 900 kierroksella. Toinen inhotus on se et toi vie n. 15L ehkä vähän yliki satasella :(
En sitte tiiä et onko tossa jotain vikaa vai onks se vaan muuten persieestä.
Ei varmaan ole persieestä vaan autossa on jotain vikaa tai se on väärin säädetty. Muistelisin, että oma -89 190 ei yrittämälläkään vienyt yli kahtatoista litraa. Tuo kyllä kielii jostain, että lohkostakaan ei jää hyvin pyörimään. Ensin tarkistaisin/tarkastuttaisin, että imuilman esilämmitys toimii. Muistaisin, että imutorvessa on sähkövastus, ja pakosarjahan lämmittyään pitää imuilmaa lämpimänä. Onko se haitariputki imutorven ja pakosarjan väliltä muuten paikallaan/ehjä?
Yksi mahdollisuus on, että kaasari on sen verran kulunut että perussäätö on lipsahtanut reilusti rikkaan puolelle. Huoltosarjoja saa, ja ne on paras kyllä asennuttaa; tuo Pierburgin "mehumaija" pitää sisällään kerrassaan saatanallisen määrän pientä jousta ja prikkaa yms. Mahdollisen huoltosarjan jälkeen kaasari kannattaa säädättää ihan hiukan tehtaan ohjeita rikkaammalle, jotta se pelittää myös pakkasilla.
Onhan noita kulutukseen vaikuttavia juttuja tietysti muitakin -- ovatko rengaspaineet kunnossa, tai laahaavatko jarrut?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Imuilman esilämmitysputken mä vaihdoin just tossa kuukaus sitte...vanha oli ihan täydellisesti hajonnu. Muista noista en sitte tiiä. Faijan yks kaveri on autokorjaaja ja se oli sanonu et "Jos päästöt on noin hyvät ni kaasari on säädöissä." Minä taas epäilen tätä suuresti. Kiihdyttäessä pätkii aika paljon oli kone lämmin tai ei. Joo kyl siihen imuilmatöttöröön joku johto kans muistaakseni meni...täytyyki ottaa siitä selvää.
Kesällä tää vei tossa kaupunkipyörittelyssä jotain 12L/100km. Ja jotenki toi kaasarin/koneen kunto yleensä epäilyttää ku kaverilla on 2.3 16V kone ja se vie nyt talvella jotain 10L pintaan/100km.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Kalle kirjoitti:Imuilman esilämmitysputken mä vaihdoin just tossa kuukaus sitte...vanha oli ihan täydellisesti hajonnu. Muista noista en sitte tiiä. Faijan yks kaveri on autokorjaaja ja se oli sanonu et "Jos päästöt on noin hyvät ni kaasari on säädöissä." Minä taas epäilen tätä suuresti. Kiihdyttäessä pätkii aika paljon oli kone lämmin tai ei. Joo kyl siihen imuilmatöttöröön joku johto kans muistaakseni meni...täytyyki ottaa siitä selvää.
Kesällä tää vei tossa kaupunkipyörittelyssä jotain 12L/100km. Ja jotenki toi kaasarin/koneen kunto yleensä epäilyttää ku kaverilla on 2.3 16V kone ja se vie nyt talvella jotain 10L pintaan/100km.
Itsellä 2.6 Litranen (166 hv.) Vie näin näin talvella seka-ajossa sen 10 L /100km mutta se on ruisku ja ruisku vie aina vähemmän .(kunhan se on kunnossa )
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Nykiminen kiihdytyksessä voisi muuten viitata myös siihen, että sytkän säätö on hiukan pielessä tai alipainesäädin sökö.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

jep

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Kiihdyttäessä pätkii aika paljon oli kone lämmin tai ei. Joo kyl siihen imuilmatöttöröön joku johto kans muistaakseni meni...täytyyki ottaa siitä selvää.
Jos moottorin lämpö ei vaikuta niin ..
Viittaa myös sytytyspuoleen : Tulpat ,johdot , virranjakaja tai puola .
Nämä on hyvä tarkistaa. tai vaihtaa (kulutus osia)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

260 E Automatic kirjoitti:
Kalle kirjoitti:Imuilman esilämmitysputken mä vaihdoin just tossa kuukaus sitte...vanha oli ihan täydellisesti hajonnu. Muista noista en sitte tiiä. Faijan yks kaveri on autokorjaaja ja se oli sanonu et "Jos päästöt on noin hyvät ni kaasari on säädöissä." Minä taas epäilen tätä suuresti. Kiihdyttäessä pätkii aika paljon oli kone lämmin tai ei. Joo kyl siihen imuilmatöttöröön joku johto kans muistaakseni meni...täytyyki ottaa siitä selvää.
Kesällä tää vei tossa kaupunkipyörittelyssä jotain 12L/100km. Ja jotenki toi kaasarin/koneen kunto yleensä epäilyttää ku kaverilla on 2.3 16V kone ja se vie nyt talvella jotain 10L pintaan/100km.
Itsellä 2.6 Litranen (166 hv.) Vie näin näin talvella seka-ajossa sen 10 L /100km mutta se on ruisku ja ruisku vie aina vähemmän .(kunhan se on kunnossa )
[pilknus] se on 160hv kone ;) [/pilknus]
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

^Axu^ kirjoitti:
260 E Automatic kirjoitti:
Kalle kirjoitti:Imuilman esilämmitysputken mä vaihdoin just tossa kuukaus sitte...vanha oli ihan täydellisesti hajonnu. Muista noista en sitte tiiä. Faijan yks kaveri on autokorjaaja ja se oli sanonu et "Jos päästöt on noin hyvät ni kaasari on säädöissä." Minä taas epäilen tätä suuresti. Kiihdyttäessä pätkii aika paljon oli kone lämmin tai ei. Joo kyl siihen imuilmatöttöröön joku johto kans muistaakseni meni...täytyyki ottaa siitä selvää.
Kesällä tää vei tossa kaupunkipyörittelyssä jotain 12L/100km. Ja jotenki toi kaasarin/koneen kunto yleensä epäilyttää ku kaverilla on 2.3 16V kone ja se vie nyt talvella jotain 10L pintaan/100km.
Itsellä 2.6 Litranen (166 hv.) Vie näin näin talvella seka-ajossa sen 10 L /100km mutta se on ruisku ja ruisku vie aina vähemmän .(kunhan se on kunnossa )

[pilknus] se on 160hv kone ;) [/pilknus]
:o HEH HEH ,,,Kuules "pilknus" Ei muuten ole , VAAN 166 hv, KAT versio on 160 hv
ja ilman KAti:a 166 hevosta tykittää ! :o
Itsellä ei ole tuota tehon viejää eli KAT versioo ..
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

260 E Automatic kirjoitti: :o HEH HEH ,,,Kuules "pilknus" Ei muuten ole , VAAN 166 hv, KAT versio on 160 hv
ja ilman KAti:a 166 hevosta tykittää ! :o
Itsellä ei ole tuota tehon viejää eli KAT versioo ..
MOT, mullakin tykittää 166hv kympin pintaan. 8)
Ja on muuten 170, jos on vanhempi 85/86-malli eri puristuksella...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Pasi M. kirjoitti:
260 E Automatic kirjoitti: :o HEH HEH ,,,Kuules "pilknus" Ei muuten ole , VAAN 166 hv, KAT versio on 160 hv
ja ilman KAti:a 166 hevosta tykittää ! :o
Itsellä ei ole tuota tehon viejää eli KAT versioo ..
MOT, mullakin tykittää 166hv kympin pintaan. 8)
Ja on muuten 170, jos on vanhempi 85/86-malli eri puristuksella...
Joo..okei. Uskotaan :lol:
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
oskuC180t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 23.02.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja oskuC180t »

^Axu^ kirjoitti:No kyllähän sellainen ruuvi siitä löyty :D En tiennyt että se on itse kaasari. Menekin tästä katastamaan ja lisäileen öljyä sinne :) Jos vaikka auttais...
Auttoiko öljyn lisäys? Vai menikö huoltosarjan vaihdoksi, onko ongelma ratkennut?

Omassa autossa samat oireet, eli kylmänä läy vain tyhjää, meinaa tukehtua/sammua polkimeen koskemisella. Tolpasta starttatessa toimii paremmin. Lämpöisenä miettii risteyksissä lähtiessä pari sekuntia ennen kuin alkaa vetää.
W202 C180T & W201 2,0, W638 113CDI 4x4
Vastaa Viestiin